با دستور استاندار آذربایجان شرقی انجام می‌شود:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان، دستور داد تا کمیته‌ای تخصصی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه تشکیل و در طول سال نسبت به بازرسی از محورهای مواصلاتی استان و شناسایی نقاط حادثه‌خیز اقدام شود.
کد خبر: ۵۷۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 14 March 2018

مجید خدابخش صبح امروز (چهارشنبه) در نشست کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان، با بیان اینکه کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده‌ای یکی از اولویت‌های مهم استان است، افزود: همه دستگاه‌ها باید برای تحقق این امر دست به دست هم دهند.

وی با اشاره به خسارت‌های مادی و معنوی تصادفات رانندگی، گفت: برای کاستن از این خسارت‌ها، در کنار رسیدگی به وضعیت جاده‌ها و اقدامات فیزیکی، آموزش مهم‌ترین مسأله است.

خدابخش افزود: باید از ظرفیت صداوسیما در جهت آگاهی‌بخشی به مردم و آموزش فرهنگ صحیح رانندگی استفاده کنیم و دستگاه‌ها نیز باید در این زمینه هزینه و انرژی صرف کنند تا شاهد خسارت‌های بعدی نباشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت، خاطرنشان کرد: البته اگر موضوع کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به‌عنوان یک موضوع مهم، اولویت‌دار و حساسیت‌برانگیز مطرح شود، قطعاً دولت نیز از منابع مختلف از آن حمایت خواهد کرد و مهم این است که دستگاه‌های مسئول، پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی با اشاره به رویداد تبریز 2018 و پیش‌بینی افزایش سفرهای نوروزی به استان، گفت: همه دستگاه‌ها باید درخصوص مدیریت این سفرها احساس مسئولیت کنند تا بتوانیم با اقدامات موثر و در عین حال کم‌هزینه، تعطیلات نوروزی را با کمترین مشکل سپری کنیم.

خدابخش همچنین بسیج امکانات دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های فعال بخش خصوصی را برای مدیریت ایمنی جاده‌ها در ایام نوروز خواستار شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست از شناسایی 60 نقطه حادثه‌خیز اولویت‌دار در جاده‌های استان خبر داد و گفت: فرمانداران باید اصلاح و رفع این نقاط را در توزیع بودجه‌های شهرستانی در اولویت قرار دهند.

محمدصادق پورمهدی با انتقاد از ناهماهنگی دستگاه‌های مسئول در تأیید ایمنی جاده‌های تازه‌ساخته‌شده استان، گفت: منطقی نیست که به خاطر برخی از سخت‌گیری‌ها، این همه هزینه‌ای که برای ساخت جاده‌ها کرده‌ایم بلااستفاده بماند؛ دستگاه‌های مسئول باید این موضوع را بین خودشان حل کنند تا مردم بتوانند از امکانات ایجاد شده استفاده کنند.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در خصوص مدیریت ایمنی سفرهای نوروزی احساس مسئولیت کنند تا مردم به سلامت ایام را سپری کنند و هیچ حادثه دردناکی را شاهد نباشیم.

پورمهدی همچنین با اشاره به وجود 15 هزار کیلومتر جاده در استان، گفت: 27 درصد از تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های روستایی استان رخ می‌دهد و این آمار نشان می‌دهد که به شدت نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی هستیم.

در این نشست گزارش اقدامات و برنامه‌های پلیس راهور و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان برای مدیریت ایمنی حمل‌ونقل در ایام تعطیلات نوروزی ارائه شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار