حملات آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه اهداف متعدد را شامل شد که دست‌کم یک ساعت طول کشید و حدود ۱۰ هدف در سوریه را هدف گرفت که اکثر آنها در دمشق و ریف آن به اضافه حمص در مرکز کشور بود.
کد خبر: ۵۹۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 14 April 2018

حملات آمریکا و هم‌پیمانانش به سوریه اهداف متعدد را شامل شد که دست‌کم یک ساعت طول کشید و حدود ۱۰ هدف در سوریه را هدف گرفت که اکثر آنها در دمشق و ریف آن به اضافه حمص در مرکز کشور بود.

به گزارش تابناک، مرکز تحقیقاتی برزه واقع در اطراف دمشق که از مراکز علمی پژوهشی ارتش سوریه محسوب می‌شود از جمله مناطقی است که هدف حمله قرار گرفته و تلوزیون سوریه نیز آن را تایید کرده است.

انبارهای مهمات ارتش سوریه در 15 مایلی مرکز استان حمص نیز از دیگر اهداف این حمله بوده که ظاهرا 4 فروند جنگنده انگلیسی آن را بمباران کرده‌اند.

پایگاه‌های گارد ریاست‌جمهوری و لشکر چهارم ارتش سوریه در اطراف دمشق که مسئولیت حمایت از پایتخت سوریه را بر عهده دارند نیز از مناطق هدف قرار گرفته اعلام شده است. پایگاه‌های گارد ریاست جمهوری و لشکر چهارم عمدتا در داخل و اطراف شهر دمشق مستقر است.

پایگاه‌های و مراکز تحت اختیار حزب‌الله لبنان نیز از دیگر مناطقی است که منابع داخلی سوریه گفته‌اند در حملات بامداد امروز هدف قرار گرفته است.

اهداف و مناطق مورد تهاجم آمریکا، انگلیس و فرانسه در سوریه+ نقشه

همچنین سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از منابع نظامی سوری اعلام کرد، حملات جدید آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه مراکز زیر را هدف گرفت:

-گارد جمهوری تیپ ۱۰۵ دمشق

-پایگاه دفاع هوایی جبل قاسیون دمشق

-فرودگاه نظامی المزه در دمشق

-مرکز تحقیقات علمی برزه دمشق

-تیپ ۴۱ نیروهای ویژه در ریف دمشق

-مقرهای نظامی نزدیک الرحیبه در قلمون شرق در ریف دمشق

-مقرهایی در منطقه الکسوه در ریف دمشق

روسیا الیوم گزارش داد، این بمباران‌ها همچنین شامل مرکز تحقیقات علمی در ریف حماه و نیز بمباران انبار تسلیحاتی ارتش در حمص بود.

منابع نظامی اینکه فرودگاه بین‌المللی دمشق در معرض بمباران بوده باشد را تکذیب کردند.

پدافند هوایی سوریه سه حمله آمریکا فرانسه و انگلیس را با ده‌ها موشک در مناطق مختلف رهگیری کرد. خبرگزاری رسمی سوریه نیز گزارش داد، ۱۳ موشک بر فراز الکسوه ساقط شد، در حالی که فعالان گفتند حدود ۱۵ موشک را در الکسوه ساقط کردند.

شبکه الاخباریه سوریه نیز گزارش داد، پدافند هوایی موشک‌های دشمن را در منطقه دنحه در حومه غربی حمص رهگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار