قیمت سکه درحالی بار دیگر از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرد که رئیس کل بانک مرکزی گفته بود با دلار ۴۲۰۰ تومانی، سکه باید ارزان شود.
کد خبر: ۵۹۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ 16 April 2018

درحالی قیمت سکه در روز جاری با افزایش قیمت همراه شده که دلار با اعلام بانک مرکزی در نرخ 4200 تومان تک نرخی شده و قیمت اونس جهانی طلا هم نسبت به روز قبل تغییری نکرده است.

اما باوجود ثبات نرخ دلار و قیمت جهانی طلا، امروز در بازار داخلی شاهد افزایش قیمت طلا و انواع سکه بهار آزادی بودیم؛ در همین راستا قیمت هر گرم طلای 18 عیار بار دیگر به مرز 173 هزار تومان رسید. سکه نیز از قیمت یک میلیون و 820 هزار تومان عبور کرد.

فعالان بازار معتقدند توقف حراج سکه از جمله دلایل افزایش قیمت سکه در روز جاری است. ضمن آنکه با محدودیت های جدید ارزی و اجرای سیاست ارز تک نرخی، بسیاری از سرمایه ها به سمت بازار طلا و سکه حرکت کرد. همین امر از دلایل گرانی های اخیر قیمت سکه در بازار است.

 امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش قیمت یک‌میلیون و 823 هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک‌میلیون و 741 هزار تومان معامله می‌شد.

هر قطعه نیم‌بهار آزادی امروز شاهد افزایش قیمت بود به‌نحوی که در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه ربع‌بهار آزادی 893 هزار تومان، ربع‌سکه 561 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 354 هزار تومان فروخته می‌شد.

هر گرم طلای 18عیار نیز امروز 172 هزار و 595 تومان ارزشگذاری شده بود، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1345.2دلار معامله می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار