معاون عمرانی جدید استاندار آذربایجان شرقی معارفه شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی امروز تودیع و معارفه شد.
کد خبر: ۶۲۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 19 June 2018

 جواد رحمتی در مراسم معارفه خود به‌عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، اظهار داشت: افتخار می‌کنم که در این مقطع حساس از تاریخ انقلاب، در این خطه از ایران اسلامی توفیق خدمت یافته‌ام و امیدوارم بتوانم در دوره مسئولیت خود قدم‌های خیری برای مردم این استان بردارم.

وی با اشاره به اهمیت حوزه عمرانی، اظهار داشت: نمادهای ماندگار یک تمدن عمدتاً در حوزه عمرانی اتفاق می‌افتد و آثاری که در این حوزه خلق می‌شود متناسب با فلسفه‌ای است که پشت باورهای مدیران آن نهفته است؛ بنابراین باید به نحوی کار کنیم که آیندگان با دیدن آثار ما بگویند که افراد هوشمندی پشت این آثار بوده‌اند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: رویکرد و تلاش ما این است که دچار روزمرگی و کارهای تکراری نباشیم؛ رفتارهای اداری باید استانداردسازی شود و این‌گونه نباشد که به هر قیمتی حتی با کارهای غیرقانونی به دنبال کسب محبوبیت و راضی کردن مخاطبان باشیم.

وی، پیگیری را یکی از مهم‌ترین کارهای حوزه عمرانی دانست و گفت: اصلاح برخی از امور به‌ویژه نظارت بر شهرداری‌ها و انسداد روزنه‌های فساد در مدیریت شهری از دیگر رویکردهای حوزه معاونت عمرانی استانداری خواهد بود.

رحمتی همچنین بر توسعه زیرساخت‌های استان در حوزه روستایی و گردشگری تأکید کرد و گفت: زیرساخت‌های استان باید برمبنای ارتقای سطح معیشت مردم، افزایش گردش مالی و خلق ثروت توسعه یابد که یکی از حوزه‌های بسیار مناسب برای این کار، حوزه خدمات گردشگری است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت عمومی کشور به‌لحاظ مالی مناسب نیست، افزود: افزون بر این بحث‌های روانی درخصوص تحریم‌هایی که قرار است در آینده اعمال شود نیز وجود دارد و ما باید برای عبور از این شرایط سخت آماده شویم.

وی افزود:‌ البته ملت ایران گردنه‌های به مراتب سخت‌تر از این را هم با موفقیت پشت سر گذاشته و امیدواریم با تدبیر و مدیریت صحیح بتوانیم قدم‌هایی در خور شأن نظام و انقلاب برداریم.

رحمتی همچنین از حسن اعتماد استاندار آذربایجان شرقی قدردانی کرد و گفت: از زحمات مهندس پورمهدی در حوزه عمرانی استان هم تشکر می‌کنم و همچنان از حضور و کمک‌های ایشان استفاده خواهیم کرد.

در 4.5 سال گذشته کارهای ناشدنی در استان انجام شد

معاون عمرانی پیشین استاندار آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که در مدت چهار و نیم سال مسئولیت و با وجود همه مشکلات، محدودیت‌ها و بعضاً کارشکنی‌ها، توانستیم کارهایی را انجام دهیم که امروز در پیشگاه مردم استان سربلند باشیم.

محمدصادق پورمهدی افزود: در این مدت کارهایی که به ظاهر نشدنی تصور می‌شد انجام شد؛ راه‌آهن میانه- تبریز تا بستان‌آباد ریل‌گذاری شده و تا یک سال آینده به تبریز می‌رسد؛ متروی تبریز تا میدان ساعت به بهره‌برداری رسید و در چهار سال اخیر 1200 میلیارد تومان برای آن هزینه شد؛ پوشش شبکه فاضلاب تبریز بدون حتی یک ريال بودجه دولتی، از 40 درصد به 75 درصد افزایش یافت و 600 کیلومتر شبکه‌گذاری شد؛ تونل انرژی تبریز که از 20 سال قبل مطرح بود در این مدت 2.5 کیلومتر کار شد؛ طول بزرگراه‌های استان از 290 کیلومتر به 500 کیلومتر رسید و نظیر این کارهای بزرگ در نقاط مختلف استان اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما در این مدت این بود که به اعتبارات دولتی تکیه نکنیم؛ خوشبختانه هر دو استاندار محترم در دولت تدبیر و امید هم چنین نگاهی داشتند و ما توانستیم با کمک و پشتیبانی آنها، از منابع مختلف مانند بخش خصوصی و خیرین استفاده کنیم.

پورمهدی اضافه کرد: همه این کارها مدیون کمک و همراهی همکاران بنده در معاونت عمرانی استانداری بود که از همه آنها تشکر و طلب حلالیت می‌کنم و امیدوارم همین همراهی را با مهندس رحمتی هم داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار