معاون اجرایی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: در سال گذشته ۱۷ هزار نفر از مردم انقلابی قم رهسپار راهیان نور شدند.
کد خبر: ۵۹۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 25 April 2018

به گزارش تابناک قم، ستار احمدوند عصر امروز در جلسه تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهيلات زائرين ويژه نوروز97 و ستاد راهيان نور استان قم در تالار معصوميه فرمانداری با اشاره به اعزام افراد به سفر راهیان نور عنوان کرد:سفر راهیان نور از ابتدای اردیبهشت هرسال تا پایان فروردین ماه سال انجام می شود.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم افزود:از ابتدای اردیبهشت سال 96 مراسم افتتاحیه راهیان نور در گلزار شهدای قم برگزارشد و پس‌ازآن در آئین افتتاحیه کشوری در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب حضور یافتیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار نفر از مردم انقلابی قم رهسپار راهیان نور شدند و از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند.

احمدوند اظهار داشت:از میان این تعداد 3 هزار و 86 نفر بعد از ماه مبارک رمضان 96 به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند.

وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از اعزام این تعداد،راهیان نور دانش‌آموزی را با همکاری اداره آموزش و پرورش استان قم آغاز کردیم و در حدود 5 هزار و 362 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی کشور اعزام شدند.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم بیان کرد: برای هر کدام از کاروان‌ ها چهار روز سفر پیش‌بینی‌شده بود دو روز رفت‌ و برگشت و دو روز بازدید از مناطق عملیاتی را شامل می شد.

ویادامه داد:استقبال جوانان از اردوی راهیان نور بسیار قابل توجه می باشد در سال 96 بیش از 2 هزار و 96 نفر از دانشجویان استان قم نیز به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

احمدوند گفت:همچنین از ابتدای اسفند ماه سال در 96 تا پایان تعطیلات نوروزی 97 تعداد 9 هزار و 26 نفر از مردم قم در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور اعزام شدند که تعداد کثیری از آن ها سفر اولی هستند.

وی بیان کرد:برخی از مردم با وسایل شخصی به این سفر رفتند که در این راستا بیش از 600 دستگاه خودروی شخصی و در حدود 1200 نفر از مردم قم به‌جای سفرهای سیاحتی از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم افزود:در جهت تحقق اهداف فرهنگی سفر 310 نفر راوی، 275 نفر روحانی و 39 نفر مداح به همراه کاروان‌ها به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد:با توجه به منویات رهبری در برگزاری سفر ایمن و سلامت در هر کاروان 4 رکن اساسی وجود دارد که شامل یک مدیر مجرب و توانا، روحانی، راوی و تأمین‌کننده بخش امنیت و سلامت شاملهمیار پلیس در هر اتوبوس می باشد.

احمدوند یادآور شد:در بخش بهداشت و سلامت افراد نیز 69 دستگاه آمبولانس و 95 پرستار در قالب 95 کاروان به مناطق اعزام گردید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار