استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازار یک میلیارد دلاری کفش در ایران، گفت: بازار کفش بازار بزرگی است که باید ظرفیت‌های تبریز را در این بازار تقویت کنیم.
کد خبر: ۶۰۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ 10 May 2018

مجید خدابخش در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات صنعت کفش، افزود: اشتغال 40 هزار نفر در صنعت کفش در استان و وجود سه هزار واحد تولیدی و 1500 واحد فروش کفش در شهر تبریز، این صنعت را به یکی از صنایع مهم استان تبدیل کرده و مدیریت استان خود را موظف به حمایت از این صنعت در قالب تأمین ارز، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و آموزش نیروی کار می‌داند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از بازار کفش تبریز، گفت: خوشبختانه این بازدید دستاوردهای زیادی داشت که ما به‌عنوان نماینده دولت وظیفه داریم مسائل و مشکلات این صنعت را پیگیری و در حد توان از تولیدکنندگان این بخش حمایت کنیم.

خدابخش گفت: تولیدکنندگان کفش در این بازدید، تأمین مواد اولیه بعد از بالا رفتن نرخ ارز را مهم‌ترین مشکل خود عنوان کردند که دولت مسیر قانونی را برای تأمین ارز آنها فراهم کرده است.

وی افزود: دولت در یک ماه گذشته به میزان 4.6 میلیارد دلار، خط اعتباری ایجاد کرده است و در حال حاضر تأمین مواد اولیه تولید و کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی، از طریق ثبت سفارش روند کاملاً عملیاتی دارد.

خدابخش خاطرنشان کرد: مسیر قانونی برای تأمین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان و تجار فراهم است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دولت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را نیز با دلار 3700 تومانی عرضه خواهد کرد، گفت: افزایش نرخ دلار نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها در بازار کالاهای اساسی به‌ویژه در آستانه ماه مبارک رمضان شود و دستگاه‌های مسئول باید نظارت‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی همچنین به نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت کفش تبریز در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: در این جلسه 11 بند برای حل این مشکلات تصویب شد که وظیفه داریم این مصوبات را تا اجرایی شدن کامل آنها پیگیری کنیم.

خدابخش با اشاره به تحولات صنعتی در سال‌های اخیر نیز گفت: صنعت کفش نیز مانند صنایع دیگر نباید در گذشته متوقف بماند و ایجاد تنوع و خلاقیت در تولید و استفاده از تجارب روز دنیا در این صنعت ضروری است.

وی با تأکید بر موضوع برندسازی در صنعت کفش، گفت: دولت در هیچ کجای دنیا در این موضوع ورود نمی‌کند و این کار بخش خصوصی است؛ ایجاد برند نیازمند کیفیت تولید است و خوشبختانه در حال حاضر نمونه‌های موفقی در استان داریم که باید توسعه یابند.

خدابخش افزود: باید زنجیره تولید در صنعت کفش را نیز تکمیل کنیم تا در نهایت با کاهش قیمت تمام‌شده محصولات، بتوانیم در فضای رقابتی دنیا حضور داشته باشیم.

در این نشست نمایندگان تشکل‌های مرتبط با صنعت کفش به بیان مسائل و مشکلات این صنعت پرداختند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار