کد خبر: ۵۹۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 22 April 2018

به گزارش تابناک تبریز، شکور اکبر نژاد رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز، در آغاز نشست علنی پنجاه و سوم شورای شهر تبریز با تبریک اعیاد شعبانیه سالروز حمله آمریکا و شکست مفتضحانه در طبس را گرامی داشت و افزود: امیدواریم روزی همه تلاش ها برای جنگ طلبی به کوشش در مسیر صلح و دوستی تبدیل شود.

تذکر فریدون بابایی اقدم:شهرداری هر چه سریعتر لایحه تخفیفات فصلی عوارض محلی را تدوین و برای رونق ساخت و ساز و افزایش درآمد شهرداری های مناطق، به شورای شهر ارائه نماید.

 سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا وارد نشست علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریزشد . سردار به مناسبت روز پاسدار سخنرانی خواهد کرد.(در خبر جدا منتشر میشود)

رئیس شورای شهر از اعضای شورا و شهردار خواست تا در نشستی ویژه ، مطالبات مدیریت شهری را برای طرح در سفر ریاست جمهوری جمع بندی نمایند.

 

تذکر سونیا اندیش نایب رئیس شورای شهر:چندین مصوبه شورای شهر علی رغم همه تاکیدات هنوز محقق نشده است. یکی از این مصوبات انتشار قراردادهای بالای صد میلیون تومان می باشد. شهرداری هرچه سریع تر به این مصوبه عمل کند.قرار بود کلیات بودجه نیز پس از تصویب در اختیار مردم قرار گیرد ولی علی رغم تصویب هنوز اقدام نشده است.

تذکر فریدون بابایی اقدم:پرداخت های مربیان فعال در شهرداری واقعا ناعادلانه است و انتظار داریم شهرداری در این باره به شورای شهر پاسخگو باشد.در شهرداری منطقه یک، به نیروهای حجمی ابلاغ شده است که در صورت ادامه فعالیت در این منطقه، اضافه کاری برای آنها در نظر گرفته نخواهد شد. شهردار از این موضوع بی اطلاع است. لطفا برایمان مشخص کنید وقتی شورای شهر و شهردار نسبت این موضوع بی اطلاع هستند، چه کسی مسئول است!

 غلامحسین مسعودی ریحان:درباره مرکز همایش های بین المللی، مسائل و سوالات فراوانی وجود دارد. این پروژه به صورت عجله ای به پایان رسید و ممکن است نواقص متعددی هم داشته باشد. حرف و حدیث های موجود درباره این مرکز پاسخ داده شود.
خوشحالیم کسی که برای تیم تراکتورسازی مشکل ایجاد می کرد و با عدم شفافیت مشکلات زیادی به وجود می آورد نهایتا کنار گذاشته شد. آقایان مسئول ، درباره حواشی موجود بر سر این باشگاه شفاف سازی کنند.

 

محرم محمدزاده:چند شب پیش در گشت زنی در سطح شهر متوجه شدم دو جوان درختان موجود در کنار بیلبودهای مختلف در سطح شهر را شکسته و جای دیگر حمل می کردند! شماره پلاک ماشین این افراد را برداشته ام و تقاضا دارم برخورد جدی با این افراد صورت گیرد.
مدیران شهرداری قدم های جدی برای تکریم ارباب رجوع بردارند. اگر بی احترامی به شهروندان ادامه یابد، این بار به اسم مدیران متخلف را معرفی می کنم.
افرادی در شهرداری به اسم شهردار و اعضای شورا، از پرداخت حقوق کارگران در مناطق طفره می روند. خواهشمندم به سرعت این موضوع رسیدگی و حقوق کارگران تامین شود.

 

کریم صادق زاده:ناهماهنگی های فراوان در شهرداری تبریز همچنان به چشم می خورد که باعث رنجش مردم شده است.
قرار نیست چون عضو شورای شهر هستیم چشم بر روی اقدامات غیر منطقی ببندیم.
اخیرا نامه از یک جانباز به دست من رسیده است که هفت دستور از سوی مدیران شهردی در آن قید شده اما هنوز مشکل این جانباز لاینحل باقی مانده است.
نوع همکاری شورای شهر و شهرداری باید تغییر پیدا کند و مدیران شهرداری نسبت به رعایت سلسله مراتب اداری پایبند باشند.

 لایحه مشارکت شهرداری با بخش خصوصی برای احداث مجتمع تجاری، مسکونی و خدماتی در زمینی به مساحت 1300 متر مربع و با 18 طبقه سازه، در منطقه ولیعصر مطرح شد.
غلامحسین مسعودی ریحان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری: آورده شهرداری برای این پروژه عوارض محلی ساخت و ساز این مرکز خواهد بود که 26 درصد کل سرمایه گذاری را شامل می شود. کل سرمایه گذاری 44 میلیارد تومان و آورده طرف خصوصی نیز مبلغ 33 میلیارد تومان می باشد.

محمدباقر بهشتی:زمین مورد بحث کاربری ورزشی داشته و موقعیت آن به هیچ وجه مناسب فعالیت تجاری نیست. محل این زمین در برابر یک مدرسه دخترانه است که به هیچ وجه برای ارتفاع مذکور قابلیت احداث ندارد.

این طرح مصداق مجسم شهرفروشی است!

سونیا اندیش:مستندات زمین مورد نظر باید قبلا در اختیار اعضای شورای شهر قرار می گرفت و هنوز دقیقا معلوم نیست ما درباره کدام زمین صحبت می کنیم!
شهرداری چگونه در داخل یک محله مجوز احداث 18 طبقه را صادر کرده است؟

 

عبدالله تقی پور:در یک دهه گذشته به حد کافی تراکم فروشی در منطقه ولیعصر صورت گرفته است. فروش تراکم امنیت و آرامش شهروندان را از بین می برد.

چرا شهرداری صدور پروانه را در قالب مشارکت مطرح می کند؟ آیا می خواهیم با این کار به تصمیم غلط تراکم فروشی وجاهت ببخشیم؟

شهرام دبیری :این پروژه مشارکتی به یک سرمایه برای شهرداری تبدیل می شود که در دوره های آتی می توان از آن منتفع شد اما کاربری های ورزشی و خدماتی نیز باید در کنار این پروژه پیش بینی می شد.


از همکاران می خواهم بجای نگاه ایده آلیستی، به صورت عملیاتی به این پروژه ها نگاه کنند. آنچه شورا باید درباره آن نظر می دهد، صرفا درباره سقف سرمایه گذاری است. درباره کاربری و سایر مختصات فنی، نیازی به رای شورای شهر نیست!این طرح مشارکتی، پروژه ای قابل قبول در شرایط رکود فعلی است.


محمدباقر بهشتی:پیشنهاد می کنم در جهت تکریم مردم، درباره احداث مجتمع 18 طبقه در همسایگی ساکنین این محل، از خود آنها نظر سنجی کنیم!

غلامحسین مسعودی ریحان:باید به این موضوع به صورت واقع بینانه نگاه کنیم. در وضعیت اقتصادی فعلی شهرداری بویژه اینکه ریالی نقدینگی هم از سوی شهرداری هزینه نمی شود، اجرای این پروژه بسیار مفید است.

موسایی قایم مقام شهرداری :ابدا نادیده گرفتن ضوابط در این پروژه مطرح نیست و این مشارکت تنها در صورت تایید کمیسیون ماده 5 صورت خواهد گرفت.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار