کد خبر: ۶۱۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 10 June 2018

در جلسه صبح امروز شورای اسلامی شهر تبریز که با حضور اعضای شورای شهر تبریز و به ریاست شکور اکبرنژاد برگزار شد، رئیس شورای شهر گفت: امروز در جامعه وظیفه داریم دلهای مردم را به یکدیگر پیوند دهیم و این کار با ایجاد امید در جامعه می تواند اتفاق بیفتد. اکبرنژاد ادامه داد: برای ایجاد آرامش در جامعه همه کارکنان دولت، شهرداری، اصناف و تمام خادمین مردم در کشور وظیفه دارند تمام تلاش خود را به کار بگیرند. او با بیان اینکه عبادت به جز خدمت خلق نیست تصریح کرد: به همه کارکنان دولت و شهرداری اعلام می کنم ما باید برای حل مشکلات مردم دنبال راهکار باشیم نه دنبال پیدا کردن تبصره برای نه گفتن به درخواست های مردم. 
رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از کارکنان بهداشت و درمان استان گفت: موفقیت تیم بهداشت و درمان استان در انجام موفقیت آمیز پیوند قلب را در تبریز تبریک می گویم و برای دکتر پرویزی که نقش برجسته در این اتفاق داشتند و دکتر رسول زارع زاده که برای استقرار تجهیزات پیوند در تبریز تلاش کرده اند سپاسگزاری می کنم.
اکبرنژاد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع راهپیمایی با شکوه مردم در روز قدس اشاره کرد و ضمن تشکر از شرکت کنندگان در راهپیمایی گفت: آرزو میکنیم جهان شاهد ظلم نباشد و مهربانی و عطوفت جای خشونت را در جهان بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و جمعی از معاونین و مسئولان این دانشگاه به مناسبت روز اهدای اعضا در نشست شورای شهر حضور داشتند.

در این جلسه رئیس و اعضای شورای شهر به جمع اهداکنندگان عضو پیوست

سپس نوبت به آغاز قرائت گزارش نهایی کمیسیون عمران در خصوص لایحه دریافت فاینانس برای خط دو قطار شهری توسط محمد اشرف نیا، رئیس کمیسیون رسید که در آن کمیسیون عمران با دریافت تسهیلات فاینانس برای خط دو قطار شهری تبریز موافقت کرده بود.

سپس مصطفی مولوی، رئیس سازمان قطار شهری تبریز در این مورد گفت:با توجه به فرایند بازگشت تحریم های آمریکا، تنها دو ماه دیگر برای دریافت فاینانس زمان داریم.

عبداله تقی پور عضو شورای شهر افزود :خواسته ما از شهرداری اتمام خط یک تا پایان سال ۹۷ می باشد. بعلاوه خواهان شفاف سازی دقیق درباره زمان اتمام خط دو پس از دریافت فاینانس هستیم.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز: از آنجایی که دولت بازپرداخت نیمی از فاینانس را به عهده دارد، دریافت مجوز برای دریافت تمام مبلغ مورد نیاز تکمیل خط دو، تقریبا ناممکن است.

غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورا تاکید کرد: اگر قرار است قطار شهری را مسکوت باقی بگذاریم صحبتی نیست ولی اگر واقعا می خواهیم این پروژه تکمیل شود باید در لین جهت قدم برداریم.

محمدباقر بهشتی، عضو شورا: قرار بود قرارگاه خاتم الانبیا طبق صورتجلسه های پیشین از پیمانکار پروژه قطار شهری به سرمایه گذار این پروژه تبدیل شود.پیشنهاد بنده تصویب ارائه مجوز از سوی شورای شهر برای تامین اعتبار از همه منابع ممکن است.

پیشنهاد کمیسیون عمران مبنی بر دریافت مبلغ ۴۲۰ میلیون دلار تسهیلات فاینانس برای تکمیل خط دو قطار شهری در صحن شورای شهر تصویب شد.

سپس سونیا اندیش نایب رئیس شورای شهر به ابهامات موجود در متن لایحه مصوب شورای شهر در خصوص فاینانس خط دو قطار شهری اعتراضاتی را مطرح کرد.

شورای شهر با پیشنهاد محمدباقر بهشتی به تامین بقیه اعتبار مورد نیاز خط دو قطار شهری از کلیه منابع مورد تایید دولت مجوز داد.

دوفوریت لایحه افزایش سقف اوراق مشارکت قطار شهری از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۶۵۰ میلیارد تومان در شورای شهر تصویب شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری وعده داد بهره برداری از خط یک تا پایان سال آغاز و تکمیل همه نواقص ایستگاه ها و خطوط تا دو و نیم سال آینده اتفاق افتد.

این لایحه با اکثریت آرای اعضا به تصویب رسید.

در ادامه رئیس شورا به شهردار تذکر داد و تصریح کرد:با توجه به برخورد ناصحیح بعضی مدیران با اعضای شورا در زیرمجموعه های شهرداری لازم است تذکرات لازم هرچه سریعتر صادر و رفتار مدیران متناسب با جایگاه اعضای شورا اصلاح شود.


سپس نوبت به آغاز بررسی لایحه نحوه هزینه کرد اعتبارات رویداد تبریز ۲۰۱۸ در صحن شورای شهر رسید.

فرج قلیزاده رئیس کمیسیون فرهنگی در این باره تصریح کرد: لایحه هزینه کرد اعتبارات تبریز ۲۰۱۸ در کمیسیون فرهنگی رد شد.
جزئیات برنامه های پیشنهادی همچنان مبهم و نامشخص است.
برداشت کمیسیون این است که باید این اعتبار در توسعه زیرساخت های گردشگری از جمله آموزش هزینه شود.

سعید نیکوخصلت عضو شورای شهر: با وجود گذشت شش ماه از آغاز تبریز ۲۰۱۸ هنوز همه نهادهای مرتبط به صورت جزیره ای عمل می کنند.
پیشنهاد می کنم با توجه به شناخت آقای الموسوی، مسئول دبیرخانه تبریز ۲۰۱۸ از افکار کمیسیون های برنامه و بودجه و فرهنگ، ظرف یک هفته لایحه پیشنهادی را اصلاح و مجددا به شورا بیاورند.


فریدون بابایی اقدم عضو شورای شهر تصریح کرد:
هنوز بعضی مناطق نتوانسته اند حقوق و حق بیمه کارمندان را پرداخت کنند.
اگر واقعا برای این کار اعتبار لازم را نداریم کنار بکشیم.
ببینید آسفالت خیابان ها در چه وضعی است؟
هفته های فرهنگی که سالهای متمادی برگزار شده است هیچ عایدی جز اتلاف هزینه نداشته است.

مسعودی ریحان:
آقای الموسوی به جد تحت فشار قرار دارند و ما این را می دانیم
آقایان شهردار و استاندار در حالی به ایشان ابلاغ داده اند که هنوز ابزارها و منابع مالی لازم را پیش بینی نکرده اند.
مگر الموسوی چه گناهی کرده است که باید آبرو و اعتبار چندین ساله خود را بر این راه بگذارد؟

شهرام دبیری عضو شورای شهر:
شورای شهر در قالب بودجه ۲۵ میلیارد تومان برای تبریز ۲۰۱۸ تصویب کرده است و الان نمی تواند این مصوبه را پس بگیرد.
رد لایحه شهرداری به این معناست که برنامه های تبریز ۲۰۱۸ بدون نظر شورا و با اختیار تام شهرداری برگزار شود!

ادامه بررسی لایحه نحوه هزینه کرد اعتبارات تبریز ۲۰۱۸ به جلسه هفته آتی و بررسی مشترک دو کمیسیون فرهنگی و برنامه و بودجه موکول شد.

طرح دو فوریتی تدوین برنامه کلان توسعه شهر تبریز که به امضای ۱۲ عضو شورای شهر رسیده است، اعلام وصول شد.

با درخواست فریدو بابایی اقدم جلسه ای غیرعلنی برای ارائه گزارش عملکرد بودجه ای شهرداری برگزار خواهد شد.

شصتمین نشست علنی شورای شهر به پایان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار