معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر ایجاد الگو و مدل معین برای توسعه صنایع مختلف در سطح استان گفت: استراتژی توسعه صنایع غذایی در استان تدوین و عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۶۱۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹ 13 June 2018

علی جهانگیری در نشست با مدیران انجمن صنایع غذایی و آشامیدنی و فعالان این عرصه از فرصت یک‌ماهه برای بررسی وضعیت موجود و احصای نقاط ضعف و قوت این صنعت خبر داد و گفت: انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر کمیته‌ای متشکل از نمایندگان انجمن صنایع غذایی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل و نسبت به بررسی وضعیت موجود اقدامات لازم صورت گیرد.

وی افزود: با احصای شرایط موجود می‌توانیم ضمن پیدا کردن حلقه‌های مفقوده در زنجیره تأمین و توزیع صنایع غذایی، پروژه‌هایی را در این راستا تعریف و برای تحقق این برنامه‌ها سرمایه‌گذاران موردنیاز را جذب کنیم.

وی، خواستار توجه به جهت‌دهی منطقی و اصولی به فعالیت‌های اقتصادی شد و گفت: ما باید تلاش کنیم اقتصاد استان در یک چهارچوب مشخص و برنامه‌ریزی‌شده حرکت کند که این مهم همراهی جدی دولت و بخش خصوصی را طلب می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با تأکید بر ضرورت ایجاد زنجیره تأمین صنایع غذایی و آشامیدنی در سطح استان اظهار کرد: استانداردسازی و بهبود فرایندهای در تولید محصولی باکیفیت بهتر و هزینه کمتر نقش اصلی را دارد ازاین‌رو با تعریف زنجیره تأمین و در نظر گرفتن پروسه‌ای از مزرعه تا سفره می‌تواند راه‌کار برون‌رفت از مشکلات پیش روی صنعت مواد غذایی در آینده باشد.

جهانگیری تدوین راهبردهای اقتصاد محور را از ملزومات تحقق زنجیره تأمین صنایع غذایی دانست و گفت: برای رسیدن به ارزش‌افزوده مورد نظر باید راهبردهای اقتصاد محور مورد تأکید قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار