کد خبر: ۵۶۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 10 February 2018

انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر حرکت بزرگ شهردار شهرساز تبریز

به گزارش تابناک تبریز، توسعه و گسترش فضاي سبز با توجه به گسترش روزافزون جمعيت و ساخت و سازهاي شهري و نياز ضروري انسان‌ها به فضاي سبز براي ايجاد تعادل اجتماعي، جسماني و روحي، امری مهم وحیاتی به شمار می‎آید.در كشوري مثل ايران كه بيشتر مناطق آن در كمربند خشك جهان واقع شده، شهرها براي مقابله با آلودگي‌هاي صوتي و هوا، همچنين كاهش استرس‌هاي محيطي بيشتر ازهر نقطه ديگري به فضاي سبز نياز دارند.

فضاي سبز به عنوان جزئي از بافت شهرها و بخشي از خدمات شهري ضرورت يافته و نمي‌توان آن را جدا از نيازهاي جامعه شهري دانست، از اين رو فضاي سبز بايد از نظر كمي و كيفي متناسب با حجم فيزيكي شهر، نيازهاي جامعه و با توجه به شرايط اكولوژيكي شهر و روند گسترش آتي آن توسعه يابد تا بتواند به عنوان فضاي سبز فعال بازدهي زيست محيطي مستمري داشته باشد.

 

یکی از مشکلات شهری تبریز از دیرباز کمبود سرانه فضای سبز شهری بود که شهرواندان را در آخر هفته به بیرون شهر گسیل میکرد. امروزه حفظ فضای سبز و تگسترش آن یکی از مبانی توسعه شهری به شمار میرود.

کلانشهرهای کشور از میزان سرانه فضای سبز مناسبی برخوردار نیستند، در این میان عدم توجه کافی مدیران گذشته شهری و استانی به این موضوع سبب شده سرانه فضای سبز تبریز در حد پایین تری نسبت به سایر کلانشهرها قرار بگیرد.

یکی از سیاست های مثبت شورای شهر و شهردار تبریز تمرکز برای توسعه سرانه فضای سبز شهری است. یکی از اقدامهای مهم در هفته گذشته آغاز انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر تبریز و تبدیل ده هکتاری از این پادگان به فضای سبز است که با کمک و پیگیری های نماینده ولی فقیه در استان و فرماندهی لشکر 21 حمزه استان و مجکوعه شهرداری تبریز محقق گردید.

 

افق روشن سرانه فضای سبز تبریز
 

این آغازی بزرگ برای شهرسازی تبریز است، با وجود کاهش چشمگیر درآمد های شهرداری، اختصاص ۱۰ هکتار از این طرح به فضای سبز در این قسمت از شهر«خیابان ارتش جنوبی» به عنوان بزرگترین پارک درون شهری تبریز، نوید روزهای پاک تری را برای تبریز می دهد.

پیش تر از این شهردار تبریز در ابتدای روزهای کاری خود با کلنگ زنی پارکی در محدوده گلگشت و چندین پارک محله ای نشان داده بود فضای سبز در نگاه وی از اهمیت زیادی برخوردار است.

امید است با ادامه این نگاه شهردار، عقب پس رفت میزان سرانه فضای سبز در تبریز به عنوان یکی از شاخص های توسعه انسانی بهبود یابد تا مردم عزیز شهرمان در این بهبوهه فشارهای اقتصادی و مشکلات اقتصادی از لحاظ بهداشت روانی تقویت شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار