استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید دوباره بر این مطلب که دستاورد اصلی رویداد تبریز 2018 باید تبدیل این شهر به یک شهر گردشگر باشد، گفت: اگر به این هدف دست یابیم می‌توانیم ادعا کنیم که موفق بوده‌ایم؛ اما در غیر این صورت حتی با وجود افزایش گردشگران نیز رونق اقتصادی قابل توجه و مورد انتظار ایجاد نخواهد شد.
کد خبر: ۶۱۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴ 10 June 2018

مجید خدابخش در جلسه ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تبریز 2018، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال این هستیم که از رهگذر این رویداد شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باشیم باید تبریز را به شهر گردشگر تبدیل کنیم، یعنی همه بخش‌ها باید زنده و فعال در خدمت گردشگران باشند.

وی افزود: شهر گردشگر ویژگی‌هایی دارد که باید آنها را رعایت کنیم؛ مثلاً شهر گردشگر در روزهای تعطیل، نباید تعطیل باشد. اما متاسفانه شاهدیم که بازار و مراکز خدماتی ما در روزهای تعطیل مثل ایام نوروز فعالیت خود را متوقف می‌کنند. این فرهنگ باید اصلاح شود و ما بتوانیم دقیقاً در زمانی که گردشگر نیاز دارد خدمات مورد نیاز را به او ارائه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری، گفت: هنر ما باید این باشد که گردشگر در عین اینکه هزینه می‌کند از خدمات نیز راضی باشد و در این صورت می‌توانیم شاهد گردش اقتصادی حاصل از رفت‌وآمد گردشگران باشیم.

دکتر خدابخش با بیان اینکه اولویت رویداد تبریز 2018، جذب گردشگران خارجی است، افزود: البته این امر مستلزم آن است که در وهله اول بتوانیم گردشگر داخلی را جذب کنیم.

وی بر استفاده از همه ظرفیت‌های تبلیغ و اطلاع‌رسانی برای انعکاس رویداد تبریز 2018 در شهرها و کشورهای دیگر نیز تأکید کرد و گفت: رویدادهای بین‌المللی که در تبریز برگزار می‌شود بهترین ابزار تبلیغ هستند که این تلاش‌ها باید ادامه یابد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به درپیش بودن تعطیلات تابستانی، بر رفع کاستی‌های موجود در حوزه گردشگری تأکید کرد و اظهار داشت: در این سه ماه شاهد خیل عظیم گردشگران در استان خواهیم بود و همه دستگاه‌ها باید آمادگی‌های لازم برای ارائه خدمات به گردشگران را داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش ضریب اشغال هتل‌های استان از 55 درصد در نوروز سال گذشته به 85 درصد در نوروز امسال، گفت: این آمار و آمارهای دیگری نظیر بازدید از موزه‌ها و مراکز گردشگری، شاخص خوبی برای ارزیابی تلاش‌هاست که در فصل تابستان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر خدابخش همچنین درخصوص مجوز اجرای زنده موسیقی در مراکز اقامتی و پذیرایی، گفت: در این زمینه، ملاک و معیار تصمیم‌گیری قانون خواهد بود و مجوزهایی که صادر شده نیز در چارچوب قانون است.

در این نشست گزارش عملکرد 7 دستگاه اجرایی شامل اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تبریز، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی و همچنین اقدامات، برنامه‌ها و پیشنهادهای بخش خصوصی در خصوص رویداد تبریز 2018 ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار