کد خبر: ۵۶۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 16 February 2018

بخش کوتاهی از اظهارات آقای دکتر پزشکیان «نائب رئیس اول مجلس» درباره دریافتی ناعادلانه برخی پزشکان که در رسانه ها منتشر شده بود را دیدم. این نظرات را بارها بطور مستقیم از لسان ایشان در دوره های مختلف مجلس شنیده ام. ملاحظاتی در این خصوص یادآور میشوم؛

1. انصافا نظر ایشان دقیق و از موضع #کارشناسی و کاملا تخصصی است. ایشان یکی از پزشکان حاذق و با تجربه ایست و در سطح مدیریت عالی حوزه #بهداشت و درمان( از ریاست دانشگاه علوم پزشکی #تبریز تا وزارت بهداشت و درمان و چند دوره در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس) حضور داشته اند. فی الواقع تخصص و دانش را با مدیریت و تجربه عجین نموده است. بنابراین از چنین نظراتی نباید به سادگی عبور کرد و نادیده گرفت.

2. ایشان بحق بارها از دریافتی ها و درآمدهای_کلان و نجومی بعضی از پزشکان مخصوصا در حوزه جراحی انتقاد کرده است. آقای پزشکیان معتقد است که در میان درآمد پزشکان، تبعیض فاحشی وجود داشته و عده ای بیش از 35 برابر سایر پزشکان دریافتی دارند؛ به تعبیر ایشان این تبعیض در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد!

3. ضمن تقدیر مجدد از صراحت و شهامت و آزاداندیشی برادر گرامی جناب آقای دکتر پزشکیان باید به این سوال هم پاسخ دهند که چرا با وجود موقعیت خوب در میان نمایندگان مجلس و تصدی نائب رئیسی مجلس، هیچ گامی در جهت رفع مشکلات درمانی برنمی دارند؟ چرا طرحی برای رفع اشکالات طرح تحول سلامت ارائه نمی کنند؟ چرا برای رفع تبعیض درآمدهای پزشکان و تعیین سقف، طرح یا پیشنهادی تنظیم نمی کنند؟ این اقدام مورد انتظار همه مردم است. غیر از عده محدودی که از تسهیلات بیمه تکمیلی استفاده میکنند، کمر بسیاری از مردم زیر فشار سنگین هزینه های درمانی و جراحی خم می شود.

اگر این بی عدالتی و تبعیض توسط آقای دکتر پزشکیان با کوله باری از تجربه و موقعیت و دلسوزی حل نشود، دیگر از چه کسی انتظار حل آن را داریم؟!

سید محمدرضا #میرتاج_الدینی
نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس
۹۶/۱۱/۲۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار