استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان کار بسیار ارزشمندی است، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد مهارت‌آموزی، از جمله کارهای خوبی است که آموزش و پرورش برای تابستان امسال برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر: ۶۲۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱ 21 June 2018

مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی مشغول فراگرفتن آموزش‌های نظری هستند و بر این اساس ارائه آموزش‌های مهارتی و عملی در اوقات فراغت، رویکرد خوبی است.

وی با تأکید بر نقش خلاقیت و ایده‌های نو در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: مهارت‌آموزی جزو احکام برنامه توسعه کشور است و آشنا کردن دانش‌آموزان با این مباحث جزو کارهای ضروری است که مدیریت استان نیز با تمام توان از آن حمایت می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دنیا به سرعت در حال تغییر و تحول است، افزود: در همه عرصه‌ها از جمله آموزش و پرورش باید از تجارب روز دنیا استفاده کنیم؛ در چند سال آینده شاید روش‌های کنونی دیگر جوابگو نباشد و مثلاً کل سیستم آموزشی به فضای مجازی انتقال یابد.

خدابخش با اشاره به حضور گسترده آحاد جامعه از جمله معلمان و دانش‌آموزان در فضای مجازی، بر استفاده از ظرفیت‌های کم‌نظیر این فضا در عرصه اطلاع‌رسانی و تبلیغات تأکید کرد و گفت: فضای مجازی ابزاری فوق‌العاده سریع، موثر و ماندگار است که دستگاه تعلیم و تربیت باید برای تولید محتوا در این فضا تلاش کند.

وی افزود: مهارت‌های استفاده از فضای مجازی نیز در کنار مهارت‌های سنتی باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نسل جدید امانتی در دست ماست، افزود: تردیدی نیست که برای توسعه، استقلال و امنیت جامعه، بیشترین سرمایه‌گذاری باید در حوزه آموزش و پرورش صورت گیرد و همه دستگاه‌ها باید از این بخش حمایت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم در این جلسه از برگزاری آزمون انتخاب مدیران مدارس نواحی پنجگانه تبریز با شرکت ۴۹۷ داوطلب برای تصدی ۱۱۳ پست مدیریت مدارس همزمان با سراسر کشور خبر داد.

جعفر پاشایی همچنین با بیان اینکه امسال برای اولین بار پایه دوازدهم در استان استقرار می‌یابد٬ گفت: با توجه به بازنشسته شدن سه هزار فرهنگی، با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته کمبود نیرو نخواهیم داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گزارشی از طرح اوقات فراغت تابستانی سال 97 با اولویت زمینه‌سازی برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی ارائه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :