معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: برنامه‌ها و اقدامات مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی محور باشد و مردم نیز به صورت جدی در این برنامه ها مشارکت داشته باشند چرا که بدون حضور مردم این معضل حل نخواهد شد.
کد خبر: ۶۱۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 12 June 2018

رحیم شهرتی‌فر در جلسه کمیته تبیین ویژه برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر، با اشاره به اهمیت آموزش در زمینه اعتیاد و موادمخدر تصریح کرد: دستگاه‌ها آموزش‌های مربوط به اعتیاد و مبارزه با موادمخدر را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید فضاهای مناسب خود را برای استفاده به برنامه‌های موادمخدر در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهند، افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر باید جامعه دانش‌آموزی و دانشجویی هدف آموزش قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید با هم‌فکری و با حضور کارشناسان متخصص، کارگاه‌های آموزشی با موضوع مبارزه با مواد مخدر برگزار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی خاطرنشان کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت و افزایش نشاط اجتماعی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و دستگاه‌های متولی در تابستان امسال همچنین در هفته مبارزه با موادمخدر باید فعالیت‌های هنری در این زمینه را انجام دهند.

شهرتی‌فر ادامه داد: برای اجتماعی کردن موضوع مبارزه با موادمخدر باید از زبان هنری استفاده شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به برگزاری طرح کرامت در ۶ منطقه تبریز، گفت: در هفته مبازره با موادمخدر در ۱۵ محله استان برنامه‌های خاصی به صورت جدی برگزار خواهد شد.

شهرتی‌فر، به لزوم استفاده از خانه‌های سلامت شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: از مجموعه شهرداری انتظار داریم در ۱۷ مرکز سلامت در طول هفته مبارزه با موادمخدر برنامه‌های متنوعی را اجرا کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی هم در این جلسه گفت: هدف‌گذاری سند ملی ارائه شده در زمینه اعتیاد و مبارزه با موادمخدر با رویکرد اجتماعی کاهش 25 درصدی اعتیاد در کشور تا پایان برنامه ششم توسعه است.

بهروز مهدوی با اشاره به تعیین وظیفه برای 66 دستگاه در سند ملی ادامه داد: به منظور پیشبرد اهداف سند ملی برای 37 دستگاه برنامه عملیاتی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه باید با توجه به شرایط و ویژگی‌های استان سند ملی تدوین شده را بومی‌سازی کنیم، تاکید کرد: این سند ملی برای کاهش تقاضا، عرضه، مسائل مدیریتی و فرابخشی تدوین شده است.

مهدوی با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه افزایش آگاهی مردم اظهار کرد: انسان سالم محور توسعه جامعه است، بنابراین با توجه به مسائل ورزشی مانند دوچرخه‌سواری، کوه‌نوردی خانوادگی و ورزش‌های متعدد در این زمینه تاثیر بسیاری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار