کد خبر: ۵۷۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 24 February 2018

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی، اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند گفت: امیدواریم مسئولان وقتی می‌خواهند درباره آن‌ها سخن بگویند مراقب تعبیرات خود باشند.
به گزارش دفترآیت‌الله مکارم شیرازی، ایشان در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم  اظهار داشت: حادثه ناگواری که اخیراً در تهران اتفاق افتاد و منجر به شهادت چند نفر از ماموران انتظامی و بسیجی و موجب تخریب و سوزانده شدن اموال مردم شد، مورد تاسف شدید شد ما به روح همه آن شهیدان درود می‌فرستیم که در راه حفظ امنیت هموطنان خود، جان خود را به‌وسیله عده‌ای از درویش‌های گمراه از دست دادند.


وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم اینجاست که بارها گفته‌ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی، اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند که یک نمونه‌اش همین حادثه دردناک تهران بود، این جنایت تاکنون در کشور ما سابقه نداشت که شخص تبهکاری سوار ماشین شود و مردم بی‌گناه و مدافع امنیت را زیر بگیرد و به قتل برساند، این عارفان کاذب این بدعت را به نام خود ثبت کردند.


مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد عرفان‌های کاذب افزود: در واقع آن‌ها کار داعشی‌ها را انجام دادند، داعشی‌ها همان وهابیان طرفدار توحید کاذب‌اند که همه را غیر از خود کافر می‌پندارند و خونشان را مباح می‌دانند، این گروه هم طرفدار عرفان کاذب‌اند و از جهاتی شبیه به هم هستند.


وی ابراز کرد: امیدواریم مسئولان محترم وقتی می‌خواهند درباره آن‌ها سخن بگویند مراقب تعبیرات خود باشند و چیزی برخلاف آموزه‌های دینی که نتیجه معکوس دارد نگویند و نیز امیدواریم همه آن تبهکاران به‌زودی به جزای کار خود برسند و خداوند همه را از شر اشرار محفوظ دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار