کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک صبح دیروز/پنجشنبه/ در سیستان (زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) واقع در شمال این استان به 80 کیلومتر بر ساعت رسید.
کد خبر: ۶۲۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹ 22 June 2018

 

مرتضی فرجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزش باد همراه با گرد و خاک که از روز گذشته در شمال این استان آغاز شده تا روز شنبه تداوم دارد.
وی ادامه داد: براثر این پدیده کاهش دید و کیفیت هوا در منطقه رخ خواهد داد.
وی گفت: در این مدت در نواحی مرکزی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نیز علاوه بر افزایش غبار، وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روز گذشته ارتفاع موج در سواحل استان به 2 متر و 90 سانتی متر رسید گفت: دریای عمان تا پایان هفته مواج و متلاطم است.
وی خاطر نشان کرد: حداکثر دمای هوای استان در 24 ساعت گذشته با 46درجه سانتیگراد بالای صفر مربوط به دلگان و حداقل دما با 23.5 درجه مربوط به زاهدان بوده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار