رئیس پلیس فتای آذربایجانشرقی در گفتگو با تابناک تبریز:
سرهنگ محسن محمودی گفت: استاندارد فعالیت در فضای مجازی 16 ساعت در ماه است و فعالیت بیش از استاندارد در فضای مجازی موجب بروز ناهنجاری ها و آسیب های متنوع می شود.
کد خبر: ۵۹۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 15 April 2018

رئیس پلیس فتای استان آذربایجانشرقی در گفتگو با تابناک تبریز اظهار داشت: مردم استان آذربایجان شرقی بیش از استاندارد جهانی در فضای مجازی فعالیت دارند و بیشترین رده سنی کاربران فضای مجازی 12 الی 25 سال هستند و گسترش رو به رشد فضای مجازی و جهان شمول بودن آن یکی از عوامل ناشناخه بودن آن برای عموم است.

وی افزود: زندگی در کنار فضای مجازی نیازمند داشتن آگاهی های لازم در این خصوص است و انتشار پدیده مجازی در تمام سطوح جامعه روی داده است بخصوص ورود کودکان در این حوزه بسیار خطرناک است.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی که به اندازه انقلاب است، افزود: مواظبت از فضای مجازی رسالت همگانی است و پدیده جهانی فناوری اطلاعات تحول بزرگی در زندگی بشری ایجاد کرده است.

 

محسن محمودی گفت: تسلط و رصد خوبی بر فضای داریم و پلیس فتای استان آذربایجانشرقی جزء استان های موفق در برخورد با جرایم سایبری است و برای نمونه 175 مرکز پخش داروهای غیر بهداشتی و غیر مجاز در استان شناسایی و منهدم شده است و اقدامات سودمندی در خصوص هک و نفوذ صورت گرفته است.

 

وی با اعلام پیام سردار حسن خانی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی به دانشگاهیان بناب اعلام داشت: تعامل بین اساتید و دانشجویان از ضروریات کاستن آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی بوده و نقش دانشگاهیان درفرصت سازی و آگاهی رساندن مردم به استفاده سالم از فضای مجازی برجسته خواهد بود.

محمودی با تشریح انواع جرایم فضای مجازی افزود: نشر اکاذیب، تهمت و افترا بیشترین جرم روی داده در فضای مجازی استان است و امروزه جرایم برخلاف روال سنتی سابق، به واسطه تکنولوژی رویکرد پیچیده و تازه ای به خود گرفته است.

مردم استان روزانه 4 الی 8 ساعت در فضای مجازی فعال هستند/ نشر اکاذیب بیشترین جرم مجازی استان است

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه گیمرهای استان روزانه 15 ساعت در فضای مجازی هستند، تاکید کرد: بازی های رایانه ای میلیون ها دلار ارز از کشور خارج می کند و حضور بیش از استاندارد در فضای مجازی ناراحتی های روحی و روانی زیادی برای این گیمرها به دنبال دارد و والدین هوشیاری و حساسیت لازم را داشته باشند.

به گزارش تابناک تبریز، سرهنگ محسن محمودی در نشست گونه شناسی جرایم سایبری که در دانشگاه بناب برگزار شد به تشریح انواع جرایم سایبری و بررسی راهکارهای پیشگیری از آسیب های آن پرداخت و از ریاست دانشگاه بناب، دکتر کریم عباسیان با اهدای لوحی از فعالیت های ارزنده دانشگاه بناب در راستای آگاهی بخشی فضای مجازی تقدیر کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار