معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نمایشگاه صنایع دستی تبریز به دلیل ظرفیت های بسیار بالای خود باید از سال های آینده به صورت بین المللی برگزار شود.
کد خبر: ۶۲۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 07 July 2018

جواد رحمتی در بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز 2018، تنوع در رشته‌های هنری این نمایشگاه را از جاذبه‌های لازم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برشمرد و اظهار داشت: همین مزیت یکی از دلایل مهم برگزاری بین المللی این نمایشگاه در سال های آینده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی تبریز دارای ظرفیت‌های بسیار وسیع برای برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی نیز یکی از اقدامات ارزنده این مجموعه است.

رحمتی افزود: نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز 2018 این فرصت را برای مردم تبریز و گردشگران خارجی و داخلی فراهم می کند تا با مراجعه به این مکان با آثار فاخر هنری هنرمندان آشنا شوند و فرصتی طلایی برای هنرمندان نیز محسوب می ‌شود تا علاوه بر معرفی محصولات هنری خود به مردم، با برقراری ارتباط با هنرمندان سایر شهرها، تولیدات خود را گسترش داده و همفکری لازم را برای ارتقای کیفیت محصولات خود انجام دهند.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، امکان لازم را برای استفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی کشوری و استانی فراهم می کند و این فرصت برای هنرمندان باید به طور عمده در راستای معرفی و همچنین خلق آثاری منحصر به فرد به دنبال هم فکری و مشارکت با سایر رشته ها مورد استفاده قرار بگیرد و تنها سمت و سویی تجاری به خود نگیرد.

رحمتی با تاکید بر لزوم توجه هنرمندان به بسته بندی و برندسازی مختص رشته هنری خود، یادآور شد: هنرمندان باید توجه داشته باشند برند و نوع بسته بندی مختص رشته های هنری، معرف آثار آنها در سطح ملی و بین المللی خواهد بود، بنابراین توجه به این موضوع باید در اولویت اهداف هنرمندان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می ‌تواند هنرهای دستی و سنتی را که در گذشته وجود داشته و اکنون به فراموشی سپرده شده‌اند، دوباره احیا کند، گفت: هنر آذربایجان را می ‌توان یکی از بخش‌های ناگسستنی تاریخ هنر در جهان دانست و برگزاری چنین نمایشگاه‌ هایی قابلیت آن را دارد تا هنر تاریخی این خطه را جانی تازه بخشد و مردم را با رشته های هنری و تاریخی خود آشنا کند.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اهمیت تحقق شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، اقدامات مهم و لازم در جهت حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی را مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: اقدامات مهمی برای حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان به خصوص هنرمندان صنایع دستی برنامه ‌ریزی شده است که از جمله آن می‌ توان به تخصیص اعتبارات و تسهیلات به مشاغل خانگی و برخی از مشاغل دستی که توسط زنان سرپرست خانوار و همچنین جامعه هنرمندان معلول انجام می‌شود، اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :