حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم :
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آمریکا نشان داد که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست گفت: اگر توافقی هم در میان باشد، هیچ تضمینی برای تعهدات آمریکا وجود ندارد.
کد خبر: ۶۱۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴ 15 June 2018

به گزارش تابناک تبریز از خبرگزاری ها؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر تبریز، روز عید سعید فطر را در اسلام روز بسیار مهم و مبارکی دانست و اظهار داشت: باید این روز را جشن بگیریم چراکه از ماه رمضان خارج شده و گناهانمان پس از یک ماه عبادت بخشیده شده است.

وی با اشاره به مناجات حضرت علی (ع) با خداوند متعال، افزود: هیچ کس از خدا مایوس نشده و از مغفرتش مغفول نمی‌ماند لذا باید همه شاکر و سپاسگزار درگاه الهی باشیم چراکه رحمت خداوند بر بندگان قطع نشده و تمام نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه روز عید روز بیداری و آگاهی انسان‌هاست گفت: روز عید سعید فطر روز دریافت پاداش الهی بوده و نماز عید فطر نیز سنگر بزرگ برای وحدت مسلمین است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هر روزی که در آن گناه و معصیت نباشد همان روز عید است ابراز داشت: روز ترک گناه روز پیروزی است و اگر سراسر سال را معصیت نکنیم و فرمان خداوند را اطاعت کنیم، برای بندگان عید است.

حجت الاسلام آل هاشم در خطبه دوم نماز عید سعید فطر، با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی بازوی نظام اسلامی به عنوان یادگار امام برای خودکفایی بود، خاطرنشان کرد: جهاد در روستاهای کشور خدمات فراوانی انجام داده است که این خدمات فراموش شدنی نیست.

وی با یادآوری سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید با برنامه ریزی، جهت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی سالگرد شهدای موتلفه را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: شهدا نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی هستند. ضمن اینکه حزب موتلفه هم از سال 42 در کنار امام و رهبری فعالیت کرده و شهدای زیادی را تقدیم کرده‌اند.

وی در پایان به هیاهوی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی اشاره کرد و افزود: پس از مذاکرات رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد این گفت‌وگو را پیروزی بزرگ برای خود جلوه دهد اما واقعیت این است که تا رسیدن به توافق راه زیادی دارد.

امام جمعه تبریز سابقه بدعهدی و ریاکاری آمریکا در مذاکرات هسته ای را یادآور شد و گفت: باید این تجربه ایران موجب هوشیاری کشورهای مختلف به ویژه کره شمالی باشد.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا نشان داد که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست افزود: اگر توافقی هم در میان باشد، هیچ تضمینی برای تعهدات آمریکا وجود ندارد. آمریکا توافق نامه چندجانبه بین المللی که با قطعنامه شورای امنیت تایید شده بود را زیر پا می‌گذارد و از برجام خارج می‌شود.

حجت الاسلام آل‌هاشم، ایران را به دور از تفکر و اقدام برای ساخت سلاح اتمی دانست و خاطر نشان کرد: همین آمریکا که ایران را متهم به ساخت سلاح هسته‌ای می‌کند، با کره شمالی که دارای زرادخانه های هسته‌ای است، پای میز مذاکره می‌نشیند که این رفتار ریاکارانه است اما دنیا بداند که ایران هیچگاه زیر بار ذلت آمریکا و ایادی آمریکا نخواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار