یادداشت
مربع موفقیت هر تیمی عبارتست از مدیریت، سرمربی؛ بازیکنان و هواداران تیم.
کد خبر: ۵۵۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 21 January 2018

 مربع موفقیت هر تیمی عبارتست از مدیریت، سرمربی؛ بازیکنان و هواداران تیم.

اگر این 4 مولفه در هر تیمی هماهنگ و موثر باشند میتوان به موفقیت آن تیم امید بست.مثال های زیادی در فوتبال خارجی و اخلی میشود زد. برای مثال تیم های بارسلونا و تیم های شهر منچستر.در این تیم ها وقتی این 4 مولفه همراه نباشد موفقیت آن تق4ریبا محال است. همین منچسترسیتی را قبل آمدن گواردیولا میبینیم که چقدر فراز و نشیب در کسب نتایج خود داشت.یا در فوتبال داخلی میشود به پرسپولیس اشاره کرد که با آمدن برانکو چقدر تیم متحول شد.

بحث را به تغییر وتحولات اخیر تراکتورسازی برمیگردانم.وقتی گل محمدی از کادرفنی جداشد و ساغلام ترک جانشین وی شد میتوان گفت به یکی از مولفه های مربع موفقیت در تیم تکمیل شد. درست است یحیی مربی خوبی است اما باتوجه به شرایط محرومیت نقل وانمتقالاتی تیم نتوانست در تبریز موفق شود.اما ساغلام که سابقه قهرمانی با بورسیااسپور ترکیه در لیگ برتر این کشور را دارد و با رزومه خوبی واردتبریز شده است.

با اتمام محرومیت تراکتورسازی از پنجره نقل و انتقالات و اضافه شدن بازیکنان خوبی ازقبیل، پهلوان؛ عالیشاه؛دانیال اسماعیلی‌فر میتوان اظهار امیدواری کرد که این بازیکنان در کنار بزرگان تیم مولفه پازل بازیکنان را نیز تا حدودی تکمیل کرده اند.

اما اگر هواداران و مدیریت تیم پشتیبان این تیم نباشند بازهم نباید انتظار موفقیت و کسب قهرمانی از این تیم را داشت.

مخصوصا هواداران که موتور محرکه تیم هستند و وقتی شعارهای عیبی یوخ در ورزشگاه طنین انداز میشود گویی بازیکنان با انرژی بالا دوباره وارد زمین بازی شده اند و برای پیروزی مصمم تر.

هوادار خوب میداند که این تیم به حمایت نیاز دارد. مخصوصا در لیگ قهرمانان آسیا با تفکر خوب ساغلام و حضور هواداران میتوان به موفقیت این تیم امیدوار شد.

محمد کاظم پور

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :