معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان با یک میلیون و 200 هزار کارگر شاغل در 177 هزار واحد صنعتی و تولیدی و هزار و 100 تشکل کارگری تنها استانی در کشور می باشد است که میزکارگری راه اندازی کرده است.
کد خبر: ۵۵۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 22 January 2018

به گزارش تابناک : سید جواد سینی روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: معتقد به گفت و گوی نظام مند مسئولان با مردم هستیم و بر همین اساس تشکلهای مختلف به صورت مستقیم مشکلات خود را با مسئولان در میان می گذارند.
وی هفت هزار تعاونی فعال با 110 هزار فرصت شغلی و سه و نیم میلیون تعاونگر را نشانگر اهمیت اداره کل تعاون در خراسان رضوی توصیف و بیان کرد: تقویت تشکلهای کارگری از برنامه هایی است که در این استان دنبال می شود. در همین مسیر رشد 381 درصدی دوره های عمومی و تخصصی ایمنی کارگر، کاهش 48 درصدی خطرات کار را در پی داشته است.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در چارچوب برنامه ششم توسعه سالانه رشد اقتصادی هشت درصدی و افزایش سه و نیم درصدی اشتغال پیش بینی شده اما با توجه به ظرفیتی که در خراسان رضوی وجود دارد رشد اقتصادی 8،7 درصد و ایجاد اشتغال 4،56 در صد هدفگذاری شده اند.
وی گفت: تابستان پارسال تا تابستان امسال در خراسان رضوی 184 هزار فرصت اشتغال ایجاد شد که معادل 23 درصد اشتغال کشور است در حالی که اعتبارات این استان 6 درصد کشور و جمعیت خراسان رضوی هشت درصد جمعیت ایران است.
حسینی افزود: 6 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور در خراسان رضوی قرار دارند. این استان رتبه چهارم واحدهای صنعتی و رتبه پنجم میزان سرمایه گذاری و رتبه سوم اشتغال را در سطح ایران دارد.
وی به فعالیتهای مثبت در حوزه تعاون روستایی و مرز نشینی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: این استان 15 هزار خانوار مرزنشین دارد که به دلیل اقدامات خوب تعاونی سه هزار خانوار در مدت یک سال و نیم به مرزها بازگشتند که امنیت پایدار بیشتری را به همراه دارد.

* برنامه های مدیرکل جدید تعاون
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم گفت: حفظ و توسعه پایدار اشتغال، امنیت اقتصادی و شغلی کارگران، ایجاد توافق و سازش بین کارگر و کارفرما، اعتقاد عمیق به سه جانبه گرایی و توسعه کمی و کیفی تشکلها از برنامه هایی است که در دوره مدیریت خود در نظر دارم.
محمد سنجری افزود: تمام تلاش خود را برای اجرای برنامه های دولت و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام می دهم.

* 83 هزار دفترچه اولی
مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: در حالی که تعدا د تعاونیهای ثبت شده کشور تا پایان آذر گذشته 12 درصد کاهش داشت همین آمار در این استان برابر با پارسال و حدود 310 تعاونی بود.
محمود احمدی افزود: ظرف شش ماه نخست امسال 83 هزار و 130 نفر 'دفترچه تامین اجتماعی' را در خراسان رضوی برای بار نخست دریافت کردند که نشانگر اقدامات انجام شده در حوزه کار این استان است.
در این مراسم محمد سنجری به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی معرفی و از خدمات محمود احمدی در این سمت قدردانی شد.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار