نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در جشن هفتادمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: هر اندازه که هدف یک علم مقدس است آن علم از ارزش و اهمیتی برخوردار است.
کد خبر: ۵۹۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 19 April 2018

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در جشن هفتادمین سال تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: هر اندازه که هدف یک علم مقدس است آن علم از ارزش و اهمیتی برخوردار است.

 آل هاشم ادامه داد: هدف پزشک تامین سلامتی و تندرستی در جامعه است و اهمیت این موضوع در اسلام برکسی پوشیده نیست. اسلام آنچنان به سلامت فردی اهمیت میدهد که اگر واجبی به سلامت انسان ضرر بزند آن واجب میست و در شرایطی حرام هم خواهد بود.در اسلام علم پزشکی همتای علم دین ارزشمند بشمار آمده است امام علی میفرماید العلم علمان . علم ادیان و علم ابدان

 

 

وی افزود: پزشکی حرفه‌ای است که در هیچ دوره‌ای مردمان آن دوره از آن بی‌نیاز نبوده و همه نیازمند این علم است به طوریکه تا دنیا، دنیا است بیمار وجود داشته و بیماران چاره‌ای جز مراجعه به پزشک ندارند.

امام جمعه تبریز با گرامیداشت هفته سلامت و هفتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه علم پزشکی به درمان بیماری و حفظ سلامت انسان می‌پردازد پزشک باید خصوصیات و ریزه کاری‌های نظام خلقت در بدن را مورد مطالعه قرار دهد از این‌رو در طول دوره آموزش و هنگام درمان مریض به طور مداوم با پیچیدگی نظام هستی سروکار دارد و این باعث می‌شود پزشک بیشتر به عظمت خدا پی ببرد و زمینه سیر و سلوک برای پزشک بیشتر فراهم‌تر است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید به اینکه پزشکی رشته‌ای نیست که ثروت‌اندوزی کنند، ادامه داد: این رشته از جمله رشته‌های الهی بوده و باید تقوای الهی را مراعات کرده و به تبع آن ارزش معنوی کسب کنند.

 

وی به دیدار و گفت‌وگو با استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص سفر رئیس جمهور به تبریز اشاره کرد و گفت: خیرین سلامت بیشترین نقش در این پروژه‌های درمانی دارند که با حضور ریاست جمهوری مورد افتتاح قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :