رهبران دو کشور ایالات متحده آمریکا و کره شمالی ساعت ۹ بامداد سه‌شنبه به وقت محلی در جزیره سنتوزای سنگاپور با یکدیگر دست دادند.
کد خبر: ۶۱۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 12 June 2018

این دیدار پس از مذاکرات فشرده و طولانی مدت نمایندگان دو کشور ممکن شد. کیم و ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته گفتگویی دو جانبه را تنها با حضور مترجمان خود داشتند.
دست دادن کیم جونگ اون و دونالد ترامپ تنها چند ثانیه طول کشید و چند کلمه‌ای نیز میان آنها رد و بدل شد. سپس هر دو راهی اتاق جلسه شدند و در مسیر رسیدن به اتاق، در راهروی هتل به یکدیگر لبخند می‌زدند.

 

رییس‌جمهوری آمریکا بعد از دیدارش با رهبر کره‌شمالی به خبرنگاران گفت که به زودی سندی را با کیم جونگ اون امضا خواهد کرد. ترامپ اظهار کرد، گفت‌وگوهایش با رهبر کره‌شمالی بهتر از آنچه می‌شد تصور کرد، پیش رفته است.

***

11:21

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، در سندی که ترامپ و کیم امضا کردند، آمریکا به ارائه «تضمین‌های امنیتی» به کره شمالی و همچنین برقراری »یک رابطه جدید» بین دو کشور متعهد شده است. سران آمریکا و کره شمالی همچنین در این سند تعهدشان را درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره اعلام کردند.

جزئیات کامل دیدار تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون+عکس/ کره شمالی متعهد به خلع سلاح اتمی شد

***

11:19

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین با استقبال از توافق امروز بین ترامپ و کیم جونگ اون این توافق را یک توافق تاریخی در جهت عادی سازی شبه جزیره کره از سلاح هسته ای و رفع تنش از این منطقه از جهان توصیف کرد./ گاردین

***

11:17

آخرین خبرها حاکی از آن است که ترامپ و کیم بالاخره به مرحله صرف ناهار کاری رسیده‎ و مذاکره را از پشت میز غذا ادامه می‎دهند.

***

11:14

سران آمریکا و کره شمالی بعد از نشست مشترک در سنگاپور، یک سند مشترک جامع را امضا کردند.

جزئیات کامل دیدار تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون+عکس/ کره شمالی متعهد به خلع سلاح اتمی شد

ترامپ، در جریان امضای این سند گفت که کار برای اجرای مفاد این سند به زودی و با سرعت زیاد آغاز خواهد شد.رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که این سند یک توافق کامل است و «همه چیز» را در بر می‌گیرد.

 

 بیش از دو هزار و 500 خبرنگار و نمایندگان رسانه های خارجی از کشورهای مختلف این رخداد تاریخی را پوشش خبری می دهند. هردو مذاکره کننده دارای شخصیتی غیرقابل پیش بینی هستند و به همین دلیل هیچ کس واقعا نمی داند که بعد از این نشست، چه اتفاقی روی خواهد داد. هر احتمالی وجود دارد، ممکن است بیانیه ای در مورد پایان رسمی جنگ کره صادر شود و یا با خروج غیرمنتظره یکی از طرفین از جلسه، مذاکرات به شکست انجامد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار