مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: : از دو سال پیش تاکنون به هیچ عنوان کاشت چمن در شهر قم نداشته ایم، اگر هم کاشت چمنی صورت گرفت، در حد لکه گیری بود.
کد خبر: ۵۹۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 24 April 2018

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان ظهر امروز در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به تدوین طرح جامع آب فضای سبز شهر قم اظهار کرد: این طرح با هدف جداسازی آب فضای سبز از آب شرب از سال 95 کلید خورد، مشاور طرح با همکاری شهرداری و استانداری قم در حال فعالیت است، یک سوم هزینه طرح جامع آب فضای سبز شهر قم را وزارت کشور تقبل کرده است.

وی ادامه داد: سرانه فضای سبز هر شهروند قمی با احتساب فضاهای سبز شهرداری قم 18.9 مترمربع است و با احتساب فضای سبز بقیه نهادها حدود 21 متر است، دو سوم این فضاها، بوستان جنگلی است. شهرداری قم برای آبیاری فضای سبز خود از چاه‌های در اختیار 586 لیتر در ثانیه برداشت می‌کند، 85 لیتر از این آب برداشت شده، آب شرب است، همچنین 4.5 میلیون متر مکعب پساب فاضلاب به شهرداری قم تخصیص داده شده است،

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: از دو سال پیش تاکنون به هیچ عنوان کاشت چمن در شهر قم نداشته ایم، اگر هم کاشت چمنی صورت گرفت، در حد لکه گیری بود. در سال 96، 10 هکتار از فضای چمن شهر قم کاهش پیدا کرد، به عنوان مثال در بزرگراه خلیج فارس در حال جایگزینی چمن با گونه‌های کم آب بر هستیم.

جوادیان با اشاره به وضعیت آبیاری فضای سبز شهر قم اظهار کرد: 95 درصدی آبیاری این فضا به صورت مکانیزه و آبیاری تحت فشار است، 25 پیمانکار فضای سبز داریم که حدود هزار و 800 کارگر دارند، همچنین 40 کارشناس و متخصص بر فعالیت این کارگران نظارت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به وضعیت کم آبی در شهر قم اشراف داریم و برای مدیریت آبیاری فضای سبز در این شهر تلاش می‌کنیم، به دنبال به صفر رساندن استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز شهر قم تا دو سال آینده هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار