امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: در فصل تابستان مسافرانی به شهر اولبن‌ها می‌آیند که از همه عزیزان درخواست داریم در هر حال شأن شهراولین‌ها را رعایت کنند.
کد خبر: ۶۲۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 06 July 2018

آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) در اعلام مناسبت‌های تقویمی کشور، به روز قلم اشاره و اظهار کرد: قلم سالم به قدری با ارزش است که خداوند در سوره نون والقلم به آن اشاره کرده و قسم یاد کرده است. 

وی افزود: این موضوع اهمیت زیادی دارد که حرف درست و راستی زده شود و آن چیزی که برای دین و اسلام است، نوشته و منتشر شود. 

آل‌هاشم با تاکید به اینکه قلم، آینده و گذشتگان را به هم وصل می‌کند، افزود: با این این امر، آیندگان از تجارب گذشتگان بهره‌مند می‌شوند.

امام جمعه موقت تبریز به قلم‌هایی به ارزش خون شهدا اشاره کرد و گفت: این قلم‌ها در رابطه با اسلام، دین، شهدا و انقلاب است که باید رعایت شود و مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه علما فقط افراد معمم نیستند بلکه هر کسی وظیفه‌ای دارد، افزود: اساتید، پزشکان، مهندسان و هر فرد دارای هنر باید وظیفه خود را شناخته و بداند صاحبان قلم شاید روزی از نباشند ولی اثرشان باقی است. 

خطیب موقت نماز جمعه تبریز اذعان کرد: اکتشافات و اختراعات سالم ماندگار است و جزو اثرات صاحبان قلم و هنرمندان آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: امروز سالگرد درگذشت عالم جلیل‌القدر حاج سیدجواد حسینی خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب است که در سال ۱۳۶۵ رحلت کردند که  پناهگاه مومنان در مشهد مقدس بودند. 

امام جمعه موقت تبریز در ادامه به سالگرد درگذشت فقیه نامدار، میرزا جواد تبریزی اشاره کرد و گفت: این عالم مدت‌ها مورد توجه علما و شعیان بودند و در سال ۱۳۸۵ رحلت کرد. 

وی هفته عفاف و حجاب را در این هفته مورد اشاره قرار داد و گفت: این روز یادآور کشف حجاب توسط رضا شاه قلدر است که بعد از انقلاب هفته عفاف و حجاب نامگذاری شد و امیدواریم دختران و زنان ایران اسلامی عفاف و حجاب را بیشتر رعایت کنند و حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز ادامه داد:در فصل تابستان مسافرانی به شهر اولبن‌ها می‌آیند کع درخواست داریم این عزیزان در هر حال شأن شهر اولین‌ها را رعایت کنند.

وی در ادامه ابراز کرد: اهمیت پرداخت مالیات بسیار زیاد است و باید به صورت متعارف پرداخت شود. 

 آل‌هاشم با تاکید به اینکه مدافعان حرم و جبهه مقاومت همیشه در یاد مردم هستند، گفت: باید کمک به آنها در همه حال مدنظر باشد،امیدواریم هر کسی به اندازه توان خود به آنها کمک کند. 

وی در ادامه شهادت امام جعفرصادق(ع) را یادآور شد و گفت: ایشان 25 شوال رحلت کردند و لازم است مومنان به مواضع و جملات ایشان توجه کافی کنند. 

 آل‌هاشم با اشاره به جملاتی از امام جعفر صادق(ع) توصیح داد: ایشان فرموده‌اند که افراد بی‌ایمان حیا ندارند و واجبات خود را ترک می‌کنند،این امر زمینه گناه ایجاد می‌‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز افزود:البته داشتن حیا زن و مرد ندارد و همه باید مراعات کنند. 

وی در پایان اعلام کرد: امام جمعه تبریز برای تودیع و معرفی امام جمعه شهرستان آذرشهر،عازم این شهرستان شدند به همین دلیل امروز در نماز حضور ندارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار