بیگی:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در حادثه سقوط هواپیما یاسوج دیدیم که به سبب غفلت مسوولان حتی مسافران بیمه هم نبودند و مسوولان باید پاسخگوی کار خود باشند.
کد خبر: ۵۹۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 15 April 2018

  احمدعلیرضا بیگی صبح امروز در مراسم سالگرد مرحوم آقایی، نماینده اسبق مردم سلماس در مجلس اظهار کرد: مرحوم آقایی علاوه بر اینکه نماینده مردم شریف سلماس بودند، به سبب حوزه کاری‌ در مجلس و ریاست کمیسیون عمران مجلس، خدمات ارزنده‌ای در جهت عمران و آبادانی کشور انجام داد که به چهره‌ای ملی و نماینده‌ای برای تمام مردم ایران تبدیل شد.

وی افزود: مرحوم آقایی در سطح ملی هم به زادگاه خودش و مردم آذربایجان تعلق خاطر فراوان داشت و همیشه در پی احقاق حق مردم آذری‌زبان کشورمان بود.

بیگی در ادامه با اشاره به زلزله دردناک هریس و ورزقان در زمان مسوولیت استانداری خود در استان آذربایجان‌شرقی، ابراز کرد: در زلزله هریس و ورزقان در خدمت مرحوم بودم و شاهد بودیم که با همدردی و تعلق خاطر وی به آذربایجان و مردم حادثه دیده این مناطق، تمام توان خود را برای حمایت و بازسازی مناطق زلزله‌زده به کار گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد متفاوت در رسیدگی به حادثه پلاسکو و سانحه قطار تبریز- مشهد اذعان کرد: وقتی که در حادثه پلاسکو رسانه ملی پوشش زنده تصویری در این حادثه داشت و کمیته حقیقت‌یاب برای رسیدگی به این مسئله تشکیل شد، مسوولان ارشد دولتی موظف به پاسخ‌گویی در مقابل نمایندگان مردم شدند،‌ با این حال تلاش چندین ماهه ما برای توضیح وزیر راه و شهرسازی در این خصوص در مجلس ناکام ماند و هیچ کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی زوایای مختلف این حادثه دردناک تشکیل نشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس متذکر شد: در چنین موقعیت‌هایی بود که ما تازه درک می‌کردیم وزنه سنگین وجود مرحوم آقایی در رسیدگی به این‌گونه مسائل و پیگیری چنین حوادث و اتفاقاتی و نیز گرفتن حق مردم آذربایجان چقدر تاثیرگذار و سنگین بوده است و ما اکنون از آن سنگینی و حضور قاطعانه و پیگیرانه محرومیم.

وی با اشاره به مسوولیت‌های ملی و فراملی مرحوم آقایی در طول مدت خدمت خود از جمله رئیس کمیسیون عمران مجلس برای چند دوره متوالی، مسوول گروه دوستی ایران و ترکیه همچنین رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای خدمات ارزنده این فرد بزرگوار گامی هر چند کوچک برداریم و با تقویت وحدت ملی و کاستن از رنج‌های مردم در پیشرفت کشور نقش خود را ایفا کنیم.

بیگی با تاکید به اینکه تعلق همه ما به جمهوری اسلامی ایران است و باید نسبت به سعادت و پیشرفت کشورمان بی‌تفاوت نباشیم، افزود: همان‌طور که در سختی‌هایی همچون زلزله ارسباران و کرمانشاه کنار یکدیگر بودیم، امروز هم نیاز اساسی کشور ما وحدت است و همگی باید زیر پرچم ولایت فقیه دور هم جمع شویم.

وی اضافه کرد: امروز به برکت تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی مرکز ثبات و امنیت است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست فروپاشی داعش را به دنیا نوید دهد همچنین توانست اراده آمریکا و متحدان آن در سوریه را از بین ببرد.

وی ادامه داد: آمریکا درصدد آن است که شکست داعش در سوریه و خاورمیانه که شکستی سنگین و ننگین برایشان بود را جبران کند و امروز به واسطه تکیه بر ایمان و اراده مردم، پیروز نبرد بزرگی که در خاورمیانه اتفاق افتاد، هستیم.

بیگی خاطرنشان کرد: به سبب ناکامی که در حوزه اقتصاد به وجود آمده و نوسانات موجود در آن، کام مردم تلخ‌تر شد و مردم با ضایعه‌ای بزرگ روبه‌رو شدند به طوریکه ثروت مردم در کم‌تر از یک ماه با کاهش ۳۵ درصدی روبه رو شد.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان و در دیدار فرماندهان نیروی هوایی فرمودند ما در بحث عدالت و تحول در زندگی مردم دچار نقص هستیم و از واژه اعتذار و عذرخواهی استفاده کردند، ادامه داد: در اداره کشور باید به مردم تکیه کرد و با زد و بندهای فامیلی که سبب تقسیم ناحق ثروت‌های کلان شده، مقابله کرد.

این نماینده مردم در مجلس ابراز کرد: باید ثروت و دارایی مسوولان مورد بررسی و محاسبه قرار گیرد تا مردم بدانند وقتی آنها مسوولیت اداری و دولتی داشته‌اند، چطور ثروت‌های نجومی به دست آورده‌اند و البته نمایندگان فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی در این موضوع مصرّ هستند.

وی افزود: از قوه قضائیه به عنوان پایگاه عدالت انتظار داریم پرونده افرادی را که به غیر حق سبب شده‌اند اعتماد مردم به تباهی کشیده شود، سریعاً به نتیجه برسانند و به مردم اعلام کنند تا مردم بدانند قوه‌ای وجود دارد که به مدد احکام الهی حق‌خواهی می‌کند.

بیگی گفت: اگر قوه قضائیه در این مسیر گام بردارد، قطعاً مورد حمایت مردم قرار می‌گیرد، متاسفانه شاهد پرونده‌هایی هستیم که سال‌هاست در دست بررسی بوده و به نتیجه نرسیده‌اند که نمونه‌های آن پرونده‌های کرسنت است که باید بانی و پشت پرده این‌گونه پرونده‌ها که پشت پرده آن فساد است، مشخص شود و مردم فارغ از سمت و سوهای سیاسی منتظر چنین اقدامی هستند.

وی اذعان داشت: موضوع اشتغال و رونق اقتصادی در گرو مشخص شدن تکلیف فسادهای اداری و مسائلی همچون بانک‌ها است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تولید ملی دارای منفعت بوده و در رقابت با کالای خارجی تفاوتی داشته باشد، افزود: مردم در انتخاب خود به منفعت توجه می‌کنند و نباید انتظار داشت کالایی که مشابه خارجی و قیمت پایینی دارد، آن را انتخاب نکنند، بنابراین باید قیمت تمام شده کالای داخلی کاهش پیدا کند و از تولید داخل و صاحبان تولید به معنای واقعی کلمه حمایت شود ولی متاسفانه این چنین نبوده و صاحبان تولید با انواع مشکلات مالی و بانکی روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت به جای آن که قاضی و داور باشد، تاجر است و این سبب بی‌عدالتی می‌شود در حالیکه باید دولت پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد و آن را به مردم واگذار کند.

بیگی بیان کرد: حقوق‌های نجومی سبب بی‌اعتمادی و وارد آمدن خدشه به اعتماد مردم شده در حالیکه رهبر انقلاب فرموده‌اند، افرادی که از ثروت‌های غیر حق استفاده کرده‌اند، نباید در منصب‌های حکومتی حضور داشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اینکه در قضیه قطار ۵۰ نفر از عزیزان ما از دست رفتند اما بعد از ۱۸ ماه فعلاً هیچ رأیی از سوی دادگاه صادر نشده تا بدانیم مقصر کار چه کسی بوده است، ادامه داد: رئیس شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد و استعفا داد که کار خوبی بود اما بعد از ۶ ماه او را معاون شهردار تهران می‌کنند که با این کارنامه سیاه و روسیاهی جای بسی تامل است.

وی افزود: در حادثه سقوط هواپیمای یاسوج دیدیم که به سبب غفلت مسوولان حتی مسافران بیمه هم نبودند و مسوولان باید پاسخگوی کار خود باشند.

بیگی با تاکید به اینکه متاسفانه مجلس شورای اسلامی به مقدار لازم قدرت حسابگری و حساب‌کشی که باید داشته و به آن عمل کند را ندارد، افزود: مردم از نمایندگان خود انتظار دارند تا با شجاعت کامل با تکیه بر اراده مردم، مسوولان خاطی را مورد بازخواست قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار