پدافند هوایی ارتش سوریه، جنگنده رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده است. ارتش اسرائیل نیز سقوط جنگنده این رژیم را تایید کرد.

همچنین گفته می‌شود در پی سرنگون شدن یک فروند جنگنده اف16 ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم نیروی هوایی خود را به حال آماده‌باش درآورد.

رسانه های اسرائیلی اعلام کردند خلبان‌های‌ جنگنده اف 16 قبل از سقوط از آن بیرون پریده‌اند و بنا به اعلام اسرائیلی‌ها، آسیبی ندیده‌اند. 

سخنگوی ارتش رژیم صهونیستی سقوط یک فروند جنگنده اف‌16 این رژیم در فلسطین اشغالی را در خلال انجام عملیات در سوریه تایید کرده است. رژیم صهیونیستی مدعی شده که خلبان‌های این جنگندها ایجکت کرده و به سلامت فرود آمده‌اند.

خبرگزاری دولتی سوری- سانا- اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نقاطی را در اطراف دمشق هدف حمله موشکی قرار داده‌اند. سوریه همچنین اعلام کرد واحدهای پدافند هوایی این کشور موفق شده‌اند یک هواپیمای جنگنده رژیم صهیونیستی را سرنگون کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شده یک فروند پهپاد ایرانی را در سوریه رهگیری کرده و به مواضعی در داخل سوریه حمله کرده است. منابع ایرانی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.

سوریه از سرنگون کردن چند فروند موشک اسرائیلی خبر داد

شبکه تلویزیونی المیادین، لحظاتی پیش در خبر فوری، گزارش داد: منابع نزدیک به دولت سوریه از سرنگون کردن چند فروند موشک اسرائیلی شلیک شده به طرف ریف دمشق خبر دادند.

همزمان خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که «دشمن اسرائیلی بامداد امروز اقدام به تجاوز به یکی از مقرهای نظامی در منطقه میانی (کشور) کرد و پدافند هوایی سوریه با آن مقابله و بیش از یک پرنده را هدف قرار داده است».

 دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. به نظر می رسد با از بین رفتن خطر داعش، اسرائیل و آمریکا به تکاپو افتاده اند تا مانع از این شوند که قدرت دولت مرکزی سوریه بر مناطق مختلف این کشور حکمفرما شود. آنها رخ دادن چنین اتفاقی را پیروزی محور مقاومت در جنگ می دانند.