استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان هریس، از روند عملیات اجرایی بزرگراه تبریز- هریس- اهر بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 15 April 2018

مجید خدابخش در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت بزرگراه تبریز- هریس- اهر در کاهش آمار تصادفات رانندگی در این مسیر پرتردد، گفت: تکمیل این طرح زیرساختی با هیچ گونه محدودیت بودجه‌ای مواجه نیست.

وی با اشاره به اینکه اجرا و تکمیل این طرح از چند جهت برای مدیریت ارشد استان مهم است، اظهار کرد: به لحاظ اینکه مردم شهرستان‌های هریس، اهر، ورزقان، کلیبر، هوراند و خداآفرین از این جاده تردد می‌کنند، تلاش برای بهره برداری کامل آن از اولویت‌های ماست.

وی افزود: علاوه بر این شهرستان‌ها، استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل نیز از طریق این بزرگراه به هم متصل می‌شوند و به همین دلیل نیز در حاشیه آن شمار چشمگیری از واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی فعالیت دارند که تکمیل این طرح می‌تواند در تسهیل دسترسی آنها به بازار فروش و عرضه نقش اساسی ایفا کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر هفته در جاده تبریز- اهر شاهد وقوع حوادث رانندگی متعدد هستیم، گفت: با توجه به اولویت تکمیل این بزرگراه با رویکرد کاهش حوادث جاده‌ای، لازم است سازمان‌های ذی‌ربط با حمایت و پشتیبانی مسئولان استانی و کشوری برای تحقق این مهم تلاش مضاعف داشته باشند.

خدابخش تشریح کرد: تا مهرماه سال گذشته 26 کیلومتر از بزرگراه تبریز- هریس- اهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و از آن زمان تاکنون 16 کیلومتر دیگر نیز به بهره‌برداری رسیده و تردد در آن انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه هنوز 48 کیلومتر از طرح احداث این بزرگراه باقی ‌مانده است، بیان کرد: قرار است پایان هفته جاری با پیمانکار اصلی طرح که ساخت 35 کیلومتر از این بزرگراه را بر عهده دارد، نشستی داشته باشیم و تأکید ما بر این است که ماشین‌آلات و تجهیزات بیشتر برای تسریع در احداث بزرگراه اضافه شود.

خدابخش خاطرنشان کرد: بر اساس ابلاغیه‌ای که دریافت کرده‌ایم هیچ‌گونه محدودیت منابع مالی برای تکمیل بزرگراه تبریز- هریس- اهر از سوی دولت وجود ندارد و هر چقدر بتوانیم باید اعتبار جذب کنیم و به همین دلیل نیز امیدواریم امسال این طرح بزرگراهی را به ‌طور کامل به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار آذربایجان شرقی در سفر امروز خود به شهرستان هریس همچنین از معدن مس و طلای سوناجیل نیز بازدید و با سرمایه‌گذاران این طرح درخصوص روند عملیات اجرایی آن گفت‌وگو کرد.

دکتر خدابخش همچنین در مسیر بازدید از راه‌های ارتباطی شهرستان هریس، در جمع پرشور و صمیمی مردم شهرهای بخشایش و کلوانق از توابع این شهرستان حضور یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :