کد خبر: ۵۸۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 08 April 2018

 

به گزارش تابناک تبریز، جلسه شورای شهر تبریز به ریاست شکور اکبرنژاد در ساختمان ساعت تبریز برگزار شد.
شکور اکبر نژاد رییس شورای شهر ضمن تبریک سال جدید از بهبود شرایط محیط زیست و افزایش حساسیت شهرواندان در این ارتباط تشکر کرد.


وی ادامه داد :زحمات شهرداری و کارکنان و کارگران خدوم آن در این ارتباط شایسته تقدیر است.

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به بازدیدهای نوروزی از تبریز تصریح کرد:ضمن تشکر از همه کسانی که در رونق گردشگری سهم داشتند تقاضا دارم همه مدیران و نهادهای مسئول در فراهم آوردن فضای دلپذیر و بی دغدغه برای شهروندان تلاش کنند.

وی اضافه کرد، افزایش 40 درصدی گردشگر و همچنین تکمیل شدن 80 درصد ظرفیت هتل ها و مکان های اقامتی نشانگر اثرگذاری تبلیغات انجام گرفته حول محور تبریز 2018 و جذب توریست بوده است.

وی با اشاره به قطع درختان منطقه زعفرانیه تبریز تاکید کرد: از حساسیت های مردمی در خصوص قطع درختان منطقه زعفرانیه بسیار خرسندیم و تشکر می کنیم، این موضوع تذکری برای ما بود تا برای همیشه بساط این قبیل کارها جمع شود.
از کسانی که در ارتباط با تغییر مبلمان شورای شهر دخیل بوده اند گله مندم و از شهردار محترم تقاضا دارم موضوع را رسیدگی کنند. اعضای شورا کاملا از این موضوع بی خبرند. مشکل مردم ما این نیست که میزهای شورای شهر زیبا باشد، بلکه هزاران مشکل دیگر در این شهر وجود دارد که باید در اولویت رسیدگی باشد.

شورای شهر وارد بررسی ادامه بندهای لایحه بودجه شهرداری برای سال ۱۳۹۷ شد.


یرج شهین باهر در صحن علنی شورا، با اشاره به تاخیر شورا در تصویب لایحه بودجه شهرداری، اظهار کرد: فصل کاری تبریز به سرعت در حال سپری شدن است و به دلیل تصویب نشدن بودجه، تنها امورات جاری پیش می‌رود و برای اجرای کوچکترین کار عمرانی مجموعه شهرداری با مشکل مواجه است.
 
وی افزود: شورا تک به تک تبصره‌های بودجه را بررسی می‌کند تا از خسارات جزئی جلوگیری کند؛ این در حالیست که تاخیر در تصویب بودجه منجر به پایان فصل کاری و وارد شدن خسارات میلیاردی به شهر می‌شود.
 
شهردار تبریز با بیان این‌که استقبال مردم و شهرداری از میهمانان نوروزی بسیار خوب بود، گفت: باتوجه به تبلیغات گسترده شهرداری در رابطه با «تبریز ۲۰۱۸» در عید نوروز امسال شاهد افزایش ۴۰ درصدی حضور گردشگران در تبریز بودیم و ۸۰ درصد ظرفیت اقامت‌گاه‌ها تکمیل شده بود.
 
وی ادامه داد: باتوجه به برنامه‌ریزی انجام شده، پیش‌بینی می‌شود در فصل تابستان بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی تبریز تکمیل شود.
 
«فرج محمد قلی‌زاده»  عضو شورا در واکنش به این سخنان، گفت: بودجه، برنامه یک‌ساله شهرداری است که طبق قانون باید تک تک بندهای آن بررسی شود، شهرداری باید به موقع لایحه بودجه را تحویل شورا می‌داد.
 
وی ادامه داد: برخی از دوستان با ایجاد فشار و تنش می‌خواهند نظر شخصی را به عنوان مصوبه شورا پیش ببرند

 

سعید نیکو خصلت رییس کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست در ادامه به موضوع قطع درختان در منطقه زعفرانیه تبریز اشاره کرد و گفت:جای خشنودی دارد که همه اعضای شورای شهر نسبت به محیط زیست استراک نظر دارند


همه رفتارهای ما در سطح دنیا رصد می شود و باید نوعی رفتار کنیم که در برابر دنیا و نسل آینده و بالاتر از اینها در پیشگته پروردگار شرمنده نباشیم.


حکم توقف اجرای قطع درختان صادر شده است.


۱۲۰ هزار درخت در یک ماه گذشته در این شهر کاشته شد اما این فاجعه خستگی را بر تن ما باقی گذاشت


خواهش می کنم تا شفاف شدن همه ابعاد ماجرا , شورای شهر از پیگیری کوتاه نیاید


بارها برای جلوگیری از این اقدام با دادگستری نامه نگاری کرده بودیم و دادگستری نیز با این درخواست موافقت کرده بود اما این موافقتنامه به دایره اجرای احکام نرسیده است


سونیا اندیش نایب رییس شورای شهر:آغاز سال با انتشار این خبر برایمان بسیار تلخ بود
در سال ۹۴ که درخواست خلع ید از شهرداری از سوی مدعی خصوصی ارایه شده و این حکم در سال ۹۵ صادر شده است.
دفاعیات شهرداری در باره حفظ کاربری کافی نبوده است. تعلل شهرداری در این خصوص کاملا مشخص است.
شهرداری منطقه ۲ علی رغم درخواست کتبی مالک خصوصی مبنی بر توافق, موفق به این کار نشده است.
اگر شهرداری به موقع اقدام می کرد دادگاه ابدا حکم فعلی را صادر نمی نمود.
در این مدت که اجرای حکم قطعی شده, شهرداری باز هم در این خصوص کم کاری کرده و به اقدامات لازم متوسل نشده است.
همه آنچه اتفاق افتاده حاصل تعلل است و روزی که حکم اجرا شده است شهرداری باز از آن بی اطلاع بوده است
این آخرین مورد از این قبیل اتفاقات نبوده و اگر بیدار نشویم باز هم شاهد تکرار آن خواهیم بود.

نیکوخصلت عنوان کرد: رای دادگاه هجدهم تیرماه صادر شده و جلسه کمیسیون ماده هفت، آبان ماه منطقه را باغ تشخیص داده و ابقای آن را تصویب کرده است.

غلامحسین مسعودی ریحان نیز در این خصوص افزود: فاجعه قطع درختان زعفرانیه را به همه مردم تبریز تسلیت می گویم و آن را با شهادت ثقه الاسلام و یاران  وی همزمان با روز عاشورا همردیف می دانم.

وی تاکید کرد: باید با مقصران این حادثه بدون کم و کاست برخورد شود.

شکور اکبر نژاد رییس شورای شهر در این خصوص گفت: از قاضی پرونده انتظار بود شهرداری را در جریان این مجادله به توافق با مدعی خصوصی دعوت کند و از قطع درختان جلوگیری نماید.

با ارایه پیشنهاد فرج قلیزاده مبنی بر تشکیل کمیته حقیقت یاب درباره قطع درختان منطقه زعفرانیه و جلوگیری از اتفاقات مشابه آتی، تقی پور دیگر عضو شورا تصریح کرد: بدون پیش داوری درباره ابعاد ماجرا،  همه موارد را در کمیته حقیقت یابی که پیشنهاد شده است، مورد بررسی قرار گیرد.


شهین باهر شهردار تبریز:از اعضای شورای شهر می خواهم سعی در استفاده تبلیغاتی از تریبون های خود نداشته باشند و برای ناراحت تر جلوه دادن خود تلاش نکنند
چطور شهرداری می تواند از قطع درختانی که خودش کاشته است راضی باشد.
وقتی در دادگاه با یک مدعی خصوصی درباره مالکیت طرف دعوا هستیم, توافق با وی درباره کاربری چگونه می تواند ممکن باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار