مشاور عالی فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: آیت‌الله مهمان‌نواز تاآخرین‌نفس بر عهد و پیمان خود با انقلاب و رهبری ثابت‌قدم ماندند.
کد خبر: ۵۹۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 24 April 2018

سردار حسینعلی یوسفعلیزاده در گفتگو با خبرنگاران در بجنورد در حاشیه مراسم تدفین آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز ضمن تسلیت ارتحال ایشان به مردم خراسان شمالی گفت: مردم خراسان شمالی حدود 40 سال از محضر این عالم فرزانه استفاده کردند و حتما افراد زیادی افتخار شاگردی ایشان را داشته اند که برای بنده افتخاربزرگی است ده سالی در محضرایشان انجام وظیفه کرده واز خصایص اخلاقی نیک ایشان و روحیه پدرانه و اخلاق خاضعانه این بزرگوار بهره مند شدم.

مشاور عالی فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ادامه بیان کرد: درسال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا زمانی که امراض جسمانی برایشان غلبه نکرد و تقاضای معافیت از امامت جمعه را نداشتند که یکی از شاخص ترین و تاثیر گذار ترین شخصیت انقلابی و معنوی وارزشی در جغرافیا خراسان شمالی بودند.

وی با اشاره یه شخصیت بی نظیر این عالم عالی مقام افزود: آیت الله مهمان نواز داری فرایض اخلاقی و شخصیتی بی‌نظیر بودند و تا روز آخر بر عهدی که با امام و رهبری بسته بودند ثابت قدم ماندند.

یوسفعلیزاده ادامه داد: ایشان همیشه مشوق مردم متدین خراسان شمالی بودند و چه قبل و چه پس از انقلاب دائما همراه و هم پا رزمندگان، ایثارگران و بسیجیان بودند که علی‌رغم کهولت سن روحیه خستگی ناپذیر و پر نشاط این بزرگوار که همیشه آماده استقبال از مخاطبین و مردم بودند تحسین بر انگیز بود.

مشاور عالی فرمانده سپاه امام رضا (ع) با نقل خاطره ای از ایشان مطرح کرد: آیت الله مهمان نواز در طول دوره امامت جمعه گاها خطبه ای طولانی داشتند که موردنقد بعضی مدعوین بود بنده به عنوان نماینده این نقدها را به ایشان منعکس کردم که پاسخی حیرت انگیز به من دادن و گقتند قبول دارم خطبه‌ها طولانی می شود اما من دغدغه ای دارم و نگرانم که فردای قیامت مورد سوال و جواب قرار گیرم و در دادگاه عدل الهی از من سوال شود تویی که امام این مردم بودی به چه علت به مردم آموزش نداده و گوش زد نکردی وظایف و تکالیفشان را تا شنوندگانی که در هر سن و فرهنگی در نمازجمعه حضور دارند مطلب را درک کنند.

وی در پایان تصریح کرد: این روحانی آگاه و وارسته همه عمر پر برکت خورد را خالصانه صرف ترویج ارزش های اسلامی و ارائه خدمات ارزشمند دینی و فرهنگی از جمله برای مردم انقلابی و متدین خراسان شمالی کرد که بی شک مردم شریف این استان قدردان زحمات ایشان خواهند بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار