کد خبر: ۶۱۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 17 June 2018

به گزارش تابناک تبریز، در جلسه امروز شورای شهر تبریز نامه فرمانداری تبریز مبنی بر ایراد قانونی مصوبه شورای شهر در خصوص افزایش نرخ کرایه مورد بررسی قرار گرفت .

 

اشرف نیا:
آنچه در شورای شهر در خصوص نرخ کرایه تاکسی مصوب شده است حاصل کار میدانی کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل، سازمان تاکسیرانی و معاونت حمل و نقل شهرداری بوده و مبنای کارشناسی دقیق دارد.

شهرام دبیری:
بهتر است افزایش نرخ کرایه ها بر مبنای درصد ثابتی از نرخنامه سال قبل باشد. در خصوص مواردی که این نرخ نا عادلانه به نظر می رسد، می توان تصمیم موردی اتخاذ کرد.

عبدالله تقی پور:
اتخاذ درصد ثابت برای همه مسیرها، با نرخ عرفی موجود که خود تاکسیرانان اعمال می کنند متضاد خواهد بود. ضمن آنکه این نخستین باری است که نرخ کرایه های تاکسی با مطالعات میدانی تدوین شده است.

غلامحسین مسعودی ریحان:
سازمان تاکسیرانی عملا بدون ارائه هیچ خدمات خاصی تنها به صورت سالانه از تاکسیرانان آبونمان دریافت می کنیم. نمی شود به شعور مردم اهانت کنیم و در فاصله زمانی یک ساله، سه بار نرخ کرایه ها را افزایش دهیم.

 

محمدباقر بهشتی:
اساس و مبنای محاسبه نرخ کرایه های تاکسی اشکال دارد. یک راننده تاکسی به صورت استاندارد باید ماهانه ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد اما با اعداد و ارقام فعلی رانندگان تاکسی حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درآمد دارند.
ایرج شهین باهر. شهردار تبریز:
نرخ کرایه های تاکسی معمولا تابع محدودیت هایی است که فرمانداری اعمال می کند. اگر بخواهیم با واقعیت های جامعه تصمیم گیری کنیم باید افزایش ۵۰۰ درصدی را برای نرخ تاکسی ها اعمال کنیم.
شکور اکبرنژاد:
از شهرداری میخواهم زیرساخت ها لازم را برای استفاده از تاکسی متر و کارت مخصوص تاکسی تا سال آینده فراهم شود.
ایرادات فرمانداری بر نرخ تاکسی های تبریز، برای بررسی مجدد به کمیسیون عمران و حمل و نقل ارجاع شد.

 

 

عبدالله تقی پور در نطق میان دستور: اظهار داشت: شورای شهر تبریز بر خلاف ادعاها و انتظارات در طی این یکسال و چند ماه عملکرد قبل قبولی نداشته و قدم موثری برای رفع مشکلات مردم برنداشته است.


وی افزود: امروز به راحتی میتوان کفت که شورای اسلامی شهر تبریز، شورای شهرداری است و نه شورای شهروندان.
تقی پور تاکید کرد: ما در آغاز راه هم قسم شدیم تا بدون سهم خواهی و درراستای حل مشکلات شهرو شهروندان اقدامات و تصمیمات موثری بگیریم.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: من از اعضا شورا سوال دارم تا کنون کدام دور اندیشی و برنامه و مصوبه ای در شورا مطرح شده که نتیجه آن ایجاد رفاه برای شهروندان باشد.


وی گفت: برخی تصمیمات همچون، عدم تشکیل کمیته های پیش بینی شده، عدم اجرای مصوبات شورای شهر تبریز، ایجاد منابع مالی جدید، استفاده از پتانسیل های درون سازمانی و بسیاری دیگر از موارد مشابه از سوی شورا و شهرداری تنها در مرحله صحبت باقی مانده است.
تقی پور با اشاره یه اینکه موضوعات ساده ای همچون ملاقات های عمومی مدیران در روزهای دوشنبه نیز مغفول باقی مانده و من به عنوان کسی که در بدنه شهرداری در امر مدیریت نیز فعالیت داشته ام میدانم هر مدیری میتواند حتی روزانه یکساعت برای دیدار با ارباب رجوع زمانی را در نظر بگیرد.


عضوشورای اسلامی شهرداری تبریز گفت: یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی که باید مد نظر شهردار قرار گیرد، عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان است.
عبدالله تقی پور تاکید کرد: متاسفانه هر سازمان و معاونت و شهرداری منطقه ای به سلیقه خود در مورد این موضوع اعمال نظر میکند.
وی تصریح کرد: حقوق ماه گذشته برخی از مناطق حتی تا 23 ام خرداد ماه نیز پرداخت نشده بود.
تقی پور افزود: در نظر گرفتن پرداخت یکجا و به موقع حقوق تمام کارکنان از یک صندوق موردیست که باید سریعا مورد بررسی ومطالعه قرار گیرد.

 

عضو شورای شهر تبریز با ابراز این مسئله که از مردمی که به ما رأی داده‌اند شرمنده‌ام، گفت: باید چشم‌ها را شست و جور دیگر دید چرا که لازم است جور دیگری به مسائل نگاه کنیم.

عضوشورای اسلامی شهرداری تبریز گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که باید مد نظر شهردار قرار گیرد، عدم پرداخت به موقع  حقوق کارکنان است.

تقی‌پور تاکید کرد: متاسفانه هر سازمان و معاونت و شهرداری منطقه‌ای به سلیقه خود در مورد این موضوع اعمال نظر می‌کند.

 

شهردار تبریز نیز در ارتباط با موارد مطرح شده این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه بهتر است با تعادل به مسائل نگاه کنیم، یادآور شد: بودجه در اردیبهشت ماه توسط شورا مصوب شده و در خردادماه از فرمانداری به دست ما رسیده است و این مسائل دست ما را می‌بندد.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در ۶ ماه گذشته بیشترین فعالیت زیرساختی برای دفع آب‌های سطحی انجام شده است، بیان داشت: از انتقادات من به شورای پنجم نسبت به چهارم عدم بازدیدهای میدانی است که نسبت به چنین پروژه‌های بی‌اطلاع می‌مانند.

وی در ارتباط با اینکه بودجه شهرداری به تازگی تصویب شده و ریز بودجه ۲۰۱۸ امروز مصوب شده نشان می‌دهد که شهرداری در مورد ۲۰۱۸ کاری را با تأخیر انجام نداده است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد، ریخت و پاش و شفافیت مالی و انتشار مسائل مالی در سایت‌ها و ....از دستاوردهای مهم شهرداری است که کاملاً با دوره‌های گذشته متفاوت است از تلاش برای ادامه این روند در شهرداری خبر داد.

انتقاد شدید رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر تبریز
ارائه اصلاحیه متمم بودجه سال 96 با تاخیر شانزده روز کاری

محمدباقر بهشتی با اشاره به اینکه بررسی این لایحه نیازمند مطالعه و بررسی کارشناسی است گفت: متاسفانه معاونت برنامه ریزی و توسعه انسانی شهردار تبریز در ارائه این لایحه که از اهمیت بسیاری برخوردار است بسیار تعلل دارد.
وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه بودجه متمم سال 96 در واپسین روزهای اسفند همان سال مطرح شد، اصلاحیه متمم بودجه سال 96 نیز با وجود گذشت 16 روز کاری، هم اکنون در صحن شورا به دست ما رسیده است.
بهشتی بررسی این لایحه را به هفته آینده موکول کرد و اظهار داشت: مسائل مهمی همچون بودجه را نمیتوان با قرائت اعداد و ارقام توسط معاون برنامه ریزی و توسعه انسانی شهردار تبریز در صحن علنی شورا بررسی کرده و سپس تصویب کرد. این لایحه نیازمند بررسی های کارشناسی است.

 

تقدیم اصلاحیه لایحه متمم پیشنهادی بودجه سال 96 شهرداری تبریز

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار تبریز با ارائه گزارشی اصلاحیه لایحه متمم پیشنهادی بودجه سال 96 را تقدیم شورا کرد.
اکبر پورخردمند گفت: همانطور که مطلع هستید شهرداری تبریز متمم لایحه پیشنهادی بودجه سال 96 را بر مبنای 11 ماهه تهیه کرده بود
پورخردمند ادامه داد: بنا بر نظر اعضا کمیسیون برنامه بودجه شورای اسلامی شهر تبریز و برای جلوگیری از هرگونه تفاوت میان لایحه متمم آماده شده با تفریق تصمیم به تغییر این برنامه به 12 ماه گرفته شد.
وی افزود: تقدیم شده بود شهرداری چون متمم بر مبنای 11 ماهه کار کرده بود پس با تفری تفاوت خواهد داشت.
پورخردمند معاون برنامه ریزی شهرداری تبریز گزارشی از اصلاحیه متمم پیشنهادی سال 96 شهرداری تبریز را به اعضا شورای اسلامی شهر تبریز ارائه کرد.

 

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار