هشدار استانداری آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی در سومین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در ارس گفت: فعالیت 117 واحد صنعتی در ارس موفقیت بزرگی برای استان است.
کد خبر: ۶۲۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 07 July 2018

مجید خدابخش با تاکید بر لزوم بهره مندی از مزیت های مناطق آزاد در رونق اقتصاد استانی و ملی، گفت: ارس طبق قوانین مناطق آزاد فعالیت می کند و هیچ منطقه آزادی این میزان واحد تولیدی ندارد.


وی افزود: مناطق آزاد برای ایجاد اشتغال و افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید از ضوابط قانونی و بروکراسی داخل کشور دور شوند.


وی با بیان اینکه سایر مناطق آزاد بیشتر در حوزه تجاری و گردشگری فعال هستند، تصریح کرد: تفاوت عمده منطقه آزاد ارس با سایر مناطق، فعالیت ارس در حوزه های مختلف از جمله صنعت، تولید، تجارت، گردشگری و کشاورزی است.


استاندار آذربایجان شرقی در ادامه تاکید کرد: هم اکنون جنگ اقتصادی به اوج رسیده است و تجار، بازرگانان و تولید کنندگان درخط مقدم این نبرد قرار دارند.


خدابخش افزود: تعطیلی واحدهای تولیدی و وابستگی کشور به خارج، هدف دشمن از تشدید تحریم هاست.


وی خاطرنشان کرد: در این جنگ اقتصادی با محتکران و سوء استفاده کنندگان برخورد جدی خواهد شد.


خدابخش با اشاره به طرح های جدید برای استخدام فارغ التحصیلان، عنوان کرد: امسال قانون کارورزی فرصت استخدام و کسب مهارت آموزی فارغ التحصیلان در واحدهای تولیدی و قبول پرداخت حق بیمه تا دو سال توسط دولت را فراهم کرده است.


وی در ادامه گفت: خوشبختانه واحدهای تولیدی با تکنولوژی مدرن و اشتغالزایی مناسب در استان در حال راه اندازی بوده و نخبگان دانشگاهی در این واحدها جذب شده اند.


استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه واحدهای تولیدی برای ادامه حیات باید استانداردسازی کنند، گفت: بهره گیری از تکنولوژی نوین و استفاده از مواد اولیه ایرانی در تولید باید سرلوحه سرمایه گذاری ها باشد.


خدابخش با نام بردن از واحد تولیدی کفش دنیلی به عنوان یکی از شرکت های موفق ارس، خاطرنشان کرد: واحد تولیدی کفش دنیلی در منطقه آزاد ارس با بهره گیری از استاندارد و تکنولوژی روز دنیا و استفاده از چرم تبریز توانسته در راستای کمک به تولید ملی، اشتغالزایی و ایجاد رقابت در تولید گام موثری بردارد.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ارس الهام بخش توسعه است، تصریح کرد: امیدواریم فضا برای بازدید میدانی دانشجویان، نخبگان، اساتید دانشگاهی و مسئولین از منطقه آزاد ارس فراهم شود.


استاندار آذربایجان شرقی در راس هیاتی متشکل از کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و با همراهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و فرماندار شهرستان جلفا از واحدهای تولیدی و مراکز گردشگری ارس بازدید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار