کد خبر: ۵۸۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ 06 April 2018

شهرسازی علمی است که در آن، شرایط یک زندگی سالم توام با ارامش را در دنیای پیچیده ماشینی و مملو از دغدغه های پرتنش شهری تبیین شده است؛ و همچنین در بخش هایی از این علم موضوع فضای سبز به عنوان یک مبحث اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

ایرج شهین باهر در مدت این چند ماه، به عنوان شهردار شهرساز توانسته از شاخصه شهرسازی خود به خوبی دفاع و با حرکت های قاطع در این راستا، عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد.

شهردار تبریز در اولین روزهای Hغاز به کار با کلنگ زنی پارک های محله ای اهمیت فضای سبز در تفکر خود را نمایان ساخت؛ همچنین علاوه بر برنامه ریزی برای احداث چندین پارک محله ای در بودجه ۹۷، اختصاص ۱۰ هکتار از پروژه «انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر» به پارک، که از درامد قابل توجه برای شهرداری صرف نظر کرده تا فضای سبز در مرکز شهر بهبود یابد حرکتی مهم در اهمیت دادن به فضای سبز به شمار می اید.

در صبح یکی از روز های اخیر خبر تخریب فضای سبز و قطع درختان در منطقه زعفرانیه تبریز منتشر شد که بلافاصله بعد از دقایقی اندک خبر دیگری از توقف این موضوع نیز منتشر گردید در بخشی از خبر توقف قطع درختان زعفرانیه چنین امده:

بر اساس پیگیری و رایزنی به عمل امده از طرف شهرداری با دادستان تبریز قطع درختان متوقف شد؛ و همچنین تشریح شده که به استناد مصوبه کمیسیون ماده ۵، این تغییر کاربری، توسط اداره مسکن و شهرسازی استان در سال های گذشته صورت گرفته است.

این موضوع نشان از حساسیت بالای شهردار تبریز نسبت به حفظ فضای سبز بوده که بعد از اطلاع از این موضوع، بلافاصله پیگیری کرده و مانع از قطع درختان شده است، در حالی که تغییر کاربری این ملک به پیشنهاد شهرداری وقت در سال ۷۵ و مصوبه مسکن و شهرسازی صورت گرفته بود.

شهین باهر در یکی از مصاحبه های اخیر با موضع قاطع به مردم اطمینان داد که در جهت حفظ فضای سبز از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و همچنین در بحث احیای برخی از درختان قطع شده ( ملکی در زعفرانیه ) نیز اقدام می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :