نظر نمایندگان مجلس درباره ماجرای برج میلاد؛
تا جایی که من در جریانم، گروه اجراکننده برنامه، سال های متمادی است که مجوز داشته و این برنامه اساسا با شهردار هماهنگ نبوده است؛ یعنی قرار بوده شهردار فقط به آنجا برود و تقدیر و تشکری از بانوان داشته باشد، که برنامه ها به تأخیر می افتد و به این ترتیب، شهردار در آن لحظه حضور داشته است. اینها دیروز و البته امروز شهردار را دو ساعت برای بازجویی برده اند.
کد خبر: ۵۷۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰ 11 March 2018

مطهری: احظار شهرداری به دادستانی اشکالی ندارد/ میرزایی نکو: این رفتارها باعث نارضایتی می شوددر همایش بانوان شاغل شهرداری تهران که به مناسب ولادت حضرت زهرا با حضور محمدعلی نجفی شهردار تهران و تعدادی از معاونان و مشاوران وی از جمله فاطمه راکعی، مشاور شهردار در امور زنان برگزار شد، چند دختربچه روی سن رفته و مقابل شهردار تهران، حرکات نمایشی با همراهی یک کنسرت متشکل از نوازندگان زن اجرا کردند.

به گزارش «تابناک»؛ این رویداد در حالی بود که پس از این مراسم، فیلم ها و عکس های بسیاری از رقص دختران در شبکه های اجتماعی منتشر و با واکنش های متفاوتی روبه رو شد، به گونه ای که برخی رسانه ها، از احضار شهرداری و کودکان به دادستانی خبر دادند.

ناگفته نماند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص اظهارنظرهای گوناگونی داشتند؛ برخی کار قوه قضایی را مثبت ارزیابی کرده و برخی بر این باورند که اتفاق خاصی در این برنامه رخ نداده که شهردار را برای آن احضار کنند.

اما نایب رئیس مجلس در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: ویدئوی این جشن را دیدم. به نظرم مناسب نبود. چنانچه مسئولان در این گونه موارد سهل انگاری کنند، این رفتارها آهسته آهسته رشد پیدا می کند و ممکن است در آینده به رفتاری همگانی و روتین تبدیل شود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این که گفته می شود، دختران زیر هشت سال بوده و به سن تکلیف نرسیده بودند، گفت: به نظر برخی از این بچه ها بزرگتر می آمدند؛ بنابراین، باید این موضوع بررسی و سن آنان مشخص شود.

این نماینده همچنین درباره احضار شهردار و موضوعاتی مانند موضوع سعید طوسی و واکنش مراجع قضایی به این موضوع گفت: در موارد قبلی هیچ یک اثبات نشد، ولی این موضوع مشهود بوده و دادستان هم می گوید ما باید در مقابل جرم مشهود وارد عمل شویم؛ بنابراین، صرف احضار شهردار اشکالی ندارد.

همچنین قاسم میرزایی نیکو در گفت وگو با تابناک در این باره می گوید: دادستانی احضار کودکان به دادسرا را تکذیب کرد، ولی مدارک بچه ها را خواسته بودند که ثابت شود آیا آنان زیر سن تکلیف هستند یا هنوز به سن تکلیف نرسیده اند!

این نماینده مجلس با انتقاد از این رفتارها افزود: تا جایی که من در جریانم، گروه اجراکننده برنامه، سال های متمادی است که مجوز داشته و این برنامه اساسا با شهردار هماهنگ نبوده است؛ یعنی قرار بوده شهردار فقط به آنجا برود و تقدیر و تشکری از بانوان داشته باشد، که برنامه ها به تأخیر می افتد و به این ترتیب، شهردار در آن لحظه حضور داشته است. اینها دیروز و البته امروز شهردار را دو ساعت برای بازجویی برده اند.

وی گفت: کشور درگیر در بی عدالتی و بیکاری و بحران است، ولی عده ای شهردار را برای پاسخ به این گونه مسائل به دادسرا احضار و برای کشور حاشیه سازی می کنند. هنگامی که شهردار عذرخواهی می کند و موضوع را توضیح می دهد و تأکید می کند که باید بیشتر مراقب بود، دیگر نیازی به این کارها نیست. از سوی دیگر، مگر چه مشکلی در کشور رخ داده که این گونه در بوق و کرنا می کنیم؟!

وی با اشاره به برخی اتفاقات رخ داده ـ که این روزها شاهد آن هستیم ـ گفت: انجام رفتارهایی باعث شده تا نارضایتی ها بیشتر شود؛ شبیه این است که ما یک سوزن به خود بزنیم و بگوییم که وای دردمان آمد؛ یعنی اتفاقات کوچک را چنان بزرگ می کنیم و از هیچ برای خود مسأله می سازیم که عواقب بد آن بیشتر از عواید آن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار