نماینده مردم تبریز در مجلس در انتقاد به تخصیص ۵ میلیارد تومان بودجه به هر نماینده گفت: نماینده نباید به کارهایی از این قبیل و تقسیم‌بندی بودجه و یا در اختیار داشتن بودجه دخالت کند بلکه باید بودجه و اعتبارات در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و آنها برای استان هزینه کنند.
کد خبر: ۵۶۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 13 February 2018

احمدعلیرضا بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بودجه تبریز ۲۰۱۸ تغییر نیافته بلکه دولت یک اقدام غیرمرسومی مبنی بر اینکه برای هر نماینده ۵ میلیارد تومان بودجه تعریف کرده تا نمایندگان برحسب اولویت آن بودجه را اختصاص دهند، انجام داده است. 

وی افزود: اقدام دولت از ریشه اشتباه است زیرا نماینده مجلس ساز و کار اداری ندارد که بخواهد پول تقسیم کند و نظارت روی آنها داشته و تعیین اولویت کند چون اگر نماینده مجلس چنین رویکردی داشت باید برای خود یک اداره برنامه و بودجه مستقل در استان تاسیس کند و این خلاف قانون اساسی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: نماینده نباید به کارهایی از این قبیل و تقسیم‌بندی بودجه و یا در اختیار داشتن بودجه دخالت کند بلکه باید بودجه و اعتبارات در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گرفته و آنها برای استان هزینه کنند.

وی اذعان داشت: با اینکه برای نمایندگان سهمیه ۵ میلیاردی تعیین کرده‌اند و استان ما نیز ۱۹ نماینده و وکیل در مجلس شورای اسلامی دارد، ۵ میلیارد برای هر کدام از نمایندگان سهم زیادی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به احتمال قوی اصلا این بودجه اختصاص نیابد چرا که تا الان بودجه‌های زیادی تعریف شده ولی اختصاص نیافته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: اگر توجه کنید بودجه استان آذربایجان‌شرقی بیشتر از ۲۰ درصد تخصیص نیافته است.

بیگی با اشاره به اینکه وقتی بودجه سهم‌بندی شده برای نمایندگان تخصیص نمی‌یابد ولی مردم فکر می‌کنند چنین بودجه‌ای به نمایندگان اختصاص یافته و آنها هیچ کاری نکرده‌اند که همین منجر به ایجاد توقعاتی می‌شود، افزود: ۶ نماینده تبریز در مجلس اعلام کرده‌اند که اگر چنین بودجه‌ای تخصیص یابد آن را به تبریز ۲۰۱۸ اختصاص خواهیم داد و این موضوع را نیز به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده‌ایم.

 وی افزود: بنده امید چندانی ندارم که چنین بودجه‌ای را برای تبریز ۲۰۱۸ در اختیار دستگاه‌ها بگذارند ولی چاره‌ای جز امیدواری نیز نداریم که بلکه این پول تخصیص یافت و جلوی مهمانان شهر با آبرو ظاهر شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار