سرمربی پیشین رئال مادرید می‌گوید پیشنهاد باشگاه تراکتورسازی به قدری جالب بوده که نمی‌توانسته آن را رد کند.
کد خبر: ۶۱۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 12 June 2018

جان توشاک که به تازگی با امضای قراردادی سه ساله هدایت تیم فوتبال تراکتورسازی را برعهده گرفته است، در گفت‌وگو با روزنامه اسپانیایی «موندو دپورتیوو» چاپ کاتالونیا در پاسخ به این پرسش که «از سفرهای طولانی مدت خسته نشده‌اید؟»، گفت: پس از کار کردن در کشورهای جمهوری آذربایجان، مقدونیه، مراکش و ترکیه به چنین سفرهایی عادت دارم. وقتی هم که به قهرمانی می‌رسید، خستگی از تن‌تان خارج می‌شود و این چیزی است که از کار در ایران به دنبالش هستم.

وی در ادامه افزود: هیچ‌گاه از صحبت در مورد قهرمانی با دپورتیوو لاکرونیا در سوپرجام اسپانیا، قهرمانی با رئال مادرید در لالیگا، قهرمانی در جام حذفی اسپانیا با رئال سوسیه‌داد و ... خسته نمی‌شوم، بلکه از یادآوری لحظات پیچیده و دشوار خسته می‌شوم. من در آستانه 70 سالگی هستم و حس خاصی دارم. بیش از 50 سال است که به اروپا و سراسر جهان سفر می‌کنم و در این مدت فوتبال بازی کرده و سرمربیگری هم کرده‌ام. من حس خاصی دارم و حرف دیگری برای گفتن ندارم.

سرمربی ولزی تراکتورسازی در مواجهه با این پرسش که «در مورد هنرپیشه‌ها گفته می‌شود که آنها روی صحنه می‌میرند. آیا جان توشاک هم روی نیمکت سرمربیگری از دنیا خواهد رفت؟»، اظهار داشت: سرانجام ما روزی در جایی از این دنیا خواهیم رفت. روزی یک نفر از من پرسید که چرا بازنشسته نمی‌شوی که در پاسخ به او گفتم، واژه «بازنشستگی» بی‌کاربردترین واژه لغت‌نامه است. زمانی بازنشسته می‌شوید که شما را در تابوت بگذارند.

«چه چیزی باعث شد تا مجذوب پیشنهاد باشگاه تراکتورسازی شوید و آن را بپذیرید؟»، سرمربی 69 ساله سرخپوشان تبریزی در پاسخ به این پرسش نیز خاطرنشان کرد: به واسطه سرمربیگری در بشیکتاش، باید بگویم جایی که می‌روم بسیار به نزدیک به کشور ترکیه است. من پیشنهاداتی داشتم که علاقه‌ای به آنها نداشتم، اما پیشنهاد تراکتورسازی خیلی جالب بود.

وی همچنین تصریح کرد: ایران کشوری متفاوت است. کارلوس کی‌روش هم سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است و ما نقاط مشترکی با یکدیگر داریم. کی‌روش همچنین اوسیانو داکروز را به‌عنوان دستیار در کنار خود دارد، کسی که زمانی بازیکن خود من در اسپورتینگ لیسبون بود و او را با خود به رئال سوسیه‌داد بردم. امیدوارم داکروز هم کارش را به خوبی در کادرفنی تیم ملی انجام دهد.

زنوزی: توشاک برای حضور در تراکتورسازی از خودگذشتگی کرد/ یک بازیکن سرباز دیگر جذب می‌کنیم
مالک باشگاه تراکتورسازی ضمن تأیید پیشنهاد الاهلی مصر به سرمربی جدید سرخپوشان گفت: توشاک برای حضور در تراکتورسازی از خودگذشگی و پیشنهاد بالای تیم مصری را رد کرد.

 

محمدرضا زنوزی مطلق، مالک باشگاه تراکتورسازی شامگاه دوشنبه در گفت‌و‌گوی تلفنی با بخش خبری 23 سیمای سهند، در رابطه با مجوز این باشگاه برای استفاده از بازیکنان سرباز در لیگ هجدهم اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای برگزار و با توجه به حضور سربازان در تراکتورسازی پیش از انتقال امتیاز این باشگاه، تصویب شد که این بازیکنان تا پایان خدمت سربازی خود در تراکتورسازی حضور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: جا دارد از سردار عابدین خرم، سردار باران چشمه، سردار الیاسی، سردار عاشوری و سرلشکر باقری تشکر کنم که در این موضوع از باشگاه تراکتورسازی حمایت کردند. بدین ترتیب ما می‌توانیم از بازیکنان سربازی که از فصل گذشته در تراکتورسازی حضور دارند استفاده کنیم. احتمال دارد یک بازیکن سرباز دیگر نیز به تراکتورسازی اضافه شود.

مالک جدید باشگاه تراکتورسازی در رابطه با مذاکره الاهلی مصر با جان توشاک، سرمربی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: این خبر را من هم در رسانه‌ها دیدم و گفتم با مدیربرنامه‌های آقای توشاک تماس بگیرند. جان توشاک مربی شناخته شده‌ای است که تاکنون مربی همسطح او در فوتبال ایران حضور نداشته. متأسفانه تیم‌های کشور‌های عربی تلاش می‌کنند حتی با قراردادهای چند برابری، وی را از حضور در ایران منصرف کنند.

زنوزی ادامه داد: خوشبختانه آقای توشاک هم در پاسخ به این پیشنهاد اعلام کرده است که با تراکتورسازی قرارداد دارد و به هیچ عنوان از قرارداد خود خارج نمی‌شود. سرمربی تراکتورسازی تا 10 روز آتی نیز راهی ایران می‌شود. واقعاً آقای توشاک در این رابطه از خودگذشتی و پیشنهاد بالای الاهلی مصر را رد کرده است.

مالک باشگاه گسترش فولاد در مورد واگذاری امتیاز این باشگاه و پیشنهاد‌های خارج از استان برای خرید دومین سهمیه لیگ برتری فوتبال تبریز گفت: این تیم مشتریانی خارج از استان دارد، اما اولویت ما برای واگذاری تبریز و ماشین سازی است. با این حال مالک باشگاه ماشین سازی اعلام کرده که قصد تیم‌داری در لیگ بر‌تر را ندارد و خواهان امتیاز لیگ دسته یک است. قصد داشتیم امتیاز لیگ برتری را به ماشین سازی داده و گسترش فولاد را به لیگ یک ببریم، اما اعلام کرده‌اند که شرایط به گونه‌ای است که امکان تیم‌داری در لیگ بر‌تر را ندارند.

وی افزود: امروز نیز مذاکراتی جهت انتقال امتیاز باشگاه ماشین سازی صورت گرفته است. از نظر قانونی حفظ گسترش فولاد مشکلی ندارد، چرا که در واقع شرکت‌های جداگانه مالک این دو باشگاه یعنی تراکتورسازی و گسترش فولاد هستند، اما قصد داریم تراکتورسازی با برنامه‌ریزی و سرعت خوب حرکت کند، به همین دلیل می‌خواهیم گسترش فولاد را واگذار و با تمام قدرت برای آماده‌سازی تراکتورسازی تلاش کنیم.

مالک باشگاه تراکتورسازی در رابطه با جذب علی عبدالله‌زاده، مدافع سابق صنعت نفت آبادان گفت: خوشبختانه با علی عبدالله‌زاده قراردادی سه ساله منعقد کردیم. تاکنون با هر یک از اعضای باشگاه از جمله سرمربی و بازیکنان قراردادهای بلند مدت امضا کرده‌ایم تا در سال‌های آتی نیز مشکلی برای تراکتورسازی پیش نیاید/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار