نیویورک تایمز:
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از افراد نزدیک به روند مذاکرات در کاخ سفید گزارش داد که به نظر می‌رسد ترامپ از برجام خارج و تحریمهای هسته‌ای را علیه ایران مجددا اعمال خواهد کرد.
کد خبر: ۶۰۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ 08 May 2018

روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به تصمیم تازه رئیس جمهور آمریکا در زمینه اعلام پیش از موعد نظرش درباره برجام به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات کاخ سفید گزارش داد که به نظر میرسد ترامپ مایل است از توافق خارج شود و تحریمهایی که به واسط توافق هسته‌ای به حالت تعلیق درآمده بود را بازگرداند.

 

این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود؛ با این حال هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ راه میانه ای باز خواهد گذاشت تا کشورهای اروپایی بدون اینکه مشمول جریمه‌های آمریکا شوند بتوانند روابط اقتصادی خود را با ایران را ادامه دهند یا خیر.

کشورهای اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه طی بیانیه ای اعلام کردند که صرفنظر از تصمیم واشنگتن در برجام باقی خواهند ماند.

دونالد ترامپ دوشنبه شب به صورت غیرمنتظره اعلام کرد که فردا ساعت ۱۴ به وقت واشنگتن (۲۲:۳۰ به وقت تهران) تصمیم خود درباره توافق هسته‌ای ایران را اعلام خواهد کرد.

این درحالیست که پیش از این قرار بود روز ۱۲ مه تصمیم خود را در این زمینه اعلام کند.

ترامپ در حالی قرار است روز سه شنبه تصمیم خود را اعلام کند هنوز دیپلماتهای اروپایی و آمریکایی درحال مذاکره درباره آنچه آنها اصلاح عیوب برجام میخوانند هستند. هفته پیش امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود که ترامپ از روند مذاکرات وزارت خارجه کشورش با دیپلماتهای اروپایی مطلع نیست.

از سوی دیگر خبر میرسد که بنامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر خود به قبرس را نیمه کاره رها خواهد کرد و قبل از سفر به روسیه به تل آویو بازخواهد گشت تا از آنجا مسائل مربوط به اعلام تصمیم ترامپ را در این زمینه پیگیری کند.

براساس گزارش منابع اسرائیلی، مقامات آمریکایی تصمیم ترامپ در زمینه اعلام زودتر از موعد نظرش درباره برجام را به اطلاع وی رسانده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار