عضو شورای شهر تبریز ضمن اعلام مخالفت با طرح کاهش اضافه‌کاری کارگران و کارکنان شهرداری گفت: اگر نیت و بنا بر کاهش یا حذف اضافه کاری کارکنان و کارگران شهرداری وجود دارد، بهتر است ابتدا از اضافه‌کاری مدیران آغاز کنیم.
کد خبر: ۵۷۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 24 February 2018

فریدون بابایی‌اقدم امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: موضوع کاهش اضافه‌کاری کارکنان شهرداری طرحی است که به صورت شفاهی شنیده‌ام، در این طرح قرار بر کاهش یا حذف ساعات اضافه‌کاری‌کارکنان شهرداری است تا هزینه‌ها مدیریت شود.

وی افزود: به شدت مخالف کاهش اضافه‌کاری کارکنان شهرداری هستم چرا که اضافه‌کاری‌ها در راستای ترمیم حقوق‌های ناچیز شهرداری بوده تا کارکنان از این طریق بتوانند زندگی خود را بگذرانند.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید به هزینه‌های سنگین زندگی و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها بیان کرد: بهتر است به‌جای پیشنهاد حذف اضافه‌کاری به دنبال منابع جدید درآمدی باشیم، اگر قرار بر مدیریت هزینه‌هاست، بهتر است این مدیریت در بخش‌های ریخت و پاش صورت گیرد تا به تبع آن بهبود سیستم را شاهد شویم.

وی اذعان داشت: موضوع انجام کارها به صورت امانی از جمله موارد برنامه‌ریزی برای مدیریت هزینه‌هاست که باید دقت شود با اجرای این طرح شرایط فنی کار پایین نیاید.

بابایی‌اقدم خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم برای مدیریت هزینه‌ها، اضافه‌کاری کارکنان در هر قالبی از جمله کارکنان رسمی، تأمین نیرو، کار معین، کارگران شرکتی، رانندگان استیجاری و خدمات را با این شرایط کنونی کم کنیم، غیرمنطقی بوده و اجحاف در حق این قشر خواهد بود.

وی متذکر شد: اگر موضوع کاهش اضافه‌کاری کارکنان و کارگران شهرداری در قالب بودجه سال ۹۷ مطرح شود، قطعاً بنده به عنوان مخالف موضوع خواهم بود و تمام تلاش را خواهم کرد که چنین اتفاقی نیافتد.

عضو شورای پنجم شهر تبریز ابراز کرد: اگر نیت و بنا بر کاهش یا حذف اضافه‌کاری کارکنان و کارگران شهرداری وجود دارد، بهتر است ابتدا چند ماهی از اضافه‌کاری حقوق مدیران کم شود و در این صورت اگر هیچ فرقی در شرایط زندگی آنها ایجاد نشد، سپس سراغ کارگران بروند.

وی افزود: مدیران و مسوولان خود را جای کارگران و کارمندانی بگذارند که در بدترین شرایط اقتصادی وقتی پنج روز پرداخت حقوق به تعویق می‌افتد، کل زندگی و برنامه آنها به هم می‌خورد.

بابایی‌اقدم با اشاره به اینکه اکثر این کارمندان و کارگران مستاجر بوده و حتی برای یک‌هزار تومان حقوق خود برنامه‌ریزی کرده‌اند، تصریح کرد: مدیران محترم که چنین پیشنهادی را به شورا داده‌اند، ابتدا حذف اضافه‌کاری را در زندگی شخصی‌ خود لمس کنند و اگر به این جمع‌بندی رسیدند که هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود، آن موقع می‌توان سر چنین طرحی بحث کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و مشکلات موجود، باید تلاش به افزایش تعصب سازمانی در مجموعه شهرداری شود که البته افزایش این تعصب سازمانی بستگی به دلایل زیادی از جمله تشویقی‌ها در ابعاد مختلف دارد.

این عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: باید همدلی و وحدت رویه در مجموعه شهرداری افزایش یابد و همانند یک مجموعه و خانواده بزرگ همدیگر را همراهی کنیم نه اینکه خدایی ناکرده موضوعاتی از قبیل کاهش حقوق و یا حذف اضافه‌کاری مطرح شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :