نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
امام جمعه تبریز تقوا و نگاه بی طرفانه در وقایع و جریانات مختلف را در کار قضایی بسیار با اهمیت دانست و گفت: اقتدار و اعتماد لازم به قوه قضائیه باعث جاری شدن عدل در برابر ظلم، تجاوز و فساد خواهد شد که کارکنان خدوم این قوه باید برای این هدف مقدس و متعالی تلاش کنند.
کد خبر: ۶۲۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲ 23 June 2018

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در ادامه افزود: در صورتی که قوه قضائیه از استقلال و اقتدار کافی برخوردار باشد سلامت و امنیت جامعه در تمام زمینه ها تضمین خواهد شد.

امام جمعه تبریز احیا و استیفای حقوق مشروع مردم را از وظایف اصلی این قوه اعلام کرد و افزود: برای دستیابی به این هدف والا باید با افراد متخلف با جدیت و قاطعیت برخورد شده و استمرار داشته باشد.

وی تقوا و نگاه بی طرفانه در وقایع و جریانات مختلف را در کار قضایی بسیار با اهمیت دانست و گفت: اقتدار و اعتماد لازم به قوه قضائیه باعث جاری شدن عدل در برابر ظلم، تجاوز و فساد خواهد شد که کارکنان خدوم این قوه باید برای این هدف مقدس و متعالی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب در مورد برخوردها و حرکتهای انقلابی گفت: این موضوع به منزله تندروی نیست بلکه باید با خرد و دلسوزی و قاطعیت به موقع و هدفمند عمل شود که این رفتار لازمه موفقیت در دادگستری است.

وی دقت و سرعت را در رسیدگی به پرونده های قضایی را مطالبه عمومی مردم دانست و گفت با شفاف سازی و حضور در بین مردم می توانیم اعتماد مردم را به نظام جلب کرده جلوی آسیبهای وارده به نظام را بگیریم.

امام جمعه تبریز افزود: زیر سؤال بردن عملکرد این قوه خطر بزرگی است که نقطه شروع فساد درکشور خواهد شد و با برخورد قاطع با متخلفان در این قوه میتوان جلوی آسیبهای وارده به پیکره قوه قضائیه را گرفت.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتربهشتی بنیانگذار تشکیلات قضایی در کشور گفت وی بارها مورد آماج تهمت ها قرار گرفت اما با صداقت و تقوایی که داشت، امام درباره ایشان فرمود بهشتی یک ملت بود.

وی در خاتمه افزود: باید رفتار این شهید والامقام الگوی اصلی در کار قضایی باشد./*

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار