آمار سه ماهه از مبارزه با مواد مخدر در استان:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۴ درصد افزایش کشف مواد مخدر داشتیم، گفت: ۹ باند نیز از ابتدای امسال با دستگیری ۳۸ قاچاقچی متلاشی شده است.
کد خبر: ۶۲۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷ 05 July 2018

مجید خدابخش در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مبارزه با اعتیاد همیشه باید در اولویت مقابله با آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد، افزود: رویکرد کاهش اعتیاد و اثرات سوء مواد مخدر در استان، فرهنگی و اجتماعی است و در کنار فعالیت‌های مقابله‌ای، باید پیشگیری با رویکرد اجتماعی و فرهنگی تقویت شود.

استاندار آذربایجان شرقی، فعالیت مرکز نگهداری، درمان و اشتغال معتادان متجاهر «ماده 16» را برای تبریز با اهمیت خواند و گفت: نبود معتاد متجاهر در سطح شهر به اعتبار تبریز در کشور تبدیل شده است، بنابراین نه تنها باید این عنوان را حفظ کنیم، بلکه باید تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، به ویژه شهرداری تبریز باید به عنوان مسئولیت اجتماعی خود، اعتبار متعهد شده به این مرکز را به موقع بپردازد تا از ایجاد مشکل در ادامه فعالیت آن پیشگیری کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۴ درصد افزایش کشف مواد مخدر داشتیم، گفت: ۹ باند نیز از ابتدای امسال با دستگیری ۳۸ قاچاقچی متلاشی شده است.

بهروز مهدوی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی 4 شهید و 8 جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال در حوزه مقابله، 8102 نفر قاچاقچی، توزیع کننده، حمل کننده، نگهدارنده و معتاد دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح پاکسازی در 226 محله در سه ماهه نخست امسال 1892 نفر دستگیر شدند، افزود: 1324 مورد هم عملیات مقابله‌ای با قاچاقچیان و خرده فروشان در این سه ماهه اجرا شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی میزان کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال 97 را برشمرد و گفت: 772 کیلو انواع مواد مخدر در آذربایجان شرقی کشف شد که بیشترین میزان مربوط به تریاک با 639 کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 24 درصد افزایش کشف مواد مخدر داشتیم، ابراز داشت: 9 باند نیز از ابتدای امسال با دستگیری 38 قاچاقچی متلاشی شده است که در مقایسه با 3 ماهه 96 تغییری در تعداد باندها نداشتیم.

مهدوی از امحای مواد مخدر غیر دارویی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این مواد به صورت تجمیع شده در ارومیه همزمان با سراسر کشور امحا شد.

وی برگزاری جشنواره پیشگیری از اعتیاد «راه و چاه» را به عنوان برنامه فرهنگی اثرگذار یاد کرد و گفت: پس از این جشنواره 12 فیلم بلند مجوز ساخت گرفتند که به زودی ساخت این مجموعه‌ها کلید زده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :