وزیر امور خارجه ایران می‌گوید جدی‌ترین گزینه تهران در صورت خروج آمریکا از برجام، از سرگیری بسیار پیشرفته‌تر برنامه هسته‌ای است.
کد خبر: ۵۹۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 23 April 2018

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران می‌گوید دولت آمریکا هرگز به تعهداتش در برجام عمل نکرده و خروج آمریکا از برجام هم تاثیر چندانی بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

ظریف که به آمریکا سفر کرده، در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه در پایگاه «المانیتور» منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال خروج آمریکا از برجام در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران، گفت: «دولت [دونالد]ترامپ هرگز در برجام نبوده است. در ۱۵ ماه گذشته آن‌ها تمام تلاششان را کردند که ایران از منافع اقتصادی برجام بهره‌مند نشود. به همین دلیل، در سه هفته آینده هر کاری هم کنند، تفاوت چندانی با گذشته نخواهد داشت. اصولا به واسطه سیاست‌هایی که آن‌ها در ۱۵ ماه گذشته اجرا کرده‌اند، اثر اقتصادی [این تصمیم]بر ایران کاهش یافته است.»

وی با بیان اینکه خروج از آمریکا از برجام به ایران اجازه می‌دهد بر اساس منافع ملی‌اش تصمیم‌گیری کند و ضمنا آمریکا را به شریکی غیرقابل اتکا در معاهدات بین‌المللی بدل می‌کند، گفت: «در عین حال، به دلیل آنچه که ما در برجام توانسته‌ایم در زمینه تحقیق و توسعه انجام دهیم، می‌توانیم برنامه هسته‌ای خود را به نحوی بسیار پیشرفته‌تر، البته همچنان برای مقاصد صلح‌آمیز، اما به نحوی بسیار پیشرفته‌تر، از سر بگیریم. بنابراین، این یکی از گزینه‌های پیش روی ایران، و احتمالا جدی‌ترین آن‌ها، است.»/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار