تابناک گزارش می دهد؛
تابناک / روزجمعه همه نگاه‌ها به شهر رشت و بازی جذاب و دیدنی سپیدرود و سایپا است. دو تیمی که شرایط متفاوتی در جدول رده بندی دارند اما این بازی هم مثل یک دربی کلاسیک رو ندارد. درست است که سایپا اکنون یکی از مدعیان بالانشین جدول است و سپیدرود برای بقا و فرار از سقوط می‌جنگد اما حضور علی کریمی و علی دایی روی نیمکت های دو تیم این بازی را تبدیل به مچ اندازی دو غول فوتبال ایران کرده است.
کد خبر: ۵۶۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸ 21 February 2018

تابناک / روزجمعه همه نگاه‌ها به شهر رشت و بازی جذاب و دیدنی سپیدرود و سایپا است. دو تیمی که شرایط متفاوتی در جدول رده بندی دارند اما این بازی هم مثل یک دربی کلاسیک رو ندارد. درست است که سایپا اکنون یکی از مدعیان بالانشین جدول است و سپیدرود برای بقا و فرار از سقوط می‌جنگد اما حضور علی کریمی و علی دایی روی نیمکت های دو تیم این بازی را تبدیل به مچ اندازی دو غول فوتبال ایران کرده است.

 

دایی و کریمی به هم رسیدند! / جدال اسطوره های فوتبال ایران در رشت +حواشی پیش از بازی

 

اتفاقی که هرگز رسمی نشد


می‌گویند اولین جرقه اختلاف میان علی دایی و علی کریمی زمانی رقم خورد که علی کریمی یک بازیکن جوان و تازه‌کار بود و علی دایی یک بازیکن ملی پوش... در ماه مبارک رمضان سال 1375 در سالنی در گیشا مسابقات سالنی برگزار می‌شد. علی دایی که تازه از پرسپولیس به السد قطر رفته بود به همراه دوستانش با تیمی در این مسابقات شرکت کرده بودند و علی کریمی هم جوانی 18 ساله در تیم فتح تهران بود. در مسابقه رودرروی دو تیم شاهدان از حرکات تکنیکی علی کریمی و انداختن یکی، دو لایی به علی دایی می‌گویند و اینکه این کار باعث عصبانیت دایی شده و کار به درگیری فیزیکی هم می‌کشد. از آن زمان تا امروز این اختلاف روز به روز مثل یک زخم کهنه عمیق و عادی شده است. با این حال بعد از آن بازی کذایی داخل سالن علی کریمی و علی دایی به جز در تمرینات تیم ملی هرگز روبه‌روی هم به عنوان بازیکن قرار نگرفتند.

جنگ از زمین سبز تا نیمکت


تمام جدال‌های علی کریمی و علی دایی تا قبل از بازی روز جمعه، در شرایطی رخ داده که دایی روی نیمکت و به عنوان مربی و کریمی درون زمین و به عنوان بازیکن روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند. اولین دوئل دایی و کریمی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین‌های آنها دانست. دایی سرمربی پرسپولیس شده بود و کریمی هم به فوتبال ایران بازگشته بود و پرسپولیسی‌ها منتظر بودند که این دو ستاره را در کنار هم ببینند اما دایی کریمی را نخواست و کریمی هم به استیل آذین رفت. اولین دوئل رسمی آنها دربازی استیل آذین و پرسپولیس بدون گل مساوی شد.

دایی 3 کریمی يك


دایی و کریمی تا قبل از بازی روز جمعه شش بار رودرروی هم قرار گرفته‌اند که سه بار دایی و یک بار کریمی برنده شده‌اند و دو بازی هم مساوی شده است. بعد از اولین بازی که در لیگ نهم به نتیجه مساوی بدون گل رسید در لیگ دهم پرسپولیس دایی استیل‌آذین را با علی کریمی دو برصفر برد. در لیگ یازدهم شرایط اما عوض شده بود. کریمی به پرسپولیس بازگشته و دایی سرمربی تیم راه‌آهن شده بود. یک مساوی یک - یک و برد راه آهن با نتیجه چهار بر سه برابر پرسپولیس حاصل دو جدال رودررو در این فصل بود. در لیگ سیزدهم دایی بازهم هدایت پرسپولیس را به عهده داشت و کریمی بازهم برخلاف میلش از این تیم به تراکتورسازی رفت. پرسپولیس بازی رفت را یک بر صفر برد اما در بازی برگشت یک بر صفر مغلوب تراکتورسازی شد تا اولین برد کریمی مقابل دایی شکل بگیرد.

دیدار نهایی


آخرین دیدار علی دایی و علی کریمی می‌تواند جذاب‌ترین آنها باشد چون هر دو در یک موقعیت قرار دارند هرچند کریمی تیم بحران‌زده سپیدرود را تنها چند هفته‌ای است که تحویل گرفته و دایی تیم پرمهره و جوانش را از ابتدای فصل در اختیار دارد اما هیچ‌کدام از اینها از ارزش و جذابیت این دوئل کم نمی‌کند. جمعه همه نگاه ها به شهر رشت است تا ببینند برنده مچ اندازی دو غول فوتبال ایران کیست؟

 

تقابل سایپا و سپیدرود در رشت که روز جمعه برگزار خواهد شد، یکی از جذاب ترین بازی های این فصل از لیگ به شمار می رود.

تقابل علی دایی و علی کریمی می تواند پر از جذابیت باشد و این اولین بار است که این دو چهره فوتبالی مقابل هم قرار می گیرند آن هم به عنوان سرمربی.
کریمی با تیمش هر روز بیشتر به سقوط نزدیک می شود. از زمانی که او سرمربی سپیدرود شده، این تیم پرتماشاگر و پرطرفدار در 6 بازی گذشته اش صاحب یک برد، 2 تساوی و 3 شکست شده که از مجموع 18 امتیاز ممکن، تنها به 5 امتیاز قناعت کرده است. تیم کریمی در این هفته ها و در 6 بازی قبلی خود، 10 گل خورده و تنها 4 بار توانسته دروازه حریفانش را باز کند.
دایی اما با تیمش مدعی کسب سهمیه آسیایی است و چه بسا اگر در میانه های فصل امتیازات کمتری از دست می داد، امروز نزدیک به کسب عنوان قهرمانی فصل حرکت می کرد. سایپا با دایی در 6 بازی قبلی خود صاحب 4 برد و 2 تساوی شده و 11 گل زده و 6 گل نیز دریافت کرده است. آنها از 18 امتیاز کامل، صاحب 14 امتیاز شده اند و تنها 4 امتیاز از دست داده اند.
شرایط دو تیم کاملا تفاوت دارد. سپیدرود برای نباختن و جلوگیری از سقوط می جنگد و تیم دایی برای ماندن در جمع تیم های بالای جدول و رسیدن به امتیازی که آنها را به سهمیه آسیایی برساند. به طور کلی تقابل دایی و کریمی در هر تورنمنتی جذاب است؛ فارغ از اینکه آنها چه جایگاهی در تیم ها دارند. حالا که هر دو نفر سرمربی هستند و این موضوع، حساسیت ها را صدبرابر می کند.
منتظر یک جمعه جنجالی در رشت باشید. شهرباران با تماشاگران متعصبی که دارد، منتظر رقم خوردن یک روز بی نظیر است.

 

کریمی و دایی به هم رسیدند!


دیدارهای هفته بیست و چهارم لیگ برتر روز جمعه آغاز می شود.

نگاهی به بازی ها می اندازیم:

مشکی پوشان -سپاهان؛ نبرد 6 امتیازی بحران زده ها!

مشکی پوشان بعد از باخت مقابل پیکان دچار حاشیه های زیادی شد. رضا عنایتی استعفا کرد. مالک باشگاه نیز با ادبیات نامناسب با خبرنگاران صحبت کرد و این تیم همچنان در رده آخر جدول و در خطر سقوط است. سپاهان هم تیم بحران زده ای بود که منصور ابراهیم زاده آمد تا سرو سامانی به زردپوشان اصفهانی بدهد البته سپاهان هنوز به وضعیت پایدار نرسیده و هفته قبل هم مقابل نفت تهران متوقف شد. سپاهان هم در خطر سقوط است و این بازی برای هر دو تیم ارزشی بیش از 6 امتیاز دارد. برنده این بازی شرایط بهتری در آینده پیدا می کند و به نظر می رسد که سپاهان روی کاغذ شانس بیشتری برای گرفتن سه امتیاز این بازی خواهد داشت. سپاهان در صورت پیروزی می تواند با دو پله صعود به رده یازدهم جدول برسد.

بازی دور رفت هم با نتیجه 2 بر صفر به سود سپاهان به پایان رسیده بود.

گسترش فولاد تبریز- پیکان تهران؛ نبرد هفت و هشت!

پیکان بعد از هفته ها ناکامی بالاخره مقابل مشکی پوشان پیروز شد تا از این وضعیت خلاص شود و اکنون در رده هفتم جدول جا خوش کرده و این هفته میزبان تیم رده هشتمی گسترش فولاد تبریز است. شاگردان فیروز کریمی اگر پیروز شوند هم در جدول از جایشان تکان نمی خورند اما پیکان در صورت برد ممکن است چند پله در جدول صعود کند. فیروز کریمی و مجید جلالی دو شخصیت کاملا متفاوت با کارنامه متفاوتی هم دارند. پیکان ممکن است با یک برد تا رده سوم جدول هم بالا بیاید. نبرد تاکتیکی آقا فیروز و آقا معلم( لقب مجید جلالی) دیدنی خواهد بود.

بازی دور رفت پیکان یک بر صفر پیروز شد.

نفت تهران -صنعت نفت آبادان؛نبرد نفتی با حضور پزشکان!

جدال نفتی لیگ برتر دیدنی است. نفت تهران با هومن افاضلی تاکنون شکست نخورده و شرایط مناسبی پیدا کرده و از ته جدول جدا شده البته نفت تهران دیگر نشانی از نفت قدیم ندارد و پزشکان مالک این باشگاه تهرانی شده اند. صنعت نفت در رده نهم جدول جا خوش کرده خیالش در این فصل برای سقوط نکردن راحت است. نفت تهران 6 امتیاز کمتر از صنعت نفت دارد و اگر در این بازی پیروز شود 26 امتیازی خواهد شد.

دیدار رفت دو تیم را نفت آبادان یک بر صفر برده بود.

سپیدرود رشت - سایپا؛ دوئل دایی و کریمی روی نیمکت!

این بازی خاص ترین مسابقه هفته است. تقابل علی کریمی و علی دایی در کسوت مربیگری هم جذاب است و هم حواشی زیادی به همراه خواهد داشت. علی کریمی اعلام کرده که به سمت علی دایی می رود و با او دست می دهد اما روبوسی نخواهد کرد! علی دایی هم هوشمندانه از علی کریمی دفاع کرده و گفته امثال او و من باید باشیم تا فوتبال در دست فوتبالی ها باشد! به هر حال از نظر جدولی شرایط دو تیم کاملا متفاوت است. سپیدرود برای سقوط نکردن می جنگد و سایپا به دنبال سهمیه آسیایی در لیگ برتر است.شاگردان علی دایی در صورت پیروزی شانس صعود تا رده دوم جدول لیگ را هم دارند اما سپیدرود اگر سه امتیاز بازی را بگیرد به بقا امیدوار می شود و از رده چهاردهم ممکن است یک پله صعود کند.

سپیدرود هفته قبل سه گل از استقلال خورد و علی کریمی بعد از این باخت سنگین استعفا کرد اما با استعفایش مخالفت شد. علی دایی اما توانست 4 بر 2 تیم ذوب آهن را شکست بدهد و شرایط سایپا مناسب است.

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیدالبته آن زمان علی کریمی سرمربی سپیدرود نبود.

برنامه مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر

جمعه 4 اسفند 96‌

سپیدرود رشت - سایپا تهران - ورزشگاه سردار جنگل- ساعت 15:30‌

ذوب آهن اصفهان - پدیده خراسان – ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت 15:30‌

سیاه جامگان مشهد - فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه امام رضا(ع) - ساعت 15‌

گسترش فولاد تبریز - پیکان تهران - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت 15‌

شنبه 5 اسفند 96‌

پرسپولیس - استقلال خوزستان - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 18:45‌

فولاد خوزستان - استقلال تهران - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 16‌

نفت تهران - صنعت نفت آبادان - ورزشگاه تختی تهران - ساعت 15:30‌

پارس جنوبی جم - تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت 15:30‌

 

مربي سايپا اعتقاد دارد همان قدر كه سه امتياز بازي براي سپيدرود مهم است تا از منطقه سقوط فاصله بگيرد براي آنها هم است چون به دنبال نايب‌قهرماني هستند. محمد دايي مي‌گويد سپيدرود تيم خوبي است ولي سايپا هم تيم دست و پا بسته‌اي نيست و براي پيروزي به رشت خواهد رفت.


بازي با سپيدرود را چطور مي‌بينيد؟
بازي سختي است. سپيدرود در منطقه خطر سقوط قرارداد و براي فرار از اين منطقه مطمئنا به آب و آتش خواهد زد خصوصا اينكه در زمين خودش با حضور هواداران پرشمار بازي خواهد كرد و همين كار ما را سخت‌تر خواهد كرد.
البته شما هم به دنبال پيروزي هستيد چون در كورس كسب سهميه آسيا قرار داريد؟
بله دقيقا همين‌طور است. ما هم به اندازه سپيدرود به سه امتياز نياز مبرم داريم چون با دو تيم ذوب‌آهن و فولاد رقابت سختي در بالاي جدول داريم و سه امتياز مي‌تواند ما را در كورس نگه دارد. براي همين براي برد به ميدان مي‌رويم هرچند كه سخت است.
زمين رشتي‌ها چمن مصنوعي است و اين براي شما مشكل‌ساز نخواهد بود؟
متاسفانه همين‌طور است. چمن مصنوعي تمام تيم‌ها و ما را اذيت خواهد كرد. در اين هفته تمرينات را به چمن مصنوعي برديم تا بچه‌ها با شرايط وفق پيدا كنند و در بازي با سپيدرود به مشكل نخورند. البته زمين سردار جنگل هم زياد مطلوب نيست و همين كار ما را سخت‌تر مي‌كند.
مهم‌ترين نكته بازي با سپيدرود برخورد علي كريمي و علي دايي است؟
اتفاقا مهم‌ترين نكته نيست و خيلي هم معمولي است.
خيلي راحت صحبت مي‌كنيد؟
چرا بايد راحت نباشم و برعكس اين موضوع را سخت كنم تا حاشيه ايجاد شود. الان وقت آرامش دادن است چرا كه دو تيم بايد بدون هيچ مشكلي بازي كنند تا تنشي به‌وجود نيايد. در ضمن علي دايي و كريمي آنطور كه همه مي‌گويند مشكل ندارند يك مساله‌اي براي قديم بوده و الان وقت دامن زدن به اين مسايل نيست.
اگر كريمي به استقبال دايي بيايد او جواب مثبت مي‌دهد و سمت كريمي مي‌رود؟
ببينيد ما مهمان هستيم و شما بدانيد علي دايي اين را متوجه مي‌شود كه اگر علي كريمي سمت او بيايد او هم جواب محبت او را بدهد. بنابراين صددرصد علي از استقبال كريمي استقبال خواهد كرد.
بنابراين كدوت‌هاي قديمي هم از بين مي‌رود؟
بله صددرصد كدورت‌ها از بين مي‌رود. هرچند كه مشكل خاصي نيست و براي گذشته بوده است.
و در حين بازي اگر سوت داوري اشتباه باشد، باعث نمي‌شود كه مشكلي پيش بيايد؟
اشتباه داوري ربطي به موضوع ندارد. جذابيت فوتبال به اين چيزهاست. به عقيده من رفاقت‌ها مهم‌تر از تمام اين مسايل است. هر دو از بهترين‌هاي ايران بودند و هنوز هم هستند.
پس شما پيش‌بيني يك فوتبال خوب را مي‌كنيد؟
مطمئن باشيد بيرون زمين و داخل زمين شاهد يك فوتبال خوب خواهيم بود و مشكلي پيش نخواهد آمد و هواداران رشتي يك روز خوب را پشت‌سر خواهند گذاشت.

 

محمد دایی معتقد است که در صورت پیشقدم شدن علی کریمی، برادرش از مواجه شدن با او استقبال خواهد کرد.

محمد دایی مربی تیم سایپا در گفتگو با "ورزش سه" در مورد دیدار حساس پیش رو در رشت برابر سپیدرود به خبرنگار "ورزش سه" گفت: مسلما بازی سختی است. ما در بالای جدول هستیم و با توجه به شرایطی که داریم برای گرفتن سهمیه به سه امتیاز نیاز داریم. سپیدرود هم در پایین جدول حضور دارد و برای نیفتادن می جنگند. در مجموع بازی سختی برای دو تیم است؛ ولی ما برای گرفتن هر سه امتیاز بازی به زمین می رویم.

وی در خصوص اینکه برخورد علی دایی و علی کریمی که در دوران مربیگری برای اولین بار رخ می دهد و اینکه آیا این موضوع تمرینات اخیر سایپا را تحت تاثیر قرار داده یا خیر، اضافه کرد: نه اصلا؛ ما دنبال فوتبال هستیم و آنچه که برای ما مهم است چیزی است که در زمین بازی می گذرد. اگر حساسیت هم باشد با سوت بازی تمام می‌شود و در پایان بازی تیمی سه امتیاز را می گیرد، که نمایش بهتری از لحاظ فنی در زمین مسابقه داشته باشد.

محمد دایی در مورد اینکه آیا در صورت رفتن کریمی به سمت نیمکت سایپا، علی دایی از این حرکت استقبال می کند یا خیر، اضافه کرد: اگر بیاید علی هم استقبال می کند و مشکل خاصی نیست. مطمئن باشید اگر یک قدم جلو بگذارد، علی 10 قدم جلو می گذارد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار