محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه چهل و هشتم شورای شهر ،گفت: روز مهندس را به جامعه بزرگ مهندسین تبریک می گویم و انتظار داریم تعهد حرفه‌ای و تعصب صنفی در جامعه مهندسین کشور به خصوص در حوزه ساخت افزایش یابد تا مانند سایر کشورهای توسعه یافته، مهمترین تضمین کننده کیفیت و استحکام سازه امضا و تاییدیه مهندسان باشند.

وی با اشاره به حوادث روزهای اخیر در خیابان پاسداران گفت: آنچه که بدیهی است لزوم همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب در ایران است و نباید این موهبت تهدیدی برای یکپارچگی و وحدت جامعه شود.

وی با بیان اینکه نیروهای خدوم ناجا در وقایع خیابان پاسداران مظلوم واقع شدند و وجهه دراویش نیز به دلیل اقدام خودسرانه برخی از اعضا و تحر یک شدن سایر اعضا مخدوش شد، در عین حال افزود:‌ نباید به بهانه اقدامات و شعارهای برخی شهروندان علیه دراویش، پلیس را مورد هجمه قرار داد و همچنین نباید به دلیل خطای تعداد انگشت‌ شماری از اعضای این فرقه، دراویش را که تاریخی چند ساله و توام با مدارا و همزیستی با دیگران داشتند را وابسته و داعشی بخوانند.

نیروهای افراطی نمی‌توانند پرچم دار اصلاحات باشند

به گفته رییس شورای شهر تهران، در این شرایط که تهدیدات جهانی علیه ایران و ایرانیان افزایش یافته وحدت مهم‌ترین عامل قوت ما و تفرقه مخرب‌ترین سلاح علیه ایران است و انتظار از همه گروه‌ها و ... این است که  با تدبیر، معضلات امنیتی را به موضوعاتی اجتماعی تبدیل کنند.

هاشمی با اشاره به برخی تحرکات چهره‌های سیاسی به عنوان اصلاحات ساختاری در نظام، گفت:‌ اصلاحات رکن مهمی است،‌ مفهوم بنیادین انقلاب است و اگر مسیر اصلاحات مسدود شود انقلاب به بن بست می رسد و بایستی برای ایجاد تغییرات مد نظر جامعه، منتظر انقلابی دیگر بود همانطور که طی چهار دهه سپری شده مسیر اصلاحات در نظام جاری بوده است

وی با بیان اینکه نخستین شرط موفقیت اصلاحات، اعتدال و میانه روی است گفت: اصلاحات با افراطی گری به سرانجام نخواهد رسید و از این رو نیروهای افراطی نمی توانند پرچم دار اصلاحات باشند.  دومین شرط اصلاحات نیز  صداقت و شفافیت است چرا که اصلاحاتی که ناشی از اغراض و منافع سیاسی فردی یا گروهی باشد نمی تواند اعتماد را جذب کند.

نمی توان به اسم انتخاب آزاد ساختار رسمی نظام را مخدوش کرد

 هاشمی با بیان اینکه جامعه ایرانی نیز هوشمندتر از گذشته است، گفت: اگر چه جامعه از مسیر اصلاح و بهبود بر نمی‌گردد اما فریفته حرکت‌های افراطی اصلاح‌نما نیز نخواهد شد و ساختار رسمی نظام جمهوری اسلامی،‌ تضمین کننده آزادی‌های قانونی و حق انتخاب مردم است و همین ساختار که در راس آن رهبر معظم انقلاب قرار دارد، به افراطیون اجازه عبور از مرزهای قانونی و نقض آرای مردم در انتخاب‌های پیاپی اخیر که حق‌الناس است را نداده و پس نمی توان به اسم انتخاب آزاد این ساختار را مخدوش کرد.

رییس شورای شهر تهران در پایان درگذشت احترم السادات نواب صفوی مادر زهرا هنورد را نیز تسلیت گفت./ایسنا