خدادادی با اشاره به طرح مهم وزارتخانه شدن سازمان میراث:
رئیس کمیسیون ویژه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه با انتقاد از نبود هیچ‌گونه برنامه‌ای در حوزه گردشگری، گفت: طرح مهم وزارتخانه شدن سازمان میراث حیات خلوت دولت‌ها را از بین می‌برد.
کد خبر: ۵۹۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 15 April 2018

 به گزرش تابناک تبریز، سلمان خدادادی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار این هفته صحن علنی مجلس، اظهار داشت: این طرح که در کمیسیون ویژه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه چکش‌کاری شد، برای رونق گردشگری کشور است و قطعاً به صنعت گردشگری کشور کمک می‌کند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت گردشگری در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه رکن اول اقتصاد به شمار می‌آید ولی در کشور ما نسبت به این پدیده غفلت صورت می‌گیرد، افزود: درآمد گردشگری در برخی از این کشورهای همسایه از درآمد نفتی ما بیشتر است و این مسئله با وجود ظرفیت‌‌های بالای گردشگری کشور جای تأسف دارد.

وی ادامه داد: قطعاً طرح ارائه شده همه مسائل و مشکلات حوزه گردشگری را حل نخواهد کرد ولی قطعاً جنبه نظارتی مجلس بر این حوزه را ارتقا می‌دهد و همین نظارت‌پذیری مجلس پاسخگویی نهاد و دستگاه مربوطه و افزایش راندمان سیستم را به دنبال خواهد داشت.

خدادادی با تأکید بر اینکه با تصویب طرح مذکور سازمان میراث فرهنگی از حیات خلوت بودن دولت خارج و به نهادی نظارت‌پذیر تبدیل می‌شود، تصریح کرد: سابق بر این در دولت‌های مختلف افراد غیرمتخصص که در رأی اعتمادها به‌عنوان وزیر از مجلس رأی منفی کسب می‌کردند همواره به ریاست این سازمان مهم منصوب می‌شدند و این سازمان به نوعی حیات خلوت دولت‌ها به شمار می‌آمد که با تصویب طرح مذکور این شائبه به طور کلی از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: برگزیدن افراد کارشناس و اهل فن برای این حرفه موضوعی است که بسیار اهمیت دارد که با وزارتخانه شدن این سازمان مدیریتی کارشناسی از جنس امور گردشگری بر مسند این وزارتخانه تکیه خواهد زد.

تعادل در صنعت گردشگری بازار ارز را سامان می‌‎بخشد

وی با یادآوری مشکلات ارزی ایجاد شده اخیر برای کشور، یادآور شد: متأسفانه در حال حاضر عنوان می‌شود که 27 میلیارد دلار قاچاق بازار ارز کشور را دچار اخلال کرده است، غافل از اینکه هر ساله 15 میلیون گردشگر ایرانی از کشور خارج می‌شوند که اگر به طور متوسط هر کدام 3 هزار دلار در کشور مقصد هزینه کنند، مجموعاً 45 میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود که رقم بسیار سنگین‌تری از رقم ارز کالای قاچاق است.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به وزارتخانه با بیان اینکه در سایر کشورهای میزان خروج گردشگران با ورود گردشگران در کشور تعادل و بالانس دارد، افزود: متأسفانه در کشور ما گردشگری معکوس صورت می‌گیرد و دلارهای بسیاری از کشور خارج و در کشورهای مقصد به ویژه کشورهای همسایه خرج می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :