کد خبر: ۶۱۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ 08 June 2018

راهپیمایی روز جهانی قدس پیش هم‌زمان در سراسر کشور و با حضور جمع کثیری از راهپیمایان برگزار شد. مردم تهران و 900 شهر دیگر کشورمان روز جمعه 18 خرداد 97 مطابق با 23 رمضان 1439 را در حالی که اکثرشان روزه‌داران شب‌زنده‌دار بوده‌ و شب گذشته را به احیا گذرانده‌اند، حضوری گسترده در راهپیمایی روز قدس داشتند.

به گزارش «تابناک»، مردم روزه دار ایران اسلامی با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس، انزجار و خشم خود را نسبت به رژیم اشغالگر قدس و تصمیمات اخیر «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده و بار دیگر حمایت همه جانبه خود را از ملت‌های مظلوم منطقه به خصوص فلسطین نشان دادند.

بیش از 5 هزار و 300 عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را در سراسر کشور پوشش خبری و رسانه‌ای خواهند داد که از این تعداد بیش از 160 نفر از رسانه‌های خارجی از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی و روزنامه‌ها و خبرگزاری های مختلف در این مراسم حضور دارند.

به گفته رئیس ستاد انتفاضه و قدس ، شعار مراسم امسال، «روز جهانی قدس»، «پیروزی جبهه مقاومت، شکست فتنه آمریکایی-صهیونیستی» و «عزم ملت فلسطین برای بازگشت» انتخاب شده است.

شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، همچون سال‌های گذشته، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و خائنین منطقه به ویژه مزدوران تکفیری و داعش و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس است.

گفتنی است بعد از برگزاری راهپیمایی قطعنامه پایانی راهپیمایان روز قدس قرائت شده و بعد از آن نماز پرصلابت جمعه به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود.

"آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی؛ درد بگیرید، بمیرید"

در راهپیمایی امروز شعار آمریکای فینگیلی و اسرائیل جینگیلی درد بگیرید بمیرید، از سوی راهپیمایان تهرانی سر داده شد.

در بنری که بر روی دیواره‌های دانشگاه تهران نصب است جمله‌ای از امام موسی صدر به این مضمون آورده شده است که "قدس، قبله ما و کانون ارزش‌های ماست."

همچنین جمله‌ای از مقام معظم رهبری نیز بر روی این بنرها چاپ شده است به این مضمون که "روز قدس، تیری است به قلب توطئه فراموشی مساله فلسطین"، "روز قدس نماد صف بندی حق در مقابل باطل است".

در مجموعه پوسترها و بنرهایی که از سوی شهرداری تهران چاپ و در مراسم توزیع شده است شعارهایی از این قبیل آورده شده است: "هر سه روز یک فلسطینی کشته می‌شود"، "هیهات من الذله"، "به زودی در قدس نماز می‌خوانیم"، "قدس پایتخت عربی فلسطین است".

در راهپیمایی امسال عکس نوشته شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعه جنبش اسلامی نیجریه به همراه عکس نوشته‌ای از قدس با این مضمون "فرعون امروز، آمریکا و رژیم صهیونیستی است".

همچنین نمازگزاران و راهپیمانان روز قدس شعارهایی از جمله مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، هم غزه هم لبنان جانم فدای قرآن سر دادند.

همچنین یکی از شعاردهندگان این مراسم شعاری سر می‌داد و از راهپیمایان می‌خواست که این شعار را باصدای بلند فریاد بزنند با این مضمون " آمریکای فینگیلی، اسرائیل جینگیلی، درد بگیرید، کوفت بگیرید، الهی بمیرید".

بر روی عکس نوشته‌ای که عکس یک خانواده فقیر فلسطینی را بر روی خود داشت نوشته بود: "کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور".

در این مراسم آدمک‌هایی با چهره سران رژیم صهیونیستی و آمریکا به نمایش در آمده است که آدمک رییس جمهور آمریکا به صورت نمادین در مراسم راهپیمایی تهران به نمایش درآمده که توسط جرثقیل به دار آویخته شده است و لباسی از پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به تن دارد.

برخی از راهپیمایی‌کنندگان طوماری را امضا کرده بودند که روی آن نوشته شده بود: ما عاشق مبارزه به صهیونیسم هستیم، اسراییل را نابود خواهیم کرد، انسجام و مقاومت بر مسلمین مبارک باد و ... .

حضور دانشجویان مسلمان از کشورها و ملیت‌های مختلف در راهپیمایی امروز مشهود بود.

حجت الاسلام حسن روحانی، آیت الله آملی لاریجانی، علی لاریجانی، آیت الله احمد جنتی، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، اسحاق جهانگیری، حجت الاسلام کاظم صدیقی، سردار سید یحیی رحیم صفوی،محمد هاشمی رفسنجانی، محمدعلی افشانی، علی مطهری، محمدرضا عارف،  محمود احمدی‌نژاد، سردار حسین رحیمی و جمعی از نمایندگان مجلس که هر یک در مسیرهای جداگانه به صفوف راهپیمایان پیوستند با شعارهایی از سوی مخالفان همراه شد.

رئیس قوه قضائیه: حضور فوق العاده مردم نشان می دهد دشمنان راه به جایی نمی برند

 آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در جمع راهپیمایان روز قدس در پاسخ به این سوال که با توجه به انتقال سفارت آمریکا و ایجاد موج جدیدی از اعتراضات به رفتارهای رژیم غاصب اشغالگر قدس حضور مردم در راهپیمایی روز قدس چه پیامی برای آمریکا و متحدانش دارد گفت: بحمدالله حضور مردم گسترده و پرشکوه است و این را هم در کشور خودمان و هم در سایر کشورهای مسلمان می‌بینیم.

آملی لاریجانی گفت: این حضور یک پیام مهمی برای کشورهای سلطه گر دارد و خصوصاً آمریکایی ها و صهیونیست ها که فکر می‌کنند با انتقال یک سفارتخانه می‌توانند پایه های یک دولت جعلی و کودک کش را محکم کنند متوجه می‌شوند که فکرشان باطل و غلط است.

وی ادامه داد: این حضور فوق العاده مردم نشان می‌دهد این ها راهی به جایی نمی برند و در پیشبرد اهداف شومشان موفق نخواهند شد و انتقال یک سفارتخانه نمی‌تواند به آنها کمکی کند و تا زمانی که مردم بیدار و بصیر هستند آنها نمی‌توانند کاری انجام دهند.

رئیس قوه قضاییه افزود: ما مطمعنیم این حضور در جای جای دنیا باعث از بین رفتن این غده سرطانی می‌شود و شکوه حضور مردم در این راهپیمایی وحدت و اقتدار اسلام را نشان می دهد.

وی گفت: یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که تا وقتی این مردم در صحنه هستند آمریکا و اذنابش در منطقه نمی‌توانند کاری کنند.

آملی لاریجانی گفت: در این ایام که آمریکایی ها به هر طریقی ملت ما را تهدید می‌کنند و مردم مقتدر ما را تهدید می‌کنند و تحریم می‌کنند این حضور گسترده نشان می‌دهد که مردم در صحنه هستند و از این تهدید ها نمی‌ترسند و صحنه را خالی نخواهند کرد و این ملت تسلیم آمریکایی ها نخواهند شد.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها شاید بتوانند برخی از حکام فاسد منطقه را بتوانند به همکاری با خودشان وادارند اما ملت ایران تسلیم نخواهند شد و از حقوق خودشان و همچنین حق اصلی مردم فلسطین دفاع خواهند کرد و این دولت جعلی، غاصب و رژیم کودک کش حتما از صفحه روزگار محو خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که دولت‌های کشورهای اسلامی چه کوتاهیی کرده اند که هنوز پس از هفتاد سال شاهد اشغال فلسطین هستیم گفت: اگر اینها می‌گذاشتند که مردم حرفشان را بزنند و اگر سرسپرده آمریکا نبودند این همه مردم مسلمان در لحظه ای این دولت جعلی را از بین می‌بردند.

وی افزود: ما امروز هم میبینیم که این حکام فاسد با آمریکا دست دوستی داده اند و خیانت می‌کنند و با صهیونیست‌ها سازگاری می‌کنند اما آینده از آن ماست و این حکام فاسد هم فرعون های زمان هستند.

اسرائیل هیچگاه فکر نمی کند در جایی امنی قرار گرفته است

حسن روحانی رئیس‌جمهور در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا می‌خواهم اشاره کنم به روز مهم قدس؛ یادگاری که از امام عزیز باقی مانده است. حضور و تظاهرات و راهپیمایی‌ها و شعارهای مردم به معنای نزدیک بودن ملت ایران با ملت فلسطین و همه ملت‌های مسلمان با ملت فلسطین است. امروز ملت‌ها اعلام می‌کنند که آزادی قدس و آزادی کل سرزمین فلسطین، آرمان و آرزوی همه است و این آرمان را هیچگاه فراموش نخواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه اسراییل هیچ‌وقت نمی‌تواند احساس کند که در جای امنی قرار گرفته است، تصریح کرد: اسراییل باید بداند که همیشه غاصب سرزمین دیگران است و همیشه ستمگر و ظالم است و بداند یک ملت بزرگ دست از سرزمین آباء و اجدادی خودش برنمی‌دارد. مخصوصاً این روزها و این ایام، ظلم اسراییلی‌ها به فلسطینی‌ها، روزافزون و مضاعف شده و به خواست خداوند، روز قدس امسال، قدس پرشکوه‌تری نسبت به سال‌های گذشته خواهد بود و به امید خدا مردم فلسطین روزی به سرزمین خودشان برخواهند گشت.

لاریجانی: ایران در کنج قرار بگیرد، امنیت آمریکا، اسرائیل و عربستان به خطر می‌افتد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که ملت ایران همواره برای حمایت همه جانبه از فلسطین پیشگام بوده است.

علی لاریجانی پس از حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس آن را نشان‌دهنده غیرت اسلامی و ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: روز قدس با ابتکار حضرت امام (ره) تحقق یافت. امام از ابتدای مبارزه در سال ۴۲ بارها در زمینه‌ی خطر اسرائیل هشدار جدی به ملت‌ها داد و حتی در عصر عاشورا در سال ۴۲ یکی از محورهای مهم ایشان هشدار نسبت به خطر اسرائیل بود.

وی افزود: در آن زمان کشورهای عربی و اسلامی اتحادی در مقابل رژیم اشغالی داشتند و حتی اقدامات عملی می‌کردند، اما این رژیم پهلوی بود که با فروش نفت به عزت مردم ایران لطمه زد و آنها را تحقیر کرد و با همکاری موساد و ساواک این تحقیر را مضاعف کرد. همین‌ها باعث شد در صحبت‌های امام هشدار نسبت به اسرائیل وجود داشته باشد.

لاریجانی ادامه داد: بعد از انقلاب سفارت اسرائیل تعطیل شد و نمایندگان مردم فلسطین جایگزین شدند و روز قدس نیز برای حمایت از مردم فلسطین اعلام شد. ملت ایران همواره بر حمایت همه جانبه از فلسطین پیشگام بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سعودی می‌خواهند ایران را در کنج قرار دهند ولی کاری نکنند که با کنج قرار دادن ایران باعث ناامنی خودشان شوند.

وی در ادامه با بیان این‌که شرایط منطقه در مبارزه با رژیم صهیونیستی فراز و فرودهای زیادی داشته است، گفت: اما مجموعا نیروی مقاومت قدرت گرفته، طرح‌های سازش رنگ باخته و جریان مقاومت به عنوان تنها راه‌حل فلسطین رخ نموده است که اینها دستاوردهای کمی نیست.

لاریجانی ادامه داد: حوادثی که در منطقه و صحنه بین‌المللی رخ داده شرایط متناقضی را برای اسرائیل به وجود آورده است. آنها فکر می‌کنند با وجود داعش، جبهه‌النصره و گروه‌های مختلف انرژی مسلمانان از بین رفته و سایش پیدا کرده و مقاومتی جدی در برابر اسرائیل نیست به همین خاطر می‌گویند در بهترین شرایط هستند، اما از سویی به خاطر قدرت یافتن مقاومت نگران هستند، چرا امنیت لرزان دارند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رژیم صهونیستی به دنبال انحراف اذهان از مساله فلسطین به مسائل دیگر است، گفت: اقداماتی که در مساله هسته‌ای ایران شروع شد به همین جهت بود که ذهن‌ها از اسرائیل غافل شود.

وی با اشاره به طرح آمریکایی‌ها با عنوان «معامله بزرگ قرن» اظهار کرد: آنها می‌خواهند تعهداتی که در سازمان ملل برای رژیم صهیونیستی ایجاد شده بود که آوارگان حق بازگشت دارند، مجتمع‌های یهودی نباید در کرانه باختری ساخته شود و حقوق فلسطینی‌ها باید احقاق شود را از بین ببرند و جایگزین آن به فلسطینی‌ها پول بدهند که بازگشت به سرزمین‌شان را فراموش کنند. آنها تصور می‌کنند که مردم فلسطین ساده‌اندیش هستند در حالی که 70 سال است که مبارزه می‌کنند و مساله‌شان پول نیست بلکه شرافت است و با پول نمی‌توان شرافت و غیرت و وابستگی به سرزمین را از بین برد.

لاریجانی با بیان این‌که این طرح برای معاوضه عرق ملی فلسطینی‌ها با پول است، اظهار کرد:‌ این طرح زودتر از طرح‌های سازش زمین‌گیر خواهد شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد تغییرات تدریجی در کشورهای منطقه جهت ایجاد نظم جدید و استقرار قدرت مسلط در منطقه، اظهار کرد: آنها به دلیل قدرت مقاومت و تاثیرگذاری ایران دچار مشکلاتی هستند و می‌خواهند مشکل را از روش‌های دیگر حل کنند.

وی با بیان این‌که جریان تندرو در اسرائیل بر سر کار است، گفت: رفتارهای تندروانه حاکمان اسرائیل باعث شده آنها اختلافاتی درون خود پیدا کنند.

لاریجانی در پایان با درود به ارواح شهدای انتفاضه و همچنین جنگ تحمیلی، شهدا را محور پایداری و سرافرازی ملت‌ها دانست.

 

آیت الله جنتی: آمریکا و اسرائیل در حال سقوط هستند

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در حال سقوط هستند، گفت: صبح پیروزی انقلاب و اسلام نزدیک است.

آیت الله احمد جنتی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در قم عنوان کرد: قرآن کریم می فرماید "العاقبه للمتقین" یعنی پایان کار ازآن اهل تقوی است؛ از اول دنیا تا امروز همیشه جنگ حق و باطل و ظالم و مظلوم برقرار بوده است و همواره ظالم نابود و مظلوم پیروز شده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آمریکا و اسرائیل در حال سقوط هستند؛ همانطور که شمرها رفتند و حسین ها ماندند، شاه رفت، امام ماند، رهبر و مردم مسلمان مملکت ما می مانند و آنها از بین می روند.

وی افزود: همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید " الیس صبح بقریب"؛ امروز، صبح پیروزی انقلاب و اسلام نزدیک است؛ ان شاالله قدس شریف به دست جوانان مسلمان فلسطینی می رسد.

جنتی گفت: این راهپیمایی ها قوت قلب برای مردم فلسطین است؛ اینکه جوانان فلسطینی تا پای جان ایستادگی می کنند از پشتیبانی های انقلاب اسلامی و این راهپیمایی ها است.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال ۱۳۹۷ با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را اعلام کردند.

متن کامل قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال ۱۳۹۷ بدین شرح است:

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ

(سوره اسراء/ آیه ۱)

خدای سبحان را شاکریم که به ما توفیق داد با حضور حماسی، باشکوه و انقلابی در رستاخیز امت اسلامی و آوردگاه بزرگ «روز جهانی قدس»، بار دیگر وحدت و اراده مسلمانان عالم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و آرمان بلند آزادی بیت‌المقدس و اعلام برائت از جبهه سلطه و استکبار و جاهلیت قبیله‌ای روزگار، زوال قطعی رژیم جعلی، کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی را فریاد زنیم.

اینک با گذشت ۴۰ سال از ابتکار راهبردی و معجزگون معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت روح‌الله در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس و تداوم راهبری اهداف این اقدام مبارک توسط خلف صالح آن حضرت، سکاندار شجاع، بصیر و دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای که آرمان «آزادی قدس شریف» و «رهایی مردم فلسطین» به یک مسأله و خواست جهانی تبدیل شده است و جبهه سلطه و صهیونیسم با شکست رؤیای «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق «خاورمیانه بزرگ»، به توطئه‌های پلید و جدیدی مانند «معامله قرن» و به رسمیت شناختن«بیت‌المقدس» به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند، ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن «روز جهانی قدس» که نماد بیداری امت اسلامی و مظهر زنده بودن ملت و مقاومت فلسطین و انتفاضه «بازگشت» است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می‌نماییم:

۱ـ «آزادی قدس شریف» و «رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین» از سلطه اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی و راهبرد سرنوشت‌ساز رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام و خلف صالح آن عزیز سفر کرده مقام معظم رهبری دانسته و تمامی همت و توانمندی‌های مادی و معنوی خود را در راستای تحقق این فریضه بزرگ دینی و انقلابی به کار خواهیم گرفت.

۲ـ اقدام سخیف و غیرقانونی ترامپ، رئیس جمهور بی‌خرد ایالات متحده آمریکا در انتقال سفارت‌خانه این کشور به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم نموده و آزادی بیت‌المقدس و حمایت از مردم مسلمان و ستم‌دیده فلسطین را همچنان «اولویت اول جهان اسلام» دانسته و هرگونه اقدام و تلاشی که بخواهد این اولویت را خدشه‌دار و اذهان امت اسلامی را از آن منحرف سازد، تقبیح می‌نماییم.

۳ـ با محکوم کردن توطئه موسوم به «معامله قرن» به جهانیان اعلام می‌داریم تنها راه حل مسأله فلسطین «بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط دنیا» و «برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور» با اراده آنان و تحقق راهبرد «فلسطین من البحر الی النهر» بوده و هرگونه راه‌حل جایگزین را فرصت‌سازی برای تداوم اشغالگری و جنایت ننگین رژیم جعلی و اهریمنی صهیونیستی و پایمال‌کردن حقوق مسلم مردم فلسطین می‌دانیم.

۴ـ فلسطین را «رمز وحدت، یکپارچگی و اتحاد امت اسلامی» برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار در حفظ رژیم جلاد و کودک‌کش صهیونیستی و ایجاد چتر امنیتی برای اشغالگران پلید دانسته و ضمن تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار مراجع، علما و نهادهای دینی جهان اسلام به‌ویژه «دانشگاه الازهر» و «علمای حجاز» در حمایت از مردم فلسطین و ناکام دانستن تلاش‌های گذشته آنان، انتظار می‌رود با افشای توطئه‌های جدید آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای‌شان، تلاش سران مرتجع برخی کشورهای اسلامی و عربی برای سازش و عادی سازی روابط با اشغالگران قدس شریف را محکوم و به رسالت تاریخی و تکلیف شرعی خود در این عرصه عمل نمایند.

۵ـ وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را از مهم‌ترین الزامات و مقدمات تحقق آرمان «آزادی قدس شریف» و اخراج اشغالگران از این سرزمین مقدس دانسته و با حمایت همه‌جانبه از «خط مقاومت و انتفاضه»، یهودی سازی سرزمین‌های اشغالی و تلاش برای نابودی هویت ملی و تاریخی فلسطین و حذف معادله بازگشت که برای بستن پرونده فلسطین طراحی شده است را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطع و عملی، این توطئه خطرناک را ناکام سازند.

۶ـ شکست «فتنه داعش» و تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، ناکامی رژیم آل سعود در جنگ و تجاوز ضد ملت‌های مظلوم و مقاوم یمن و بحرین به رغم حمایت‌های مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان آنان را از دستاوردهای بزرگ جبهه مقاومت اسلامی دانسته و با تأکید بر محفوظ دانستن حق انتقام و مقابله به مثل در قبال توطئه‌های استکباری و صهیونیستی، همراه با آحاد امت اسلامی اجازه نخواهیم داد دشمنان اسلام با مسأله‌سازی‌های انحرافی و ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمین، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را قربانی منافع و امنیت اشغالگران قدس سازند.

۷ـ «آمریکا» را همچنان «طاغوت اعظم»، «شیطان بزرگ» و «دشمن شماره یک» خود دانسته و با محکوم‌کردن عهدشکنی کاخ سفید و خروج آن از «برجام» و اعمال تحریم‌های جدید ظالمانه، از دولت و دست‌اندرکاران مذاکرات هسته‌ای با اروپایی‌ها می‌خواهیم «شروط و ملاحظات راهبردی» رهبر معظم انقلاب اسلامی را نصب‌العین قرار داده و با هوشمندی و هوشیاری و دریافت تضمین‌های عملی لازم، قاطعانه و مسئولانه به صیانت از حقوق و منافع ایران اسلامی پرداخته و عنداللزوم تصمیم و اقدام انقلابی را در دستور کار قرار داده و نام خود را به نیکی در تاریخ جاودانه سازند.

۸ـ با تأکید بر حفظ وحدت و وفاق ملی حول محور ولایت فقیه، از قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و آحاد مسئولین و نهادهای نظام و شخصیت‌ها و جریان‌های مرجع جامعه می‌خواهیم منویات و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری به‌عنوان «نقشه راه انقلاب اسلامی» و راهبرد پیشرفت و موفقیت کشور و ضامن برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات امروز جامعه در حوزه اقتصاد و معیشت را سر لوحه اقدامات خود قرار داده و به پشتوانه نصرت الهی و حمایت همه‌جانبه ملت در این راه، از هرگونه غفلت و کوتاهی پرهیز نموده و شناسایی و 
برخورد قاطع با اشخاص حقیقی و حقوقی که به نوعی در صدد ایجاد مانع و کوتاهی در تحقق تدابیر و راهبردهای معظم‌له هستند را وظیفه قانونی و انقلابی خود بدانند.

۹- از همه دستگاه ها و نهادها و نیز همه دلسوزان و جریان های معتقد به نظام می خواهیم با هوشیاری و هوشمندی به مسئولیت های خطیر تاریخی خود برابر توطئه های 'جبهه دشمن' که از طریق 'نفوذ' و 'اختلال در محاسبات نظام اسلامی' در صدد تحمیل اراده شیطانی خود در پوشش پیمان ها و سندهای به اصطلاح جهانی و بین المللی مانند سند ۲۰۳۰، پالرمو، FATF برای هدف قراردادن 'هویت'، 'استقلال' و 'اقتدار' انکارناپذیر کشور هستند، عمل نموده و با صیانت از منافع و مصالح ملی، توطئه ها و ترفندهای دشمنان در این عرصه را خنثی و با شکست مواجه سازند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار