استاندار آذربایجان ‌شرقی:
استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه فلسفه تشکیل جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار است، از اتاق بازرگانی تبریز خواست تا نسبت به پایش فضای کسب و کار استان و احصای موانع و مشکلات پیش روی آن سریعاً وارد عمل شود.
کد خبر: ۵۶۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 18 February 2018

به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش در سی و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: شورای گفت‌وگو یک جلسه تصمیم‌گیری نیست، بلکه فرصتی است برای حضور همزمان مدیران دولتی، فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی به عنوان یک سازمان رسمی بخش خصوصی تا مقررات و ضوابطی را که مانع تولید هستند، شناسایی کرده و پیشنهاد اصلاح دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها و واحدهای تولیدی مشکل دارند، باید این مسائل و مشکلات در جلسات ستاد تسهیل طرح و رفع شود که اختیار تصمیم‌گیری دارند.

خدابخش متذکر شد: اکثر موضوعاتی که در گذشته در شورای گفت‌وگوی استان طرح شده، خارج از اختیارات این شورا بوده و جلسات شورا اثرگذاری لازم را نداشته است.

وی با بیان اینکه در راستای بهبود فضای کسب‌وکار، توجه به تغییرات قیمت ارز یکی از موارد مطروحه است که باید پیشنهادهای مقتضی در این ارتباط ارائه شود، افزود: ارائه پیشنهادهای عملی با حداقل عوارض از اختیارات شورای گفت‌وگو است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه لازم است اتاق بازرگانی تبریز نسبت به پایش فضای کسب و کار استان و احصای موانع و مشکلات پیش روی آن سریعاً وارد عمل شود، تاکید کرد: فلسفه تشکیل جلسات شورای گفت‌وگو، بهبود فضای کسب و کار است.

وی با بیان اینکه در سیستم اداری، ضوابط و مقررات زائد و غیرضروری زیاد است که باید آنها را شناسایی و رفع کنیم، افزود: در جلسه شورای اداری استان اعلام کردیم که هر دستگاه سه مورد از این مقررات زائد را شناسایی و اعلام کند و اگر این مقررات اصلاح شوند می‌توان امیدوار بود که 80 درصد مشکلات رفع شده است.

بررسی پیشنهادهای مرتبط با فضای کسب و کار استان، مشکلات برگزاری مناقصات توسط دستگاه‌های اجرایی از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، پیشنهادهای کمیته همیار تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در مورد تأمین اجتماعی، مشکل بیمه‌های مسوولیت صاحبان صنایع و تفاوت مبالغ غرامات پرداختی بیمه‌های تجاری با مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از موارد مطرحه شده در این جلسه بودند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
چراهیچ کدام از روسای اتاق بازرگانی به رغم داشتن فعالیتهای بزرگ مشکل مالیاتی ندارند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
اقای استاندار همه فقط بلدند حرف بزنند شما خودتان بدون هم اهنگی از موقع امدن به چند اداره سر زدید اصلا اگر به کار کسی رسیگی نشد باید به کی مراجعه کنه ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار