وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که فاصله رضایت مشتری از خودروها مطلوب نیست و بیشتر تشریفاتی عمل می کنیم گفت: نباید برای توسعه این صنعت فقط درجا بزنیم، بلکه باید اقدامات موثر را برای ارتقای جایگاه مان انجام دهیم.
کد خبر: ۵۶۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶ 13 February 2018

 به گزارش «تابناک یزد»؛ محمد شریعتمداری در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو اظهار داشت: امروز کشور ما برای استقلال، آزادی و جمهوریی اسلامی برپایه مردم سالاری دینی است و مردم بیشتر در تعیین سرنوشت خود حق دارند.

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب پیشرفت های زیادی در صنعت کشور داشتیم، افزود: امروز که با هم صحبت می کنیم، ایران در تولید فولاد در جایگاه چهاردهم قرار دارد. نزدیک به 300 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور خواهیم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:در حوزه مس سال 57 حتی یک گرم مس را نداشتیم، اما امروز شرایط متفاوت شده است. در سایر اقلام نیز پیشرفت های خوبی داشتیم. شریعتمداری عنوان کرد: ملت ایران برپایه توانایی های خود توانسته قدم های موثریی را در حوزه های صنعتی بردارد. علاوه بر همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد، امید نیز رو به رشد بوده است؛ از جمله تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی.

وی متذکر شد: مدیران ما برخواسته از مردم و جزیی از مردم هستند، اما انتظار مردم چیست. آیا با وجود حمایت هایی که پس از جنگ تحمیلی از مجموعه صنعت خودرو شده، در جایگاه شایسته ای قرار دارد یا خیر. پاسخ مردم به این موضوع خیلی خوب نیست. شریعتمداری افزود: آنچه که ما تولید می کنیم را مردم می خرند. گزارش ها و نظرسنجی ها نشان می دهد که باید در جهت افزایش کیفیت خودروها گام های بلندتری برداریم. افزایش رضایتمندی مردم هدف ما است.

وی با بیان این که فاصله رضایت مشتری از خودروها مطلوب نیست. بیشتر تشریفاتی عمل می کنیم، عنوان کرد: باید به این پرسش هم جواب داد که علت و عوامل آن چیست. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که صنعت خودروسازی بومی نیست و رقبا در دنیا دارای تجربیات مختلفی هستند، تصریح کرد: در جذب سرمایه گذاری خارجی به معنای واقعی کار نکردیم و در تعهد متقابل، عمق ساخت داخل و تولید اجزای خودرو نتوانستیم در قراردادهای قبلی موفق باشیم.

شریعتمداری متذکر شد:امروز هم از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنیم؛ حتی آنهایی که سهم 50 درصدی از تولید را می خواهند.

وی افزود:در تولید خودروهای برقی هنوز فاصله زیادی با دنیا نداریم. اگر در این رابطه کار موثری انجام دهیم، موفق خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: 3.5 تا 4 درصد تولید ناخالص داخلی سهم شرکت های خودروسازی است. 12 درصد اشتغال صنعت نیز در بخش خودرو انجام می شود که جایگاه این صنعت را نه تنها در بخش اقتصادی، بلکه در بخش سیاسی و اجتماعی نیز بالا می برد.

شریعتمداری عنوان کرد: نباید برای توسعه این صنعت فقط درجا بزنیم، بلکه باید اقدامات موثر را برای ارتقای جایگاه مان انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار