استاندار آذربایجان ‌شرقی:
استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: دانشگاهی که پول آن از طریق دولت تأمین شود در سطح دانشگاه نسل یک یعنی دانشگاه آموزشی می‌ماند و نمی‌تواند به عنوان یک دانشگاه نسل سوم یعنی کارآفرین حرکت و فعالیت کند.
کد خبر: ۶۱۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸ 13 June 2018

مجید خدابخش در در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه پیام نور استان، اظهار داشت: تعداد زیاد دانشگاه‌ها با عناوین مختلف در سطح استان و کشور یکی از معضلات اصلی است که باید در راستای حل آن بکوشیم.

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اهمیت پژوهش و کارآفرینی و لزوم عملیاتی شدن آن در سطح دانشگاه‌های استان، گفت: اصولاً باید مقطع تحصیلات تکمیلی و دانشجویان آن در دانشگاه به عنوان پرچم‌داران پژوهش و کارآفرینی باشند نه اینکه بعد از فارغ‌التحصیلی دنبال کار اجرائی باشند.

خدابخش با اشاره به دانشگاه‌های سطح اول جهان و نیز دانشگاه‌های پیشرو و اینکه در دنیا دانشگاه‌ها درآمدزایی دارند و از دولت بودجه‌ای نمی‌گیرند، تصریح کرد: دانشگاهی که پول آن از طریق دولت تأمین شود در سطح دانشگاه نسل یک یعنی دانشگاه آموزشی می‌ماند و نمی‌تواند به عنوان یک دانشگاه نسل سوم یعنی کارآفرین حرکت و فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های ما در هیچ دانشگاهی به صورت کاربردی نیست، یادآور شد: این موضوع باید در آینده اصلاح شود و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بتوانند بعد از ورود به عرصه جامعه کارآفرین و خلاق بوده و برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.

استاندار آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اهمیت، لزوم و ضرورت کارهای پژوهشی در سطح کشور، بیان داشت: می‌توانیم در تمام حوزه‌ها و به کمک دانشگاه مشکلات جامعه را در حوزه‌های مختلف نقد، بررسی، نوشتن راه حلی مناسب، انجام کار تحقیق و پژوهشی هم کمک حال جامعه، دولت و هم از طریق فروش کار تحقیق صورت گرفته ایجاد درآمد کنیم، این امر ضروری و شدنی است و بنده از شما می‌خواهم با ورود به این عرصه و شناسایی مشکلات برای حل آنها کمک حال دولت و کشور باشید.

خدابخش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درچند دیدار اخیر خود با دانشگاهیان و دانشجویان، یادآور شد: مقام معظم رهبری بر ارتباط بیشتر و تنگاتنگ صنعت با دانشگاه است و ما باید برای تحقق این امر و رفع مشکلات کشور حرکت و تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و نوآوری و استفاده از جوانان مومن و متعهد کشور زمینه‌های تبدیل علم به ثروت را در کشور مهیا سازیم.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان ‌شرقی هم در این دیدار گفت: به صورت مستمر و با همکاری پارک علم و فناوری استان در صدد افزایش مراکز کارآفرینی دانشگاه هستیم و با تاسیس مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم آینده علمی و پژوهشی دانشگاه را تضمین کنیم.

بخشعلی معصومی با اشاره به رسالت دانشگاه پیام نور در زمینه ترویج علم در سراسر کشور، گفت: با توجه به توانمندی‌ها، داشتن اعضای هیات علمی توانمند در کنار ترویج علم و تولید علم را در این دانشگاه داریم، که یکی از نشانه‌های آن راه‌اندازی مراکز کارآفرینی در سه مرکز و واحد دانشگاه در سطح استان است که وظیفه آنها استعدادیابی از سطح شهرستان‌ها، مراکز مختلف، مهارت آموزی و در نهایت تسهیل مسیر تبدیل علم به ثروت است.

وی با بیان اینکه به صورت مستمر و با همکاری پارک علم و فناوری استان در صدد افزایش مراکز کارآفرینی دانشگاه هستیم، یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود و برنامه‌ریزی صورت گرفته به سمت تاسیس مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان حرکت می‌کنیم تا بتوانیم آینده علمی و پژوهشی دانشگاه را تضمین کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :