رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: مطهری: اگر ملاک علم‌الهدی بود امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود/مجری هفت: گزارش فردوسی‌پور فاجعه بود!/توصیه کیهان به نایک پوشان: کفش پراکنی کنید و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۲۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱ 18 June 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مطهری: اگر ملاک علم‌الهدی بود امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود

علی مطهری در یادداشتی نوشت: «آقای علم الهدی امام جمعه مشهد به نمایندگان مجلس هشدار داده است که "حواستان جمع باشد که در تاریخ اسمتان دنبال مملکت فروشان نیاید و نگویند شما هم با تصویب FATF جزو مملکت فروشان بودید." اولا اگر بنا بود نمایندگان مجلس تشخیص‌های آقای علم الهدی را ملاک تصمیم‌های خود قرار دهند امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود و انقلاب اسلامی را دو دستی تقدیم آمریکا و اسرائیل کرده بودیم؛ چرا که همیشه انقلاب‌ها بیشترین ضربه را از ناحیه دوستان ناآگاه خود دریافت می‌کنند. ثانیا این گفته آقای علم الهدی شاید بتواند به کشف منشأ پیامک‌های بعضا تهدیدآمیز ارسالی از مشهد برای نمایندگان در ایام طرح لایحه مرتبط با FATF کمک کند.»

مجری هفت: گزارش فردوسی‌پور فاجعه بود!

محمود گبرلو مجری سابق برنامه هفت در اینستاگرام خود نوشت : گزارشگری عادل فردوسی پور در شب مسابقه ایران و مراکش فاجعه بود نشان داد او مدیر و مجری لحظات بحران و هیجان نیست و در مقابل جواد خیابانی چقدر پخته و حرفه ای این لحظه حیاتی رو گزارش کرد. یکبار دیگه فیلم رو ببینید و کلمات فردوسی پور رو گوش کنید. اولا که اصلا حواسش نبود و تا چند ثانیه اصلا متوجه نشد که قضیه چیه انگار به تلویزیون نگاه نمیکرد و بعد از کلمات بسیار سطحی استفاده کرد... این پسرها !...ای جونم کیروش! چقدر کیف کردیم !! و در عوض خیابانی بسیار مسلط هم لحظه گل رو خیلی رسا بیان کرد و هم در لحظه لفظ جهانی رو برای این گل و بازیکنان بکار برد وباز در لحظه به امتیاز بدست آمده هم اشاره کرد..تو استودیو هم عادل اونقدر هیجان کاذب داشت که حتی دریغ از دو کلمه کلام درست و حسابی و همش میگفت دیگه نباید امشب آگهی پخش کنند در صورتیکه اصلا بحث آگهی نبود بلکه خبر ساعت بیست و دو باید روتین پخش میشد و یا عدم حضور تحلیلگری قوی که کمک حال اوباشد مثل صدر عزیز و در مقابل خیابانی و قاسمی زیبا ترین تحلیل را بر زبان حاری ساختند.. وظیفه یک مجری در وهله اول کنترل خود و مخاطب در شرایط هیجانی و بحرانی است.

حذف تصویر ابن سینا از روی دفترچه های بیمه تامین اجتماعی

استاندار همدان گفت: حذف چهره جهانی بوعلی سینا از روی دفترچه‌های تامین اجتماعی مصیبت است. «محمدناصر نیکبخت» استاندار همدان در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی این استان با بیان این مطلب گفت: حذف عکس این شخصیت جهانی بسیار جای تاسف دارد و بنده بخاطر این حرکت تاسف بار ناراحت شدم. آقای نیکبخت افزود: این درحالی است که بسیاری از کشورها نظیر ترکیه مجسمه بوعلی سینا را در میدان های شهر نصب می کنند و تاجیکستان روی اسکناس های خود عکس این فلیسوف و پزشک را چاپ می کند و این شخصیت بزرگ اسلامی را برای خود مصادره می کنند اما در سازمان تامین اجتماعی عکس وی را از روی دفترچه های این سازمان حذف می کنند. استاندارهمدان گفت: در این زمینه اعتراض خود را بصورت مکتوب به دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیرکار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش کردم و خواستار پیگیری شدم. سازمان تامین اجتماعی در دفترچه های جدید چهره ابوعلی سینا را حذف کرده است.

توصیه کیهان به نایک پوشان: کفش پراکنی کنید

شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان با تیتر«با کفش وارد نشوید » نوشت: در حالی که شرکت آمریکایی نایک از تامین کفش‌های ورزشی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران خود‌داری کرده و این تصمیم خود را نیز به صراحت اعلام کرده بود، متاسفانه چند تن از اعضای تیم ملی کشورمان با پوشیدن کفش‌های «نایک» در میدان حاضر شدند! و حال آنکه کمترین انتظار از آنها این بود که برای اعلام همبستگی ملی و احترام به هموطنان خویش و مردم پاکباخته این مرز و بوم از پوشیدن کفش‌های نایک خود‌داری کنند و با این اقدام ناپسند خود به مردم کشورشان اهانت نکنند! آن هم مردمی که از ژرفای دل، در آرزوی پیروزی آنان بودند و بعد از پیروزی با شور و شوق فراوان این پیروزی را جشن گرفتند. کیهان در ادامه نوشت: ممکن است گفته شود- و گفته شده است- که اعضای یاد شده تیم ملی فوتبال کشورمان کفش‌های ورزشی نایک را از قبل خریداری کرده و یا از طریق اسپانسرهای خود دریافت کرده بودند! که این عذر پذیرفتنی نیست، چرا که پای حیثیت یک ملت در میان بوده و هست. آن عده از اعضای مورد ‌اشاره تیم ملی که بعد از تصمیم سیاسی و خصمانه شرکت نایک علیه مردم کشورمان- و نه فقط علیه تیم ملی فوتبال ایران- با پوشیدن کفش‌های نایک به میدان رفته‌اند، با این اقدام ناپسند خویش به‌گونه‌ای ناخواسته به ملت بی‌احترامی کرده‌اند. کیهان در ادامه به تیم ملی ماموریتی ویژه محول کرد ونوشت:شایسته آن است که برای جبران این حرکت ناشایسته، اولا؛ از پوشیدن دوباره کفش‌های ورزشی نایک خود‌داری کنند و ثانیا؛ بعد از حضور در میدان بعدی مسابقه، در مقابل چشم تماشاگران حاضر در استادیوم و کسانی که از طریق دوربین‌های تلویزیونی مسابقات را دنبال می‌کنند، کفش‌های نایک را به اطراف میدان مسابقه پرتاب کرده و دور بیندازند که از فرزندان ایران اسلامی جز این انتظار نمی‌رود.

خرم‌آبادی: 200 سرور به تلگرام طلایی از محل بیت المال اختصاص داده شد

دبیرکارگروه فیلترینگ گفت: 200 سرور به تلگرام طلایی از محل بیت المال اختصاص داده شده تا به این وسیله تلگرام زنده بماند و این دامی برای پیام‌رسان‌های داخلی است. عبدالصمد خرم‌آبادی دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در کانال شخصی خود در پیام‌رسان‌های داخلی مطلبی درباره فیلتر پیام رسان‌ تلگرام و موضوعات بعدی آن در کشور نوشته که از جهتی قابل توجه است. وی در این مطلب توضیح می دهد که وقتی تلگرام در ایران فیلتر شد برخی به سرعت برای کمک به این پیام رسان دست‌به کار شدند. وعده پیام رسان بومی به مردم داده شد که تلگرام طلایی را مانند دامی بر سر این وعده قرار دادند و به آن 200 سرور داده شده و به این وسیله تلگرام زنده مانده است. خرم‌آبادی محل تامین هزینه این سرورها را از بیت المال عنوان می کند.

۵ درصد، ۵۰ درصد کل سکه‌ها را خریده‌اند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۷ میلیون و ٦٠٠ هزار ثبت‌نام سکه داشتیم که ۵۰ نفر، ۵ درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه‌ای یک‌ میلیون سود دارد. ناصر سراج در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های امسال سازمان بازرسی در سال جاری گفت: برنامه‌های بازرسی به دو بخش ویژه و جاری تبدیل می شود که در قسمت برنامه های ویژه و تعریف نشده بازرسی ها انجام می شود. وی افزود: بازار سکه، خودرو، مسکن و ارز چهار بازازی است که سازمان بازرسی به آن ورود کرده است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در رابطه با سکه ٧ میلیون و ٦٠٠ هزار ثبت نام سکه داشتیم که ۵۰ نفر، ۵ درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه ای یک‌میلیون سود دارد. وی در خصوص بازار خودرو گفت: نقدینگی بیش از حدی در بازار خودرو وجود دارد و بعضی خودروها تا صد میلیون گران شده است.

واکنش استاندار ٦٨ ساله تهران به خبر پیش فروش نوزاد

استاندار ٦٨ ساله تهران كه احتمالا به خاطر كهولت سن خيلي علاقه اي به پيگيري معضلات و ناهنجاري هاي اجتماعي ندارد در اظهار نظري در خصوص خبر فروش نوزادان در تهران گفت است: خبرهایی مبنی بر پیش فروش نوزاد در شهر تهران به ما رسیده است، اما این مساله در شورای اجتماعی استانداری بررسی نشده است. اینکه شورای اجتماعی استانداری مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده باشد را نداشته‌ایم، ضمن اینکه بهزیستی متولی این کار است. این اتفاق وجود دارد، اما شورای اجتماعی گزارش و تحقیقی را در این خصوص انجام نداده است/ ایلنا

خانواده محمد ثلاث برای آخرین ملاقات راهی زندان شدند

 سعید اشرف‌زاده وکیل‌مدافع محمد ثلاث گفت: از زندان با خانواده موکلم تماس گرفته شده که برای آخرین ملاقات به زندان مراجعه کنند. در حال حاضر برای آخرین ملاقات به همراه مادر، خواهر و فرزندان موکلم راهی زندان هستیم چون تماس گرفتند که برای آخرین دیدار حضور یابند. زمان اجرای حکم به طور دقیق اعلام نشده است؛ ولی وقتی که خودشان تماس می‌گیرند که برای ملاقات بیایید تجربه این موضوع را می‌گوید که هدف اجرای حکم است، چون حق زندانی است که آخرین ملاقات را با خانواده‌اش داشته باشد. روز ۳۰ دی‌ماه سال ۹۶ در تجمع تعدادی از دراویش گنابادی در خیابان پاسداران درگیری میان مامورین انتظامی و تجمع‌کنندگان به وجود آمد که طی آن  گفته شده محمدثلاث  با یک اتوبوس ۳ مامور نیروی انتظامی را زیر گرفت. / ایران

موتلفه: برخی مسئولان خستگی خود را به حساب مردم می‌گذارند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب گفت: برخی مسئولانِ خسته، خستگی خود را به حساب مردم می‌گذارند؛ آقای روحانی با ترمیم کابینه باید فکری برای خستگی آنان بکند. دولت در برابر تهاجم تحریمی آمریکا چگونه می‌خواهد مقاومت کند در حالی که جلسات مربوط به هماهنگی قوا در امر اقتصاد مقاومتی تعطیل است. دولت باید به درد مردم برسد و با جنگ روانی دشمن مقابله کند. نمی‌شود دائما گفت قیمت‌ها حباب است چراکه مردم شاهد هستند که واقعیت کف بازار چیز دیگری است/ مهر

واکنش مجید انصاری به اشعار مطیعی در نماز عید فطر علیه دولت و رئیس جمهور

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به مدیحه‌سرایی‌هایی که در دو سال اخیر در نماز عید فطر صورت گرفته است. این مساله عید فطری که مظهر و نماد همه مسلمانان و روزه‌داران است را به نوعی همایش جناحی و حزبی تبدیل می‌کند. این تفرقه‌افکنی فراتر از یک شعرخوانی است. اگر در یک سال گذشته مجموعه تیترهای خبری و تحلیل‌های سیاسی چند خبرگزاری و سایت معروف و شناخته شده نگاه کنید، تفاوت چندانی با تیترهای رسانه‌های ضد انقلاب و منافقین و اسرائیلی نداشته و ندارد. هیچ شکی در ضرورت حفظ وحدت به عنوان یک موضوع حیاتی نیست، اما در کمال تاسف همواره جریان مدعی انقلابی‌گری و حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه در عمل سعی کرده است تا این توصیه مهم را نادیده بگیرد/ایسنا

نسخه یک نماینده برای پسابرجام

حجت السلام مجتبی‌ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه مذاکرات با اروپایی‌ها تاکنون برای ادامه حیات برجام به نتیجه ملموسی نرسیده است، اظهار داشت: اگر این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد قطعاً اولین اقدامی که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند انجام دهد توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است. اگر اروپایی‌ها با آمریکا برای اعمال تحریم و فشار علیه کشورمان همگام شود قطعاً گام بعد از خروج از پروتکل الحاقی خروج از (NPT) خواهد بود/ تسنیم

گرانی "خودرو" به مجلس رسید

 رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تیم اقتصادی دولت اعم از  وزیرصنعت، معدن و تجارت، وزیر امور اقتصاد و دارایی، مسئولان سازمان‌های ذیربط و همچنین کارشناسانی در این حوزه میهمانان وکلای ملت هستند. هفته گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره گرانی اخیر خودرو، وعده بررسی این مسئله در مجلس را داد./خانه ملت

کمپین «#من_نمیخرم» در فضای مجازی در حال ترند شدن است

تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی در اینستاگرام و توییتر با قرار دادن تصاویری در صفحات خود اعلام کردند که تا یک ماه طلا، اتومبیل و اجناسی که ناعادلانه گران شده اند را خریداری نمی کنند تا سودجویان مجبور به عقب نشینی شوند. پیوستن کاربران به این کمپین در حال افزایش است و هرلحظه به تعداد کسانی که در این کمپین شرکت کرده اند افزوده می شود. علی کریمی بازیکن و مربی مطرح فوتبال کشورمان از جمله اولین کسانی است که این کمپین را راه اندازی کرد /جماران

شهری که بیل‌ گیتس می‌سازد

بیل گیتس با هزینه ۸۰ میلیون دلار در حال ساخت شهری هوشمند در ایالت آریزوناست. در این شهر خودروهای خودران، اتومبیل‌های برقی و هر آنچه با تکنولوژی و شهر هوشمند در ارتباط است وجود دارد. شهری که برای سکونت و زندگی حدود ۱۸۲ هزار نفر ساخته می‌شود. ایالت آریزونا به ایالت دوست‌دار تکنولوژی در آمریکا مشهور است و شهری که بیل گیتس می‌سازد نمونه‌ای کامل از شهر هوشمند در قرن ۲۱ میلادی است./ سی ان ان

بازی های ایران را در برج میلاد به جای ۹۵ هزار با 65 هزار تومان ببینید!

دانشی مدیر ارتباطات و بین الملل برج میلاد گفت: پخش اولین بازی تیم ملی در جام جهانی، با مجوز مراجع قانونی بوده و نظام قیمت گذاری اماکن غیرسینمایی تابع تصمیمات شورای عالی اکران نیست.در بازی ایران-مراکش تعداد محدودی بلیت به قیمت ۹۵ هزارتومان متناسب با خدمات ارائه شده به فروش رسید. کارشناسی زنده در بین دو نیمه و پایان بازی با حضور چهره‌های مطرح ورزشی کشور و نیز ارتباط مستقیم با محل برگزاری مسابقات، اجرای موسیقی‌های ملی و ... از جمله خدماتی است به علاقه مندان ارائه شد. دستور بازنگری در قیمت صادر شده و علاقه مندان می‌توانند بلیت سایر بازی‌ها را با قیمت ۵۵ یا ۶۵ تومان تهیه کنند.

قدرت اصلی در دست یک عده خاص قرار دارد

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متاسفانه در كشور مرجع تصميم‌گيری مشخصی وجود ندارد كه در صورت عدم تحقق وعده‌ها بتوان مطالبه‌گری كرد. وزارت‌ورزش بارها اعلام كرده است كه آمادگی پذيرش خانواده‌ها را برای مسابقات دارد، اما به نظر می‌رسد شورای تامين تاكنون موافقت نكرده است. برخی جو را همواره منفی می‌کنند، منفی میبنند و از با هم بودن مردم هراس دارند در حاليكه هر جامعه‌ای پيش نياز بنيادين آن وجود همبستگی و انسجام اجتماعی است. بالاخره قدرت اصلی دست یک عده خاصی قرار دارد که در همه موارد نیز تصمیم‌گیری می‌کنند. از ابتدا بعید بود بخواهند اجازه دهند خانواده‌ها به ورزشگاه بروند. ما زنان مجلس تلاشمان را انجام داده‌ایم، اما مگر چقدر توان داریم؟ تعدادمان هم اندک است. متاسفانه‌ فشارها از همه سمت بسیار زیاد است و همین تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم، منجر به این می‌شود که در نهایت ما را تهدید و به شدت تخريب کنند تا تلاش‌های ما را به حاشیه ببرند و نسبت به آن جو منفی به راه بیاندازند. لازم به ذكر است ما در قوه مقننه قدرت اجرا نداريم.

واکنش گوینده خبر به اظهارات نوبخت درباره حقوق

المیرا شریفی مجری و گوینده خبر صدا و سیما در اینستاگرام خود در واکنش به صحبت نوبخت که گفته بود "تمام حقوق کارمندان قبل عید فطر واریز می شود"، نوشت:

 

۲۰۰ سرور به تلگرام طلایی از محل بیت المال اختصاص داده شد/۵ درصد، ۵۰ درصد کل سکه‌ها را خریده‌اند/کمپین «#من_نمیخرم» در فضای مجازی در حال ترند شدن است

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار