کد خبر: ۶۱۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 27 May 2018

 مالکیت باشگاه تراکتورسازی شب گذشته رسما به محمدرضا زنوزی واگذار و این باشگاه خصوصی شد. در این مسیر عباس الیاسی سرپرست تراکتورسازی که از حدود یکماه قبل کارش را شروع کرد، نقش چشمگیری داشت. الیاسی در این مدت تلاش زیادی انجام داد تا آرزوی هواداران تراکتور درباره واگذاری باشگاه به نتیجه برسد و حالا این مهم حاصل شده است. 

عباس الیاسی در گفت وگو با "ورزش سه" صحبت هایی درباره واگذاری باشگاه به محمدرضا زنوزی، آینده خودش در تراکتورسازی و برخی موضوعات دیگر انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 از روز اول وعده واگذاری دادیم

 

از روز اولی که به عنوان سرپرست باشگاه مشغول به کار شدم، واقعا دغدغه ای غیر از واگذاری باشگاه به بخش خصوصی نداشتم. ما از ابتدا به هواداران وعده دادیم که می خواهیم باشگاه را واگذار کنیم و خوشحالیم که به هدفمان رسیدیم. جا دارد از مجموعه کارخانه تراکتورسازی و سهامداران باشگاه تشکر کنم که حمایت کردند تا کارها به بهترین شکل جلو برود. از آنها ممنونم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.

 
زنوزی بهترین گزینه برای خرید تیم بود

 

بعد از فراخوانی که ما دادیم و مشتریان وارد شدند، آقای زنوزی از هر نظر بهترین خریدار و گزینه برای تراکتورسازی بود. او شرایط خرید باشگاه را داشت و همه می دانستیم که می تواند به تراکتور کمک کند. به همین خاطر در نهایت تصمیم گرفتیم باشگاه را به ایشان واگذار کنیم.

 

از هیچ کمکی به تراکتور دریغ نمی کنم

 

من فعلا در باشگاه حضور دارم تا واگذاری رسما اجرا و مالک جدید مستقر شود. در این بین از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد. ما می دانیم تراکتورسازی شرایط حساسی دارد و هواداران انتظار دارند اتفاقات خوبی رخ بدهد. به همین خاطر همه مان باید کمک کنیم. در این مدت فرصت مناسبی است که بتوانیم به جمع بندی برسیم و تصمیم خوبی بگیریم.

 روز اولی که آمدم، زنوزی حمایت کرد

 

هرگز یادم نمی رود روز اولی که به عنوان سرپرست باشگاه تراکتورسازی منصوب شدم، آقای زنوزی به عنوان یک هوادار و بدون اینکه انتظاری داشته باشد، حمایت قاطعانه انجام داد و هواپیمای اختصاصی به تیم هدیه کرد. این مسائل است که در فوتبال باقی می ماند. حالا هم که تیم به ایشان واگذار شد، من شخصا به عنوان یک هوادار در کنار ایشان خواهم بود و هر کمکی از دستم بربیاید به زنوزی انجام می دهم.

 

تراکتور در نقل و انتقالات موفق می شود

 

آقای زنوزی سوابق خوبی در فوتبال دارد و شما شاهد بودید که ایشان همواره در این عرصه موفق عمل کردند. قطعا با این سابقه خوب بعد از معرفی مسئولان جدید باشگاه تراکتورسازی، اقدامات موثری در حوزه نقل و انتقالات هم صورت می گیرد. انشاالله بازیکنان خوبی به عضویت تراکتور در می آیند و تیم خوبی بسته می شود.

 

 

از هواداران و اعضای باشگاه ممنونم

از هواداران تراکتورسازی که در این مدت صبوری به خرج دادند، تشکر می کنم. از اعضای تیم و پرسنل زحمتکش باشگاه که مشکلات مالی زیادی داشتند اما حرفی نزدند هم ممنونم. همه چیز دست به دست هم داد که هواداران راضی باشند و این بهترین اتفاق برای شخص من و مجموعه تراکتورسازی است. خوشحالم که توانستیم خواسته هواداران را برآورده کنیم و انشاالله روزهای بهتری نیز برای تراکتور رقم بخورد.

 

تصمیم قطعی محمدرضا زنوزی بعد از خرید تراکتورسازی/گسترش واگذار میشود


با خرید امتیاز تراکتورسازی توسط محمدرضا زنوزی این مالک ثروتمند تصمیم به واگذاری دو باشگاه گسترش فولاد و ماشین سازی گرفته است.

 بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام شب گذشته مالکیت باشگاه تراکتورسازی به محمدرضا زنوزی مالک گسترش فولاد و ماشین سازی واگذار شد. با خرید صد درصد سهام تراکتور توسط زنوزی حالا این مالک ثروتمند تصمیم گرفته همه توان و پتانسیل خود را روی باشگاه اول تبریز بگذارد و به همین خاطر ماشین سازی و گسترش فولاد واگذار خواهند شد.

 

با توجه به خرید امتیاز تراکتور توسط زنوزی طبق قوانین دو باشگاه نمی توانند به صورت همزمان در لیگ برتر با یک منبع مالی مشخص حضور داشته باشند و به همین خاطر برای گسترش فولاد مشکلاتی ایجاد خواهد شد. از این رو زنوزی تصمیم به فروش امتیاز گسترش فولاد گرفته تا مشکلات اینچنینی به سراغ تیم نیاید و البته تمام تمرکز خود را روی تراکتورسازی بگذارد تا این تیم به روزهای خوب گذشته برگردد.

 

مالک جدید تراکتورسازی درباره ماشین سازی نیز تصمیمی مشابه دارد؛ او که سال گذشته در میان مشکلات مالی متعدد تصمیم به خرید امتیاز ماشین سازی گرفت تا این تیم ریشه دار به نابودی کشیده نشود، حالا چاره ای جز واگذاری امتیاز این باشگاه ندارد و به همین خاطر تصمیم به فروش این تیم گرفته است.

 

از این رو او قصد دارد دو باشگاه آبی و سبزپوش تبریز را به بخش خصوصی دیگری بفروشند که احتمالا طی روزهای آینده کارهای انتقال این دو باشگاه نیز انجام خواهد شد.

 

در این بین برای گسترش فولاد ظاهرا مشتریان دست به نقد هم پیدا شده اند؛ افرادی که پیشنهاد اولیه شان را هم برای خرید گسترش فولاد ارائه کردند. از آنجایی که خرید امتیاز گسترش فولاد فرصت مناسبی در اختیار برخی باشگاه های دسته پایین تر قرار می دهد تا بتوانند در لیگ برتر تیمداری کنند، گفته می شود در بین مشتریان گسترش فولاد مالکان برخی تیم های حاضر در لیگ دسته اول و یا لیگ دسته دوم هم حضور دارند که می خواهند با خرید امتیاز تیم آبی پوش تبریزی در لیگ برتر حاضر شوند. به هر حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی پیرامون دو باشگاه گسترش فولاد و ماشین سازی و امتیاز آنها رخ خواهد داد.

 

زنوزی دست به جیب شد؛ تسویه حساب با ساغلام
 ارطغرول ساغلام سرمربی ترکیه ای که در نیم فصل دوم لیگ هفدهم هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفت و قراردادی 380 هزار دلاری امضا کرد، هفته گذشته در اقدامی ناگهانی هدایت باشگاه کایسری اسپور را برعهده گرفت.

 

ساغلام در زمان ترک ایران حدود 150 هزار دلار از مطالبات خود را دریافت نکرده بود. در قرارداد عجیب و غریب این مربی ترکیه ای آمده بود که اگر مبالغ قرارداد در زمان های تعیین شده پرداخت نشود، جریمه ای سنگین گریبان باشگاه را می گیرد و آخرین زمان برای پرداخت مطالبات ساغلام امروز است.

 

از این رو شب گذشته در جلسه توافق برای واگذاری باشگاه تراکتورسازی به محمدرضا زنوزی، مالک جدید باشگاه قبول کرد که مطالبات ساغلام را در اولین گام پرداخت کند.

 

بدین ترتیب زنوزی امروز از طریق دوستانی که در ترکیه دارد، مطالبات ساغلام را پرداخت خواهد کرد و رسما با این مربی ترک تبار تسویه حساب خواهد شد تا مشکل جدیدی گریبان باشگاه را نگیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار